Έχεις e-shop; Προετοιμάσου Έγκαιρα για τα Χριστούγεννα

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
eshop christmas tips
Πινακας Περιεχομενων

Είμαστε σίγουροι, πως ήδη γνωρίζεις ότι η περίοδος των γιορτών είναι η πιο αποδοτική – κερδοφόρα περίοδος του χρόνου, για αυτό το λόγο, ετοιμάσαμε μερικές χριστουγεννιάτικες συμβουλές που θα απογειώσουν το eshop σου. (Ho- ho-ho)

Ειδικά με τις συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία έτη, η συγκεκριμένη περίοδος γίνεται ολοένα και περισσότερο προσοδοφόρα, μιας και τα ηλεκτρονικά καταστήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στη συνείδηση του καταναλωτή.

Παρόλο που οι ημέρες των γιορτών παρουσιάζουν εξαιρετικές ευκαιρίες για κέρδος, δεν είναι πάντα εύκολο να τις αξιοποιήσεις. Πρέπει λοιπόν να προετοιμαστείς κατάλληλα, εσύ και το e-shop σου, ώστε να αντιμετωπίσεις το αναμενόμενο (ή το μη αναμενόμενο).

Παρακάτω θα βρεις μια ολοκληρωμένη λίστα με συμβουλές που θα σε προετοιμάσουν κατάλληλα για την πιο λαμπερή περίοδο του έτους.

E-shop Checklist

✓ Προετοίμασε το Website σου

Έχεις κάνει το απαραίτητο brainstorming και έχεις «κατεβάσει» τις καλύτερες ιδέες για διαφήμιση. Έχεις σχεδιάσει τις εμπορικές πολιτικές σου. Τέλεια! Αν όμως το site σου δε λειτουργεί σωστά, τότε τίποτα από τα παραπάνω δε θα δουλέψει.

Προετοιμάσου για περισσότερο traffic. Τρέξε speed tests και εντόπισε τα σημεία τα οποία χρειάζονται βελτίωση. Το Page Speed Tool της Google μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό.

Βελτιστοποίησε το site σου για κινητές συσκευές. Κι εδώ η Google έρχεται να βοηθήσει με ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο.

Δώσε, επίσης, μεγάλη σημασία στην εμπειρία του χρήστη από κινητές συσκευές. Η βασική ιδέα είναι να κάνεις τη ζωή των χρηστών κινητών συσκευών εύκολη και να τους παρέχεις μόνο εκείνη την πληροφορία που χρειάζονται:

  • Υπάρχουν στη mobile έκδοση του site σου περιττές πληροφορίες, εικόνες ή κουμπιά;
  • Είναι τα κουμπιά ή τα call to actions εύκολο να πατηθούν (σκεφτείτε κι εκείνους με χοντρά δάκτυλα);
  • Είναι εύκολη η πλοήγηση από κινητές συσκευές;
  • Μπορεί κάποιος που χρησιμοποιεί κινητό να συμπληρώσει εύκολα τα πεδία στις φόρμες και να ολοκληρώσει ομαλά τη διαδικασία του checkout;

Δώσε στους πελάτες σου περισσότερες επιλογές στους τρόπους πληρωμής. Πέρα από την αντικαταβολή ή την κάρτα μια καλή ιδέα είναι να ενεργοποιήσεις μεθόδους πληρωμής όπως το PayPal ή η μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό και να ενεργοποιήσεις τη δυνατότητα δόσεων.

Δώσε ένα εορταστικό κλίμα στο e-shop. Δε πρέπει να ξεχνάς πως το e-shop δεν αποτελεί μια ξεχωριστή οντότητα από το Brand σου. Αντιθέτως, αποτελεί προέκτασή του και έχει την ίδια αξία με κάθε κανάλι πώλησης ή επικοινωνίας που διαθέτεις. Όπως λοιπόν θα φρόντιζες να στολίσεις τη βιτρίνα ή τον εσωτερικό χώρο του καταστήματος με κάτι πιο εορταστικό, έτσι θα πρέπει να κάνεις και με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Άλλαξε τις εικόνες στο site με κάτι που παραπέμπει στο κλίμα των ημερών, διαμόρφωσε κάποιο pop-up banner με κάποια εορταστική προσφορά ή ευχή και δώσε την αίσθηση στους χρήστες πως είναι στο κατάλληλο μέρος για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

Αν βέβαια έχεις ξεκινήσει την προετοιμασία από νωρίς και θες να κάνεις μια εις βάθος επιδιόρθωση των προβλημάτων που πιθανόν να υπάρχουν στο e-shop σου, τότε διάβασε για τα 6 λάθη που επηρεάζουν την κερδοφορία του και πως να τα αποφύγεις.


Διάβασε επίσης: 10 Advanced Tips για το Δικό σου E-shop


✓ Διαχειρίσου τα προϊόντα σου

«Καθάρισε» το site σου από προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα ή δεν «πουλάνε».

Έλεγξε τα αποθέματά σου. Εντόπισε τα best sellers. Μπορείς να έχεις μια εικόνα ανατρέχοντας στα δεδομένα των e-commerce analytics της προηγούμενης χρονιάς (δεν τα έχεις ενεργοποιήσει ακόμα;). Επικοινώνησε με τους προμηθευτές σου και εξασφάλισε διαθεσιμότητα ή, ακόμα καλύτερα, βρες εναλλακτικούς προμηθευτές (το ιδανικό θα ήταν να είχες από νωρίς την αποθήκη σου γεμάτη με το απαραίτητο stock αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι, σωστά;).

Βελτίωσε τις σελίδες των προϊόντων σου:

  • Χρησιμοποίησε σωστές και «καθαρές» φωτογραφίες που να βγάζουν έναν επαγγελματισμό. Τα κινητά τηλέφωνα σου δίνουν πλέον απεριόριστες δυνατότητες, έτσι δεν υπάρχουν δικαιολογίες!
  • Γράψε οπωσδήποτε περιγραφές για τα προϊόντα σου δίνοντας όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες. Δε χρειάζεται ωστόσο να γράψεις έκθεση. Χρησιμοποίησε bullets και έντονα γράμματα για να επισημάνεις τις βασικότερες πληροφορίες.
  • Πρόσθεσε προτεινόμενα προϊόντα ή τι άλλο αγόρασαν οι πελάτες που αγόρασαν το συγκεκριμένο προϊόν (π.χ. τις κατάλληλες μπαταρίες για το συγκεκριμένο παιχνίδι).
  • Ενσωμάτωσε σχόλια πελατών που αφορούν το συγκεκριμένο προϊόν. Βοηθούν και τους δυνητικούς πελάτες αλλά και εσένα. Για παράδειγμα, η πληροφορία ότι η φόρμα ενός παπουτσιού είναι φαρδιά σου γλυτώνει χρόνο από τη διαχείριση των επιστροφών – αλλαγών.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

✓ Προγραμμάτισε και υλοποίησε τις ενέργειες Marketing

Κάνε ένα λεπτομερές πλάνο για όλες τις ενέργειες προβολής. Αποφάσισε από τώρα:

  • Τις ημερομηνίες στις οποίες θα αλλάξεις τα γραφικά και τα banners του site.
  • Τις ημερομηνίες που θα ξεκινήσεις (και θα σταματήσεις) την πληρωμένη διαφήμιση σε Adwords και Facebook.
  • Τις ημερομηνίες και τη συχνότητα για το απαραίτητο e-mail marketing καθώς και το περιεχόμενο του κάθε mail.

Οριστικοποίησε το μίγμα των μεθόδων προβολής και αξιοποίησε όλα τα δωρεάν εργαλεία για την αύξηση των πωλήσεών σου. Οπωσδήποτε η συνταγή θα πρέπει να περιλαμβάνει:

Μην ξεχάσεις εδώ να συμπεριλάβεις στη στρατηγική σου και τη δυνατότητα remarketing – retargeting που σου δίνουν τα κανάλια πληρωμένης διαφήμισης (Google Ads, Facebook). Να θυμάσαι ότι ένα ποσοστό γύρω στο 2% αγοράζει κατά την πρώτη επίσκεψη σε κάποιο e-shop.

✓ Κάνε τα Google Analytics τον καλύτερό σου φίλο

Ανάλυσέ το. Η περίοδος των Χριστουγέννων πέρα από το ότι σου δίνει τη δυνατότητα να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, είναι επίσης μια πρώτης τάξης ευκαιρία να παρατηρείς και να μαθαίνεις:

Αξιολόγησε τα δεδομένα. Αφού συγκεντρώσεις όλες τις πληροφορίες και οι ημέρες των γιορτών περάσουν, άρχισε να αξιολογείς και να κάνεις έναν απολογισμό. Τι ήταν αυτό που δούλεψε και τι όχι. Ποιες ενέργειες απέδωσαν. Ποια προϊόντα πούλησαν.

Πώς θα το κάνεις αυτό; Κάνοντας monitoring τους 7 βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIS).

Το ξέρεις πολύ καλά πως θα έρθει η στιγμή που θα πεις «Πότε ήρθαν πάλι τα Χριστούγεννα; Πώς πέρασε έτσι ο καιρός!» και τότε οφείλεις να είσαι λίγο (ή πολύ) σοφότερος από την προηγούμενη χρονιά.

Συμπέρασμα

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι πράγματι μια πολύ σημαντική περίοδος για κάθε επιχείρηση, αλλά δε χρειάζεται άγχος. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή προετοιμασία και ξεκάθαρους – ρεαλιστικούς στόχους ως προς το τι προσπαθείς να επιτύχεις.

Και φυσικά, μην ξεχνάς πως τα brands, είναι ‘’ζωντανοί οργανισμοί’’ και σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον θα πρέπει να προσαρμόζονται γρήγορα και να ακολουθούν την τάση της περιόδου. ‘’Ντύσε’’ λοιπόν το eshop σου με γιορτινή διάθεση, ακολούθησε τις συμβουλές μας και κέρδισε την προτίμηση του αγοραστικού κοινού.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

eshop
8+1 SEO Συμβουλές για Eshop: Νέος Οδηγός 2022

Οι SEO πρακτικές χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως μπορούν να αυξήσουν σταθερά την επισκεψιμότητα του website σου. Διάβασε τις SEO συμβουλές για κάθε Eshop και δες το site να «σκαρφαλώνει» στα αποτελέσματα της Google.

Μαθε Περισσότερα »
first-party-data-cookies-ti-einai
 Τί είναι τα First Party Data; Η σημαντικότερη Τάση της χρονιάς!

Έχεις ακούσει για τα First Part Data ή αλλιώς Cookies; Έρχεται το τέλος των Third Party Data και αυτό θα φέρει πρωτοφανείς αλλαγές στην συλλογή δεδομένων. Ενημερώσου για το πως λειτουργούν και πως θα προετοιμαστείς για έναν Cookieless κόσμο!

Μαθε Περισσότερα »
Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!