ecommerce full basket yellow bubble

Ecommerce: Ένας Πλήρης Οδηγός για τα Summer Sales

Τα summer sales (καλοκαιρινές εκπτώσεις), έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους σε πολλά φυσικά καταστήματα και e-shops και, όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν προκαλέσει ενθουσιασμό στους καταναλωτές που προετοιμάζονται να κάνουν τις τελευταίες αγορές τους πριν τις διακοπές.

Εσύ έχεις βάλει το e-shop σου σε summer sales mood; Εάν όχι, παρακάτω θα βρεις ένα summer sales checklist, το οποίο θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημά, σε επίπεδο Προϊοντικής γκάμας, Website και Digital προβολής (μέσω email, Facebook/Instagram και Google).

Να θυμάσαι ότι, η σωστή στρατηγική είναι ο βασικός παράγοντας που θα σε πάει ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σου και θα σε βοηθήσει να επωφεληθείς το μέγιστο από τη συγκεκριμένη περίοδο. Ας δούμε τη λίστα!

 

1. Επικεντρώσου γύρω από τα trends του καλοκαιριού

 

Ένας απλός τρόπος για να ξεκινήσεις δυναμικά τα summer sales είναι να αναγνωρίσεις trends και συνήθειες των καταναλωτών, καθώς και προϊόντα ή υπηρεσίες που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Δεδομένου της εποχικότητας, υπάρχουν μερικά summer trends τα οποία μπορείς να ακολουθήσεις σε όποιο κλάδο και αν δραστηριοποιείσαι. Κάποια από αυτά είναι:

 

Γάμοι/βαπτίσεις

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων τείνουν να παντρεύονται ή να εκτελούν το μυστήριο της βάπτισης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Οι άνθρωποι αυτοί αναζητούν ενεργά είδη ρουχισμού, παπούτσια, δώρα, ενδεχομένως έπιπλα ή ηλεκτρικές συσκευές εάν πρόκειται να ανοίξουν σπίτι, ακόμα και εισιτήρια για ταξίδια ή διαμονή σε ξενοδοχεία.

Επίσης, οι φίλοι ή συγγενείς αυτών των ανθρώπων αναζητούν είδη δώρων, ανάμεσα σε δεκάδες προϊοντικές κατηγορίες, για να χαρίσουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Σε όποιον κλάδο και αν δραστηριοποιείσαι, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που παρέχεις ενδέχεται να ενδιαφέρουν το συγκεκριμένο κοινό, και να ικανοποιήσουν τις συγκεκριμένες ανάγκες.

Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με λουλούδια θα μπορούσε να λανσάρει συγκεκριμένες προσφορές για γάμους ή βαπτίσεις. Ακόμα και μια εταιρεία online ενοικίασης αυτοκινήτων θα μπορούσε να προσφέρει προς ενοικίαση πολυτελή αμάξια για τις ανάγκες ενός γάμου.

 

Αποφοιτήσεις

Μια ακόμη κοινωνική περίσταση, χάρη στην οποία αυξάνεται το καταναλωτικό ενδιαφέρον, είναι οι αποφοιτήσεις από σχολεία και πανεπιστήμια.

Η δεύτερη περίπτωση ίσως συνοδεύεται και από μια μετακόμιση. Είναι αποδεδειγμένο ότι σε αυτές τις περιόδους, οι γονείς, φίλοι και συγγενείς αναζητούν δώρα και προετοιμάζονται για ενδεχόμενη αγορά οικιακών ειδών, σε περίπτωση που το παιδί τους μετακομίζει σε κάποια άλλη πόλη για να σπουδάσει.

Σε αυτή την περίπτωση, τα οικιακά και λευκά είδη, τα είδη ρουχισμού, μέχρι και οι υπηρεσίες μεταφορών και μετακομίσεων, μπορούν να δώσουν μια πολύ καλή ευκαιρία στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα να προσφέρει αξία σε αυτή τη μεγάλη ομάδα καταναλωτών και να προσαρμοστεί στο συγκεκριμένο trend του καλοκαιριού.

 

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

 

Summer wear – ρούχα, μαγιό, αξεσουάρ θαλάσσης

Εάν εμπορεύεσαι καλοκαιρινά είδη, όπως καλοκαιρινά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης, παιχνίδια θαλάσσης και άλλα, αυτή είναι η καλύτερη περίοδος για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Όπως είναι λογικό, το καλοκαίρι η ζήτηση για καλοκαιρινά είδη αυξάνεται κατακόρυφα, αφού οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερα είδη για την καλοκαιρινή περίοδο, στις καλύτερες τιμές.

 

Προϊόντα/υπηρεσίες σχετικές με διακοπές και ταξίδια

Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου παρατηρείται μια αύξηση στα ταξίδια και στις μετακινήσεις των ανθρώπων, κάτι που αυτόματα αυξάνει και τη ζήτηση σε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό.

Όπως κάθε καλοκαίρι έτσι κι αυτό, οι άνθρωποι ξεκίνησαν ή πρόκειται να ξεκινήσουν τα ταξίδια τους.

Για εσένα δε, είναι η καλύτερη περίοδος να διαφημίσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες που αναζητούν οι καταναλωτές την καλοκαιρινή περίοδο είναι τα ταξιδιωτικά είδη, όπως βαλίτσες, αξεσουάρ μεταφορών, σχάρες αυτοκινήτων, sleeping bags, αντηλιακά είδη, ειδικές κρέμες, κάμερες και drones, κ.ά..

 

Back-to-school sales

Η στιγμή που τα παιδιά επιστρέφουν στα σχολεία και οι φοιτητές επιστρέφουν ή ξεκινούν τις σπουδές τους απέχει μερικούς μήνες.

Ωστόσο, η αναζήτηση και η ερεύνα αγοράς για είδη που αφορούν μαθητές και φοιτητές έχει ξεκινήσει ήδη από τώρα!

Επομένως, η περίοδος που διανύουμε είναι μια από τις μεγαλύτερες περιόδους καταναλωτικού ενδιαφέροντος για μαθητές, φοιτητές, αλλά και γονείς και καθηγητές.

Από έρευνες έχει παρατηρηθεί ότι, ενώ το 40% των πωλήσεων πραγματοποιείται το μήνα Αύγουστο, το υπόλοιπο 50% πραγματοποιείται πριν τον Αύγουστο.

Αυτό σημαίνει ότι η προετοιμασία για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο (από παιδικά-εφηβικά ρούχα και παπούτσια, μέχρι είδη γραφείου και ηλεκτρονικά είδη), αρχίζει από πολύ νωρίς, στην αρχή του καλοκαιριού.

Παρακάτω θα δεις 4 τύπους καταναλωτών που μπορείς να στοχεύσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου:

  • Μαμάδες: πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών back to school για τα παιδιά τους
  • Μαθητές: ενδιαφέρονται για την τελευταία λέξη της μόδας σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
  • Φοιτητές: ενδιαφέρονται για ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, είδη διακόσμησης και είδη γραφείου
  • Καθηγητές: πραγματοποιούν και εκείνοι αγορές back to school

 

2. Διαχειρίσου «έξυπνα» τα stock προϊόντα 

 

Πολλές φορές, τα ηλεκτρονικά καταστήματα πέφτουν θύματα κακής διαχείρισης του stock και των αποθηκών τους.

Επίσης, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο όπου στην αποθήκη έχουν μείνει προϊόντα άλλων εκπτωτικών περιόδων, όπως των χειμερινών ή ανοιξιάτικων εκπτώσεων.

Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να καθαρίσεις τις αποθήκες σου από μη εποχιακά προϊόντα, προσφέροντάς τα σε χαμηλότερες και πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Το λεγόμενο “clearance” θα σου επιτρέψει να διώξεις stock προηγούμενων περιόδων, αρκεί να απευθυνθείς στο καταναλωτικό κοινό που αναζητά την καλοκαιρινή περίοδο μεγάλες ευκαιρίες από προηγούμενες περιόδους – συλλογές.

 

3. Προετοίμασε κατάλληλα την ιστοσελίδα σου

 

Μια από τις σημαντικότερες ενέργειες που πρέπει να κάνεις πριν από μια εκπτωτική περίοδο, είναι να προετοιμάσεις σωστά την ιστοσελίδα σου, ώστε να είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους καταναλωτές και να πουλήσει αποτελεσματικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

Ορισμένα στοιχεία που μπορείς να ελέγξεις είναι: εικόνες προϊόντων, περιγραφές και τίτλοι (που να είναι seo friendly), τιμές, περιεχόμενο του καταστήματος και η ομαλή λειτουργία της διαδικασίας πληρωμής. Όλα τα παραπάνω είναι κρίσιμα για την επιτυχία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, κατά την εκπτωτική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα μπορείς να κάνεις τα εξής:

 

Ντύσε την ιστοσελίδα σου με καλοκαιρινό θέμα

Δεν είναι λίγα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία στην προσπάθειά τους να “ξυπνήσουν” την αίσθηση του καλοκαιριού στους δυνητικούς τους πελάτες, φέρνουν το καλοκαίρι στο eshop τους, χρησιμοποιώντας εικόνες με καλοκαιρινό φόντο και λεκτικά όπως “summer is here”, ή “Ετοιμάσου για το καλοκαίρι”.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ανανέωση των background images της ιστοσελίδας, του slider (αν διαθέτεις), του λογοτύπου σου κ.ο.κ.. Χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική στο δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείς να βάλεις τους επισκέπτες σου σε καλοκαιρινή διάθεση, παρακινώντας τους παράλληλα να κάνουν τις αγορές τους.

 

Πρόβαλε πρώτα τα top-selling προϊόντα σου

Πρόβαλλε στις διαφημίσεις σου, προϊόντα «κράχτες», που τραβάνε την προσοχή είτε λόγω εποχιακής ζήτησης, είτε λόγω εκπτωτικής τιμής, ώστε να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και οι πωλήσεις σου.

Επιπροσθέτως, μπορείς να δημιουργήσεις μία ξεχωριστή landing page στην οποία θα οδηγούνται οι χρήστες που θα κλικάρουν στις διαφημίσεις σου, ώστε να δουν απευθείας τα συγκεκριμένα προϊόντα και να προχωρήσουν άμεσα στην πώληση.

Επίσης, στο ίδιο το website σου πρόβαλλε στις καίριες θέσεις του website σου τα συγκεκριμένα προϊόντα, για τις περιπτώσεις που οι επισκέπτες του website σου δεν προέκυψαν από κάποια διαφημιστική ενέργεια.

 

Προβολή «limited availability» στα προϊόντα

Μια συνήθης τακτική σε εκπτωτικές περιόδους είναι το λεγόμενο “limited availability”, όπου δίπλα σε επιλεγμένα προϊόντα ή υπηρεσίες εμφανίζεται ένα μήνυμα, όπως: “Απομένουν 5 τεμάχια”.

Αυτή η τακτική έχεις ως στόχο να φέρει σε “urgency” το χρήστη και να τον κάνει να “βιαστεί” περισσότερο για να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Είναι μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική τακτική που τη χρησιμοποιούν εταιρείες-κολοσσοί διαφορετικών κλάδων, όπως το Booking.com και το Amazon.

 

4. Μη ξεχνάς το mobile traffic

 

Οι χρήστες τείνουν να βρίσκονται συνεχώς έξω από το σπίτι κατά την καλοκαιρινή περίοδο, χρησιμοποιώντας κυρίως τα κινητά τους τηλέφωνα για να έχουν πρόσβαση στο internet.

Παράλληλα, αυξάνονται και οι αγορές μέσω κινητών συσκευών. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα πρέπει να είναι φιλικό προς τις συσκευές αυτές, ώστε να μπορεί να προσφέρει μια καλή και άμεση εμπειρία πλοήγησης και αγορών στους χρήστες, χωρίς να δημιουργεί προβλήματα σε όσους φτάσουν στο σημείο να αγοράσουν κάτι από το eshop σου.

 

5. Χτίσε την email marketing λίστα σου

 

Εκτός από την προσέλκυση επισκεψιμότητας και την αύξηση των πωλήσεων, κύριο μέλημά σου θα πρέπει να αποτελεί η αύξηση της email marketing λίστας σου.

Η μετατροπή των επισκεπτών σε συνδρομητές (email subscribers) σε καθημερινή βάση, όχι μόνο θα αυξήσει τις πωλήσεις σου μακροχρόνια (οι email marketing καμπάνιες σου θα γίνουν πιο αποτελεσματικές) αλλά θα σε εξοπλίσει και με μια μεγαλύτερη βάση χρηστών για τις επερχόμενες εκπτωτικές περιόδους.

Ακόμη και αν δεν δεις τα νούμερα που θες την καλοκαιρινή περίοδο, θα γνωρίζεις ότι έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα για τις επόμενες εκπτωτικές περιόδους.

Επίσης, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι το email marketing θεωρείται ως ένα από τα αποδοτικότερα κανάλια από πλευράς κόστους/κέρδους. (5 E-mail Marketing Tips για την Επιχείρησή σου)

Αξιοποιώντας τις κατάλληλες τεχνικές μπορείς να στέλνεις άκρως προσωποποιημένα emails στους subscribers σου.

Για παράδειγμα, κάθε email marketing πλατφόρμα, υποστηρίζει τη δυνατότητα κατηγοριοποίησης των χρηστών.

Μπορείς να στείλεις προσωποποιημένα μηνύματα μόνο σε άνδρες ή γυναίκες, σε χρήστες που έχουν δει συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες ή/και προϊόντα, καθώς και σε χρήστες που έχουν ήδη αγοράσει από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και ενδιαφέρεσαι να τους προωθήσεις προϊόντα, προτείνοντάς τους προϊόντα ή υπηρεσίες που θα μπορούσαν να συνδυάσουν με μια προηγούμενη αγορά (cross-selling).

Ακόμη, θα μπορείς σε μελλοντικές εκπτωτικές περιόδους, να προωθήσεις νέες προσφορές στη λίστα με τους subscribers, με στόχο να αυξήσεις τα έσοδα και την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας σου.

Ένα tip για να μεγαλώσεις ταχύτερα τη λίστα σου, είναι να προσφέρεις κάτι χρήσιμο ως επιβράβευση στο χρήστη που θα εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter σου.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ένα εκπτωτικό κουπόνι, δωρεάν μεταφορικά στην επόμενη αγορά του, ή συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό για ένα giveaway!

Μη ξεχάσεις να ενημερώσεις την ήδη υπάρχουσα λίστα σου για την έναρξη των εκπτώσεων, με ένα call-to-action που θα οδηγεί στην εκπτωτική landing page της ιστοσελίδας σου.

Με τον ίδιο τρόπο, μπορείς να λανσάρεις ένα “End of Sale” newsletter λίγο πριν το τέλος της εκπτωτικής περιόδου, για όσους δεν πρόλαβαν να κάνουν τις αγορές τους.

Ο σχεδιασμός των emails καλό είναι να ακολουθεί το πνεύμα της εκπτωτικής περιόδου, και να κινείται στο ύφος του καλοκαιριού αλλά της επιχείρησης σου!

 

6. Σχεδίασε τη digital marketing στρατηγική σου

 

Η διαφημιστική σου παρουσία στα digital κανάλια θα δώσει μια ώθηση στις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Η σωστή χάραξη στρατηγικής για το πώς θα προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στη Google, στο Facebook, στο Instagram και σε άλλα διαφημιστικά κανάλια, θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το κατά πόσο η επιχείρησή σου θα αυξήσει την κερδοφορία της και θα βγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Αυτό βέβαια απαιτεί και το κατάλληλο υλικό όπως εικόνες, περιεχόμενο, τιμές προϊόντων και άλλα που αναφέραμε παραπάνω.

Όλα αυτά, αν συνδυαστούν μεταξύ τους, μπορούν να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική για την επιχείρησή σου.

Μη ξεχνάς, στα πλαίσια της digital στρατηγικής σου, να «εκμεταλευτείς» τις δυνατότητες που σου δίνουν τα: Facebook Pixel & Google Ads Tracking Code για να μετρήσεις την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών σου ενεργειών.

Η παρακολούθηση των digital καμπανιών σου σε Facebook και Google Ads περνάει μέσα από τους κώδικες της εκάστοτε πλατφόρμας, που θα πρέπει να έχεις εγκατεστημένους στην ιστοσελίδα σου.

Οι κώδικες αυτοί θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις τους επισκέπτες σου και να ελέγχεις την απόδοση των προϊόντων σου, του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και γενικότερα των digital ενεργειών σου.

 

Έλεγχος Διαθεσιμότητας Προϊόντων

Η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος χαρακτηρίζεται από μεγάλο όγκο πωλήσεων.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις έλεγχο του stock, των διαθέσιμων προϊόντων αλλά και της διαθεσιμότητας των μεγεθών.

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου out of stock προϊόντα φαίνονται διαθέσιμα προς πώληση, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών.

Σίγουρα δεν θες να δυσαρεστήσεις τους πελάτες σου, οπότε φρόντισε να κρατάς ενημερωμένη τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σου!

 

Summer Sales Banners

Στην περίπτωση που η online στρατηγική σου περιλαμβάνει προβολή στο κανάλι του display των Google Ads, ή αντίστοιχα σε Facebook/Instagram, απαιτείται να έχεις τα κατάλληλα εικαστικά και λεκτικά των διαφημίσεών σου.

Καλό είναι η online προβολή σου να είναι ενιαία στα πλαίσια των εικαστικών (κοινή γραμμή, παρόμοια χρώματα, ίδιο ύφος), ώστε ταυτόχρονα με τις πωλήσεις σου, να ενισχύσεις και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σου!

Μην ξεχνάς ότι σκοπός των digital ενεργειών σου δεν είναι μόνο η προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών σου σε όλο και περισσότερους χρήστες. Θα πρέπει αυτοί που θα τα δουν να αναγνωρίσουν την επιχείρησή σου!

 

Google Ads Extensions

Όπως αναφέρει και η Google, η χρήση των ads extensions στο κανάλι των Google Ads κρίνεται απαραίτητη όχι μόνο στις εκπτωτικές περιόδους, αλλά και στον υπόλοιπο χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα, η χρήση Promotion Extension θα δώσει έξτρα κίνητρο για «κλικ» από τους χρήστες που αναζητούν λέξεις κλειδιά, στις προσφορές που παρέχεις.

Μη ξεχνάς επίσης την προσθήκη Call Extensions (το τηλέφωνο της εταιρείας σου) και Sitelink Extension (όπου μέσω link θα οδηγεί στην εκπτωτική landing page).

 

Remarketing σε Google Ads και Facebook

Καθώς η επισκεψιμότητα ανεβαίνει λόγω του αυξημένου καταναλωτικού ενδιαφέροντος, είναι σημαντικό να επαναστοχεύεις τους επισκέπτες σου μέσω remarketing τακτικών, σε όλο το φάσμα των κύριων paid καναλιών όπως σε Facebook, Instagram και Google Ads.

Αυτό ωστόσο σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις εγκατεστημένα σωστά τα Facebook Pixel και Google Ads Tracking codes στην ιστοσελίδα σου.

Τα summer sales είναι ήδη εδώ και υπάρχει ακόμα χρόνος για να βελτιώσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να επωφεληθείς όσο το δυνατόν περισσότερο, εφαρμόζοντας τα παραπάνω tips. Τι περιμένεις;

Στον Χρυσό Οδηγό, έχοντας κατασκευάσει, διαφημίσει και συμβουλεύσει περισσότερα από 350 ηλεκτρονικά καταστήματα, γνωρίζουμε ποια είναι εκείνα τα στοιχεία, τα οποία θα αναδείξουν αποτελεσματικά μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο του ecommerce.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Adwords - Ζήτα τώρα μια συνάντηση

Μέλημά μας… η αποτελεσματική online διαφήμιση των πελατών μας!

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!