Τι Είναι τα Κανάλια Online Πληρωμών + Τα 6 πιο Διαδεδομένα στην Ελλάδα

Online_Payment
Πινακας Περιεχομενων

Με ένα σύντομο ορισμό-περιγραφή, θα λέγαμε ότι τα κανάλια online πληρωμών -ή αλλιώς payment gateways– είναι το αποτέλεσμα της τεχνολογίας που καταφέρνει και μεταφέρει δεδομένα συναλλαγών από τον πελάτη προς το δέκτη (συνήθως μια επιχείρηση ή ένα τρίτο πρόσωπο).

Στο σύνολό τους, αυτά τα κανάλια συντηρούν το οικοσύστημα των ηλεκτρονικών πληρωμών, ενώ τα συναντάμε στη σύγχρονη καθημερινότητα σε κάθε online συναλλαγή μας, όπως π.χ. στην αγορά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Κάποιος που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο -ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας- δεν χρειάζεται να έχει τεχνικές γνώσεις για να καταλάβει τι είναι ένα online κανάλι πληρωμών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζει τα βασικά στοιχεία της λειτουργίας αυτών των καναλιών, καθώς και το ποια είναι η ροή των χρημάτων από έναν πελάτη του προς τον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας του.  

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

 

Ποιους ρόλους διακρίνουμε στις ηλεκτρονικές πληρωμές

Παρακάτω, θα περιγράψουμε τους ρόλους που λαμβάνουν μέρος σε μια ηλεκτρονική πληρωμή, καθώς και το πώς τα κανάλια online πληρωμών συμβάλλουν στην όλη διαδικασία.

1ος ρόλος: Ο έμπορος – Είναι ο ιδιοκτήτης οποιασδήποτε εταιρείας δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανεξαρτήτως κλάδου (λιανική, τουρισμός κ.ά.) και εμπορεύεται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

2ος ρόλος: Ο πελάτης – Είναι αυτός που πραγματοποιεί την αγορά. Στο εξωτερικό αναφέρεται και ως cardholder, αφού εκεί οι καταναλωτές χρησιμοποιούν, κυρίως, κάρτα για τις αγορές τους, λόγω της μειωμένης χρήσης της αντικαταβολής ως τρόπου πληρωμής.

3ος ρόλος: Η εκδότρια τράπεζα – Είναι η τράπεζα του πελάτη, η οποία χρεώνει την πιστωτική του εκ μέρους των διαφόρων σχημάτων κάρτας (Visa, Mastercard).

4ος ρόλος: Ο αποκτών, ή αλλιώς η τράπεζα του εμπόρου – Είναι η τράπεζα που φιλοξενεί τον τραπεζικό λογαριασμό του εμπόρου και περνάει την πληροφορία της συναλλαγής στην τράπεζα του πελάτη, ώστε να ληφθεί η πληρωμή.

 

Τι είναι, ακριβώς, ένα κανάλι online πληρωμών

Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, τα κανάλια online πληρωμών είναι η τεχνολογία που λαμβάνει και μεταφέρει δεδομένα πληρωμών από τον πελάτη προς τον έμπορο. Εν συνεχεία, ολοκληρώνει ή απορρίπτει τη συναλλαγή, ενημερώνοντας σχετικά τον πελάτη. 

Ουσιαστικά, το κανάλι πληρωμών επικαιροποιεί τα στοιχεία της κάρτας του πελάτη, σιγουρεύεται ότι υπάρχουν χρήματα για την online συναλλαγή και, τέλος, μεταφέρει τα χρήματα στον έμπορο.

Το κανάλι, δηλαδή, λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ του πελάτη και της ιστοσελίδας του εμπόρου, βεβαιώνοντας ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα. Αποκρύπτει, επίσης, ευαίσθητες πληροφορίες, όπως είναι τα στοιχεία της κάρτας του πελάτη και, γενικά, διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των online συναλλαγών.

 

Γιατί χρειαζόμαστε τα κανάλια online πληρωμών

Θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί “γιατί να χρειαζόμαστε ένα κανάλι online πληρωμών, αφού είναι, απλώς, ένας ενδιάμεσος”.

Πριν απαντήσουμε σε αυτό, ας κάνουμε ένα βήμα πίσω και ας επικεντρωθούμε στο γεγονός ότι μια online συναλλαγή πραγματοποιείται ως μια “card-not-present” συναλλαγή.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι η κάρτα του πελάτη δεν μπορεί, με φυσικό τρόπο, να σκαναριστεί από ένα POS, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της συναλλαγής σε ένα φυσικό κατάστημα.

Έτσι, ο έμπορος μπορεί να βασιστεί, μόνο, στα στοιχεία κάρτας που πληκτρολογεί ένας πελάτης, στη σελίδα πληρωμής της ιστοσελίδας του. Πώς, όμως, μπορεί να σιγουρευτεί ότι ο πελάτης χρησιμοποιεί τη δική του κάρτα ή ότι τα στοιχεία είναι σωστά;

Το ρίσκο, σίγουρα, είναι μεγάλο και αυτό είναι το πρόβλημα που έρχεται να λύσει ένα κανάλι online πληρωμών.

Τι θα γινόταν, αν αφαιρούσαμε από τη διαδικασία μιας online συναλλαγής το κανάλι πληρωμών; Οι κακόβουλοι χρήστες θα μπορούσαν, πιο εύκολα, να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία κάρτας των πελατών, καταφέρνοντας έτσι να παρανομήσουν κατά τη διάρκεια της συναλλαγής με την επιχείρηση του εμπόρου

Άρα, ένα κανάλι online πληρωμών λειτουργεί ως φύλακας των δεδομένων των πελατών του εμπόρου. Γι’ αυτό και μια συνηθισμένη πρακτική των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να αναφέρουν την πληθώρα, αλλά και την αξιοπιστία των μεθόδων πληρωμών που παρέχουν στους χρήστες-εν δυνάμει πελάτες.

 

Πώς λειτουργεί ένα κανάλι online πληρωμών

Ας δούμε, για παράδειγμα, έναν πελάτη που επιλέγει να αγοράσει ηλεκτρονικά ένα προϊόν/υπηρεσία και κατευθύνεται προς τη σελίδα πληρωμής της ιστοσελίδας του εμπόρου. Τα βήματα που γίνονται, σε αυτή την περίπτωση, είναι τα εξής:

  1. Ο πελάτης θα πρέπει να εισαγάγει τα στοιχεία της κάρτας του στη σελίδα πληρωμής. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν το όνομα κατόχου της κάρτας, την ημερομηνία λήξης, το CVV και τον αριθμό της. Οι πληροφορίες αυτές μεταφέρονται, με ασφάλεια, στο κανάλι πληρωμών.
  2. Το κανάλι πληρωμών αποκρύπτει, με τη μέθοδο αλγορίθμων, τις πληροφορίες αυτές και, αφού πραγματοποιήσει ελέγχους εγκυρότητας, τις στέλνει στην τράπεζα του εμπόρου.
  3. Η τράπεζα του εμπόρου, στη συνέχεια, στέλνει με ασφάλεια τις πληροφορίες στα σχήματα καρτών (Visa, Mastercard).
  4. Τα σχήματα καρτών, αφού πραγματοποιήσουν μερικούς ακόμα ελέγχους, στέλνουν τις πληροφορίες, πίσω, στην τράπεζα του πελάτη.
  5. Η τράπεζα του πελάτη, αφού πραγματοποιήσει -και αυτή- τους κατάλληλους ελέγχους, εγκρίνει τη συναλλαγή. Το μήνυμα της επιτυχούς ή απορριπτέας συναλλαγής μεταφέρεται στα σχήματα κάρτας και, μετά, στην τράπεζα του εμπόρου.
  6. Η τράπεζα του εμπόρου αποδέχεται ή απορρίπτει το μήνυμα, απευθυνόμενη στο κανάλι πληρωμής, το οποίο με τη σειρά του μεταφέρει το μήνυμα στον έμπορο. Αν η συναλλαγή έχει εγκριθεί, η τράπεζα του εμπόρου συλλέγει το χρηματικό ποσό από την τράπεζα του πελάτη.
  7. Η τράπεζα του εμπόρου αποθηκεύει τα χρήματα στο λογαριασμό του εμπόρου.
  8. Ανάλογα με το μήνυμα, ο έμπορος μπορεί να εμφανίσει μια σελίδα επιβεβαίωσης της online συναλλαγής ή να ενημερώσει τον πελάτη ότι η συναλλαγή ακυρώθηκε, προτείνοντάς του να επιλέξει άλλο τρόπο πληρωμής.

Όλα τα παραπάνω διενεργούνται σε κλάσματα του δευτερολέπτου!

 

Ποια είναι τα 6 πιο διαδεδομένα κανάλια online πληρωμών στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα τα κανάλια online πληρωμών έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθηση, παράλληλα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των online αγορών.

Με βάση τη χρήση και την αξιοπιστία τους, δες παρακάτω ποια είναι τα 6 top κανάλια online πληρωμών που χρησιμοποιούν, κυρίως, οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

1.MyPOS

H MyPOS προσφέρει υπηρεσίες και λύσεις πληρωμών για επιχειρήσεις και τις βοηθάει να επεκτείνουν την αποδοχή πληρωμών μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω της ιστοσελίδας τους. Παρέχει διαφορετικούς τρόπους πληρωμής μέσω διαδικτύου, όπως:

Αίτημα πληρωμής – για μιας χρήσης εξατομικευμένες πληρωμές μέσω e-mail και SMS.

MO/TO virtual terminal – για πληρωμές μέσω τηλεφώνου.

Shopping cart integrations – για εύκολη αποδοχή πληρωμών ηλεκτρονικού εμπορίου.

PayLink – για λήψη πληρωμών μέσω e-mail και SMS.

PayButton – για μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Payment Gateway – για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

2.Cardlink

H Cardlink είναι ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα online πληρωμών, έχοντας στο πελατολόγιό της περισσότερες από 250.000 επιχειρήσεις. Παρέχει υπηρεσίες για Android POS, αλλά και ολοκληρωμένες λύσεις για συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Cardlink checkout (εύκολες ηλεκτρονικές πωλήσεις με την εγγύηση των μεγαλύτερων ηλεκτρονικών τραπεζών), το Payment link (αποδοχή πληρωμών με ένα link, ακόμα και χωρίς e-shop), καθώς και λύσεις για reporting και εργαλεία για εστίαση/delivery και takeaway.

3.Paypal

Το Paypal είναι ένα από τα πιο γνωστά κανάλια online πληρωμών και  δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο. Απευθύνεται σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και προγραμματιστές. Παρέχει υπηρεσίες όχι μόνο σε όσους λαμβάνουν πληρωμές, αλλά και σε όσους εκτελούν.

Ο τρόπος λειτουργίας του Paypal θεωρείται από τους πιο εύκολους, ενώ το μόνο που χρειάζεται είναι η διεύθυνση e-mail και ένας κωδικός πρόσβασης. Ο τρόπος με τον οποίο χρεώνει τις επιχειρήσεις είναι μέσω προμήθειας -περί τα 2.9% ανά συναλλαγή. Το Paypal δεν χρεώνει μηνιαίες συνδρομές, καθιστώντας το κατάλληλο για μικρές επιχειρήσεις.

4.Vivawallet

Η Vivawallet είναι από τα πιο γνωστά και διαδεδομένα κανάλια online πληρωμών όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε περισσότερες από 20 χώρες ανά τον κόσμο. Παρέχει λύσεις για επιχειρήσεις και ιδιώτες, ενώ υπόσχεται 0% προμήθεια στην αποδοχή πληρωμών.

Το άνοιγμα ενός επαγγελματικού λογαριασμού γίνεται δωρεάν, εύκολα και γρήγορα, ώστε να ξεκινήσει να δέχεται πληρωμές άμεσα. Η Vivawallet, όμως, δεν σταματάει εκεί. Παρέχει επίσης δικό της POS για ανέπαφες συναλλαγές, ενώ μπορεί να εκδώσει εταιρικές χρεωστικές κάρτες για ανάληψη χρημάτων ή για πληρωμές.

5.Skrill

Το Skrill είναι ένα παγκοσμίου κλάσης κανάλι online πληρωμών, το οποίο χρησιμοποιούν κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου σε πάνω από 50 χώρες. Παρέχει υπηρεσίες για ιδιώτες και επιχειρήσεις, όπως το Quick Checkout (για γρήγορες online πληρωμές), το Ψηφιακό Πορτοφόλι (οι πελάτες μπορούν να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με ένα e-mail και έναν κωδικό) και το Rapid Transfer (οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν, απευθείας, μέσα από τον τραπεζικό τους λογαριασμό, χωρίς να αφήνουν το website). Οι κρατήσεις του Skrill είναι 1.00%, σχεδόν, για όλους τους τρόπους πληρωμής.

6.EDPS

Με συνεχή παρουσία στην αγορά από το 1999, η EDPS έχει διαγράψει μια μεγάλη πορεία στην παροχή premium υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών. Κάποιες από αυτές τις premium υπηρεσίες που παρέχει η EDPS είναι τα POS (τερματικά υψηλής ποιότητας και κορυφαίας απόδοσης), οι λύσεις πληρωμών ηλεκτρονικού εμπορίου και, φυσικά, το customized reporting, προσαρμοσμένο στις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε συνεργάτη.

Παράλληλα, η EDPS διαθέτει call center άμεσης απόκρισης και τεχνική υποστήριξη, ενώ την προτιμούν μερικές από τις κορυφαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (σούπερ μάρκετ, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και ρούχων).

 

Συνοψίζοντας

Τα κανάλια online πληρωμών είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων ηλεκτρονικών καταστημάτων που επιθυμούν να είναι ανταγωνιστικά στο σημερινό online περιβάλλον. Στο Χρυσό Οδηγό, έχοντας κατασκευάσει περισσότερα από 60 ηλεκτρονικά καταστήματα, είμαστε σε θέση να σε καθοδηγήσουμε όχι μόνο στην επιλογή καναλιού online πληρωμών, αλλά και στην τεχνική υλοποίηση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Ζήτησε, σήμερα, μια δωρεάν μελέτη για το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, από έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!