Τα 10 Σημαντικότερα E-Commerce KPIs για Κάθε Ηλεκτρονικό Κατάστημα

Τα 10 Σημαντικότερα E-Commerce KPIs για Κάθε Ηλεκτρονικό Κατάστημα

Τα KPIs (Key Performance Indicators) ή στα ελληνικά Καίριοι Δείκτες Απόδοσης, είναι οι μετρήσεις που αντανακλούν τις επιδόσεις και την πρόοδο μιας επιχείρησης. Ένα από τα πολυτιμότερα οφέλη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι η ευκολία της μέτρησης αυτών των δεικτών, και στη συνέχεια η χρησιμοποίησή τους  για τη βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Στο Χρυσό Οδηγό, βασιζόμενοι στην κατασκευή δεκάδων επιτυχημένων ηλεκτρονικών καταστημάτων, και με γνώμονα την εμπειρία μας από τις online καμπάνιες που εφαρμόζουμε σε αυτά, ορίσαμε τα 10 σημαντικότερα E-Commerce  KPIs που κάθε ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να παρακολουθεί.

Το πιο σημαντικό πριν ξεκινήσεις την ανάλυση των βασικών καίριων δεικτών απόδοσης, είναι να αναρωτηθείς «ποιοι είναι οι στόχοι που πρέπει να πετύχει το ηλεκτρονικό μου κατάστημα;» καθώς και «τί καθορίζει την επιτυχία για την ηλεκτρονική μου επιχείρηση;» Ανεξάρτητα από τη φύση της επιχείρησής σου, μπορείς να παρακολουθείς την πρόοδο του ηλεκτρονικού καταστήματός σου και να σχεδιάσεις νέες στρατηγικές βασιζόμενος στους παρακάτω δείκτες.

10 E-Commerce KPIs

1. Επισκεψιμότητα

Θα πρέπει να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα του ηλεκτρονικού καταστήματός σου σε τακτική βάση. Η μέτρηση αυτή είναι βασική για κάθε ηλεκτρονική επιχείρηση, αφού σου επιτρέπει να δικαιολογήσεις ενδεχόμενη μείωση ή αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου, ανά περιόδους. Θέσε ένα στόχο για το μέσο όρο επισκεπτών που θες να πετύχεις σε εβδομαδιαία βάση και ανάπτυξε τις κατάλληλες στρατηγικές marketing για την επίτευξή του.

2. Επισκέψεις σε Σελίδες Προϊόντων

Ποιές σελίδες λαμβάνουν τις περισσότερες προβολές και ποιές τις λιγότερες; Αναλύοντας την επισκεψιμότητα σε συγκεκριμένες σελίδες προϊόντων, θα αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα για τις προτιμήσεις των πελατών σου, και το πώς αυτοί αλληλοεπιδρούν με το κατάστημά σου. Έχεις ποτέ αναρωτηθεί ότι μπορεί να διαθέτεις ένα εξαιρετικό προϊόν, το οποίο δεν εντοπίζουν εύκολα οι πελάτες σου κατά τη διάρκεια παραμονής τους στην ιστοσελίδα;  Ίσως αυτό αποτελεί ένδειξη για επανεξέταση της δομής πλοήγησης, ή για τη διερεύνηση του προϊόντος, σχετικά με την κατάταξη του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

3. Μέσος Όρος Προβολών και Χρόνου Παραμονής

Αυτές οι δυο μετρήσεις θα σου δείξουν αν το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματός σου είναι ελκυστικό και η επισκεψιμότητα σου στοχευμένη. Αν αυτοί οι δυο δείκτες είναι χαμηλοί, τότε θα πρέπει να επανεξετάσεις τις λέξεις-κλειδιά και τις διαφημιστικές καμπάνιες, που ενδεχομένως να φέρνουν αφιλτράριστη επισκεψιμότητα, δηλαδή, πελάτες οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Επίσης, τι θα έλεγες να επανεξετάσεις το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σου; Έχε πάντα στο νου ότι οι online καταναλωτές είναι ανυπόμονοι. Τέσταρε την ταχύτητα του ηλεκτρονικού καταστήματος με εργαλεία όπως το GTmetrix για να διαπιστώσεις εάν χρειάζονται κινήσεις βελτιστοποίησης του χρόνου φόρτωσης.

Οι online καταναλωτές είναι ανυπόμονοι. Το 40% των online καταναλωτών φεύγει από μια ιστοσελίδα που χρειάζεται παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει πλήρως.

4. Σελίδες Εξόδου

Πότε οι πελάτες αφήνουν το site σου; Είναι όταν συνειδητοποιούν ότι πρέπει να δημιουργήσουν ένα λογαριασμό για να ολοκληρώσουν μια αγορά; Ίσως όταν βλέπουν τα έξοδα αποστολής; Θα πρέπει να είσαι σε θέση να γνωρίζεις το τι ακριβώς οδηγεί τους πελάτες σου προς την έξοδο, και να το διορθώσεις. Μήπως, για παράδειγμα, η χρήση Call to Actions αποτελεί λύση στο πρόβλημα σου; Εάν παρατηρήσεις υψηλό ποσοστό εξόδου σε μια συγκεκριμένη σελίδα, ενδεχομένως να πρέπει να προβείς σε διορθωτικές κινήσεις, σκεπτόμενος πάντα ως καταναλωτής, τι είναι αυτό που τον οδήγησε σε έξοδο.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

5. Πηγές Παραπομπής

 Ένας βασικός δείκτης των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η παρακολούθηση των πηγών, μέσω των οποίων ένας χρήστης επισκέπτεται το site σου. Είναι μέσω των αναζητήσεων στη Google; Μέσω email marketing;  Ή μήπως τα posts σου στα social media ήταν αρκετά πετυχημένα, τόσο ώστε οι χρήστες επέλεξαν να δουν τα προϊόντα σου με μια επίσκεψη στο site; Επένδυσε περισσότερο χρόνο στις πηγές που δουλεύουν καλύτερα για σένα, και εντόπισε τί μπορεί να πηγαίνει λάθος με τις υπόλοιπες πηγές. Επίσης, το ποσοστό εγκατάλειψης των πηγών παραπομπής είναι ένας σημαντικός δείκτης που πρέπει να εξεταστεί, πριν αποφασίσεις ποια πηγή είναι αποτελεσματική, και ποια όχι.

6. Conversions

Ένα ελληνικό ρητό λέει «έφτασε στην πηγή, αλλά δεν ήπιε νερό». Κάπως έτσι θα σχολιάζαμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο ενδεχομένως να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα, όμως, οι πελάτες του δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους. Η στενή παρακολούθηση του conversion rate θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις καίρια στοιχεία της ιστοσελίδας σου. Είναι τα Call to Actions αρκετά ελκυστικά ώστε να παροτρύνουν τον πελάτη να προβεί σε μια αγορά; Είναι στοχευμένη η επισκεψιμότητά σου; Το A/B testing παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση του conversion rate, και αποτελεί μια εγγυημένη τεχνική βελτιστοποίησης για το E-shop σου.

7. Νέοι έναντι Επανερχόμενων Επισκεπτών

Ο πιστός πελάτης, είναι ο καλύτερος πελάτης. Από τους πιο σημαντικούς καίριους δείκτες απόδοσης, είναι το ποσοστό των νέων έναντι των επανερχόμενων επισκεπτών. Είσαι σίγουρος ότι λαμβάνεις τα κατάλληλα μέτρα για να κρατήσεις τους πελάτες σου; Ο νόμος του marketing αναφέρει ότι είναι λιγότερο ακριβό να διατηρήσεις έναν πελάτη, από ότι να αποκτήσεις έναν καινούργιο. Είναι η εξυπηρέτηση σου σωστή απέναντι στους πελάτες σου; Μένουν ευχαριστημένοι από το προϊόν/υπηρεσία και την υποστήριξη που παρέχεις; Η μέτρηση αυτή, σε συνδυασμό με μια διερεύνηση της γνώμης των πελατών σου, θα σε κατευθύνει στις σωστές αποφάσεις που πρέπει να λάβεις.

Το κόστος για τη διατήρηση ενός εν δυνάμει πελάτη, είναι μικρότερο από το κόστος για την απόκτηση ενός νέου.

8. Καθαρό Κέρδος

Καθαρό κέρδος = έσοδα – κόστος. Αυτό είναι ουσιαστικά το bottom line που θα σου δείξει την κερδοφορία του ηλεκτρονικού καταστήματός σου, αφού έχεις λάβει όλα τα έξοδα υπόψη.

9. Μέση Αξία Παραγγελίας

Αυτή η μέτρηση είναι χρήσιμη γιατί δείχνει το σύνολο των πωλήσεων διαιρεμένο με τον αριθμό των παραγγελιών που έχεις λάβει. Ο όρος αυτός συχνά συναντάται και ως Μέση Αξία Καλαθιού. Μόλις κατανοήσεις τη Μέση Αξία Παραγγελίας, θα είσαι σε θέση να κατανοήσεις ποιες στρατηγικές αποδίδουν, για να αυξήσεις το μέσο όρο παραγγελιών των πελατών σου.

10. Ποσοστό Εγκατάλειψης Καλαθιού

Αυτή η βασική μέτρηση δεν πρέπει να αγνοηθεί. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Baymard, μια ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών, ο μέσος όρος εγκατάλειψης καλαθιού στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αγγίζει το επιβλητικό 67.75%. Γιατί συμβαίνει αυτό; Θα μπορούσε να είναι το συνολικό κόστος το οποίο τρομάζει τον επισκέπτη; Τα μεταφορικά έξοδα αποστολής τα οποία δεν είχε προβλέψει; Έψαχνε κάποια πληροφορία, όπως τις ημέρες παράδοσης του προϊόντος και μόλις τη βρήκε, οδηγήθηκε στην έξοδο; Ένας έλεγχος στο funnel θα δείξει το λόγο που οι επισκέπτες δεν οδηγούνται στην ολοκλήρωση της αγοράς τους, έτσι, θα μπορείς να κατανοήσεις τους λόγους για τους οποίους οι πελάτες σου αφήνουν το καλάθι αγορών χωρίς να προβούν στην ολοκλήρωση της αγοράς.

Σύμφωνα με έρευνα, ο Μέσος Όρος Εγκατάλειψης καλαθιού στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο αγγίζει το 67.75%.

Παρακολούθηση των KPIs στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Θα πρέπει να παρακολουθείς στενά και να ελέγχεις τους καίριους δείκτες απόδοσης σε τακτική βάση – και καθημερινά ακόμη αν μπορείς! Παραπάνω, είδες τους 10 σημαντικότερους δείκτες απόδοσης, αλλά μην ξεχνάς ότι υπάρχουν ακόμα περισσότεροι, όπως οι λογαριασμοί νέων χρηστών, συμμετοχή στα social media, ppc conversions, επιτυχημένες καμπάνιες newsletter και άλλα. Τα περισσότερα από τα παραπάνω KPI’s μπορείς να τα βρεις μέσω του διαχειριστικού του Google Analytics, και περιγράφονται συνοπτικά εδώ.

Καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις!

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Σταύρος, ως Digital Project Coordinator, είναι υπεύθυνος για τη συλλογή υλικού και την πορεία υλοποίησης των websites του Χρυσού Οδηγού.

Τόσο οι γνώσεις του στην Πληροφορική, όσο και στο Digital Marketing, του δίνουν τη δυνατότητα να συνεργάζεται αποτελεσματικά με την ομάδα του Development και των Πωλήσεων, με στόχο να παραχθεί το βέλτιστο δυνατό προϊόν, άμεσα και αποτελεσματικά, για τους πελάτες του ΧΟ.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου