Έχεις e-shop; Προετοιμάσου έγκαιρα για τα Χριστούγεννα

Έχεις e-shop; Προετοιμάσου Έγκαιρα για τα Χριστούγεννα

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι η πιο αποδοτική – κερδοφόρα περίοδος του χρόνου. Ειδικά για τα e-shops, η συγκεκριμένη περίοδος γίνεται όλο και περισσότερο κερδοφόρα, μιας και τα ηλεκτρονικά καταστήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στη συνείδηση του καταναλωτή.

Παρόλο που η περίοδος των γιορτών παρουσιάζει εξαιρετικές ευκαιρίες για κέρδος, δεν είναι πάντα εύκολο να τις αξιοποιήσεις. Πρέπει λοιπόν να προετοιμαστείς κατάλληλα, εσύ και το e-shop σου, ώστε να αντιμετωπίσεις  το αναμενόμενο (ή το μη αναμενόμενο).

Παρακάτω θα βρεις μια ολοκληρωμένη λίστα με ενέργειες που θα σε προετοιμάσουν κατάλληλα για την πιο λαμπερή περίοδο του έτους.

E-shop Checklist

1. Προετοίμασε το Website σου

Έχεις κάνει το απαραίτητο brainstorming και έχεις «κατεβάσει» τις καλύτερες ιδέες για διαφήμιση. Έχεις σχεδιάσει τις εμπορικές πολιτικές σου. Τέλεια! Αν όμως το site σου δε λειτουργεί σωστά, τότε τίποτα από τα παραπάνω δε θα δουλέψει.

Προετοιμάσου για περισσότερο traffic. Τρέξε speed tests και εντόπισε τα σημεία τα οποία χρειάζονται βελτίωση. Το Page Speed Tool της Google μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό.

Βελτιστοποίησε το site σου για κινητές συσκευές. Κι εδώ η Google έρχεται να βοηθήσει με ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο.

Δώσε, επίσης, μεγάλη σημασία στην εμπειρία του χρήστη από κινητές συσκευές. Η βασική ιδέα είναι να κάνεις τη ζωή των χρηστών κινητών συσκευών εύκολη και να τους παρέχεις μόνο εκείνη την πληροφορία που χρειάζονται:

  • Υπάρχουν στη mobile έκδοση του site σου περιττές πληροφορίες, εικόνες ή κουμπιά;
  • Είναι τα κουμπιά ή τα call to actions εύκολο να πατηθούν (σκεφτείτε κι εκείνους με χοντρά δάκτυλα);
  • Είναι εύκολη η πλοήγηση από κινητές συσκευές;
  • Μπορεί κάποιος που χρησιμοποιεί κινητό να συμπληρώσει εύκολα τα πεδία στις φόρμες και να ολοκληρώσει ομαλά τη διαδικασία του checkout;

Δώσε στους πελάτες σου περισσότερες επιλογές στους τρόπους πληρωμής. Πέρα από την αντικαταβολή ή την κάρτα μια καλή ιδέα είναι να ενεργοποιήσεις μεθόδους πληρωμής όπως το PayPal ή η μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό και να ενεργοποιήσεις τη δυνατότητα δόσεων.


Διάβασε επίσης: 10 Advanced Tips για το Δικό σου E-shop


2. Διαχειρίσου τα προϊόντα σου

«Καθάρισε» το site σου από προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα ή δεν «πουλάνε».

Έλεγξε τα αποθέματά σου. Εντόπισε τα best sellers. Μπορείς να έχεις μια εικόνα ανατρέχοντας στα δεδομένα των e-commerce analytics της προηγούμενης χρονιάς (δεν τα έχεις ενεργοποιήσει ακόμα;). Επικοινώνησε με τους προμηθευτές σου και εξασφάλισε διαθεσιμότητα ή, ακόμα καλύτερα, βρες εναλλακτικούς προμηθευτές (το ιδανικό θα ήταν να είχες από νωρίς την αποθήκη σου γεμάτη με το απαραίτητο stock αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι, σωστά;).

Βελτίωσε τις σελίδες των προϊόντων σου:

  • Χρησιμοποίησε σωστές και «καθαρές» φωτογραφίες που να βγάζουν έναν επαγγελματισμό. Τα κινητά τηλέφωνα σου δίνουν πλέον απεριόριστες δυνατότητες, έτσι δεν υπάρχουν δικαιολογίες!
  • Γράψε οπωσδήποτε περιγραφές για τα προϊόντα σου δίνοντας όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες. Δε χρειάζεται ωστόσο να γράψεις έκθεση. Χρησιμοποίησε bullets και έντονα γράμματα για να επισημάνεις τις βασικότερες πληροφορίες.
  • Πρόσθεσε προτεινόμενα προϊόντα ή τι άλλο αγόρασαν οι πελάτες που αγόρασαν το συγκεκριμένο προϊόν (π.χ. τις κατάλληλες μπαταρίες για το συγκεκριμένο παιχνίδι).
  • Ενσωμάτωσε σχόλια πελατών που αφορούν το συγκεκριμένο προϊόν. Βοηθούν και τους δυνητικούς πελάτες αλλά και εσένα. Για παράδειγμα, η πληροφορία ότι η φόρμα ενός παπουτσιού είναι φαρδιά σου γλυτώνει χρόνο από τη διαχείριση των επιστροφών – αλλαγών.
Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

 

 

3. Προγραμμάτισε και υλοποίησε τις ενέργειες Marketing

Κάνε ένα λεπτομερές πλάνο για όλες τις ενέργειες προβολής. Αποφάσισε από τώρα:

  • Τις ημερομηνίες στις οποίες θα αλλάξεις τα γραφικά και τα banners του site.
  • Τις ημερομηνίες που θα ξεκινήσεις (και θα σταματήσεις) την πληρωμένη διαφήμιση σε Adwords και Facebook.
  • Τις ημερομηνίες και τη συχνότητα για το απαραίτητο e-mail marketing καθώς και το περιεχόμενο του κάθε mail.

Οριστικοποίησε το μίγμα των μεθόδων προβολής. Οπωσδήποτε η συνταγή θα πρέπει να περιλαμβάνει:

Μην ξεχάσεις εδώ να συμπεριλάβεις στη στρατηγική σου και τη δυνατότητα remarketing – retargeting που σου δίνουν τα κανάλια πληρωμένης διαφήμισης (Adwords, Facebook). Να θυμάσαι ότι ένα ποσοστό γύρω στο 2% αγοράζει κατά την πρώτη επίσκεψη σε κάποιο e-shop.

 

4. Κάνε τα Google Analytics τον καλύτερό σου φίλο

Ανάλυσέ το. Η περίοδος των Χριστουγέννων πέρα από το ότι σου δίνει τη δυνατότητα να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, είναι επίσης μια πρώτης τάξης ευκαιρία να παρατηρείς και να μαθαίνεις:

  • Πως οι πελάτες φτάνουν στο e-shop σου;
  • Πόσο μένουν σε αυτό;
  • Τι βλέπουν περισσότερο;
  • Τι αγοράζουν και τι δεν αγοράζουν;
  • Σε ποιο σημείο εγκαταλείπουν το site;
  • Τι αντίκτυπο είχε κάθε διαφημιστική ενέργεια;

Αξιολόγησε τα δεδομένα. Αφού συγκεντρώσεις όλες τις πληροφορίες και οι ημέρες των γιορτών περάσουν, άρχισε να αξιολογείς και να κάνεις έναν απολογισμό. Τι ήταν αυτό που δούλεψε και τι όχι. Ποιες ενέργειες απέδωσαν. Ποια προϊόντα πούλησαν.

Το ξέρεις πολύ καλά πως θα έρθει η στιγμή που θα πεις «Πότε ήρθαν πάλι τα Χριστούγεννα; Πως πέρασε έτσι ο καιρός!» και τότε οφείλεις να είσαι λίγο (η πολύ) σοφότερος από την προηγούμενη χρονιά.

Φτιάξε ένα σύγχρονο site - Κατασκευη ιστοσελιδας

Ο Γιώργος είναι Product Strategist για τα PPC προϊόντα του Χρυσού Οδηγού. Σχεδιάζει προϊόντα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προβληθούν με τον αποδοτικότερο τρόπο στις μηχανές αναζήτησης και στα social media.
Χαίρεται να μοιράζεται τις γνώσεις του για το Search Engine Marketing, το Social Media Marketing και το Search Engine Optimization.
Επιδιώκει να έχει συνεχή επαφή με την αγορά προκειμένου να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες των πελατών.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου