Κείμενα για websites… ελκυστικά σε μηχανές αναζήτησης και χρήστες

Ζούμε σε μια εποχή που η διαδικτυακή προβολή βρίσκεται στο απόγειο της, αν αναλογιστεί κανείς τις πολλαπλές διαφημιστικές λύσεις που είναι διαθέσιμες για την παρουσία ενός επαγγελματία στο Internet και την προώθηση της επιχείρησής του.
Στο πλαίσιο του διαδικτυακού μάρκετινγκ και των παρεχόμενων διαφημιστικών λύσεων (digital solutions), τα websites κατέχουν την καίρια θέση. Ένα website προβάλλει την εικόνα της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο, αποτελώντας το βασικό πυλώνα επικοινωνίας με τους δυνητικούς πελάτες σου.
Σημαντικό ρόλο ως προς την επιτυχία του website σου διαδραματίζουν, μεταξύ άλλων, τα κείμενα της ιστοσελίδας σου. Αρκεί το κείμενο να είναι αξιόλογο και να έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα το κάνουν αρεστό στους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης. Και στην περίπτωση της online προβολής, αυτό είναι το ζητούμενο, για μία επιτυχημένη digital παρουσία.
Η παρουσίαση ενός επαγγελματία, μίας επιχείρησης ή μίας υπηρεσίας γίνεται με δημιουργικό και πρωτότυπο περιεχόμενο, που καθημερινά ανανεώνεται (π.χ. blog posts). Ίσως ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Θα πρέπει να γνωρίζεις τις παραμέτρους που θα κάνουν τα κείμενά σου φιλικά προς το χρήστη και ελκυστικά στις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κ.ά.). Τα κατάλληλα κείμενα μπορoύν όχι μόνο να φέρουν περισσότερους διαδικτυακούς επισκέπτες – εν δυνάμει πελάτες – στο website σου, αλλά και να τους οδηγήσουν να πράξουν επιθυμητές ενέργειες όπως η αγορά, η εγγραφή στο newsletter, το να καλέσουν κάποιο τηλέφωνο κ.α..
Εάν έχεις αναλάβει προσωπικά τη δημιουργία κειμένων για την ιστοσελίδα σου ή θες να αλλάξεις τον τρόπο που επικοινωνείς διαδικτυακά με τους δυνητικούς σου πελάτες, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να βάλεις τη σκέψη σου σε τάξη!
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Μπες στη θέση του χρήστη!
Κάθε φορά που ξεκινάς να γράφεις κείμενα για το website σου, πρέπει να μπαίνεις στη θέση του επισκέπτη – κοινού σου. Το κείμενο που θα δημιουργήσεις πρέπει να έχει κάποια αξία για το χρήστη. Για παράδειγμα, μπορεί να προσφέρει επαρκής ενημέρωση για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου, μπορεί να αναφέρει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησής σου σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείσαι, μπορεί να παροτρύνει το χρήστη να προβεί σε κάποια ενέργεια κ.α.
Όποιος και να είναι ο στόχος σου, κάθε φορά που δημιουργείς κείμενα για websites, πρέπει να σκέφτεσαι ως επισκέπτης και να απαντάς θετικά στα παρακάτω ερωτήματα.
- Έχει αξία αυτό το κείμενο για εμένα;
- Μου δίνει την πληροφορία που αναζητούσα;
- Απαντάει στα ερωτήματά μου;
- Μου αρέσει τόσο ώστε να το μοιραστώ στα κοινωνικά δίκτυα;
- Μου δημιουργεί θετική άποψη για το brand του website;
- Μου ζητάει να κάνω κάτι με ξεκάθαρο και σωστό τρόπο;
Επόμενο βήμα όταν μπεις στη θέση του επισκέπτη της ιστοσελίδας είναι να υιοθετήσεις όλα τα χαρακτηριστικά του δυνητικού σου πελάτη (γνωστό και ως buyer persona).
Μίλησε στη γλώσσα του επισκέπτη σου!
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Σκέψου τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πελάτη σου, τί ηλικία έχει, είναι άντρας ή γυναίκα, είναι οικογενειάρχης, παντρεμένος, μόνος, το επίπεδο μόρφωσής του, τα ενδιαφέροντά του κ.α. Όταν καταλάβεις τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι, μπορείς να μιλήσεις στη γλώσσα του.
Θα μπορούσες πολύ εύκολα να δημιουργήσεις κείμενα σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, εάν όμως το κοινό δεν αντιλαμβάνεται την πληροφορία ή το μήνυμα που κρύβεται μέσα σ’ αυτά, τότε μιλάμε για μία αποτυχημένη προσπάθεια. Πολλοί θεωρούν ότι αυτό είναι ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια στη δημιουργική διαδικασία, όμως με την κατάλληλη έρευνα και πληροφορία, μπορείς να το πετύχεις.
Το Google Analytics, είναι το απόλυτο εργαλείο (και μάλιστα είναι δωρεάν) που σου προσφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι σχετικά με τα χαρακτηριστικά των χρηστών σου όπως είναι τα ενδιαφέροντα, η ηλικία, το φύλο κ.α. Συνδέσου στο λογαριασμό σου στο Google Analytics και πήγαινε στο Audience Section. Εκεί θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, για να μάθεις καλύτερα το κοινό σου.
Tip! Δες το ύφος που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός στα κείμενα της ιστοσελίδας του και πάρε ιδέες για να δημιουργήσεις τα δικά σου κείμενα!
Κείμενα για websites: Πώς να γράψεις κείμενο για το site σου;
Μία ερώτηση που απασχολεί τους περισσότερους διαχειριστές ιστοσελίδων είναι το ‘’Πώς θα γράψω κείμενα για το site μου;’’. Εμείς συγκεντρώσαμε σε μία λίστα τα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις επιτυχημένα κείμενα για ιστοσελίδες:
- Βρες την κατάλληλη λέξη ή φράση-κλειδί του κειμένου σου.
Οι λέξεις και οι φράσεις-κλειδιά, σε βοηθούν να καταλάβεις τη θεματολογία στην οποία συγκεντρώνεται το ενδιαφέρον των πελατών σου και να δημιουργήσεις ένα κείμενο που θα απαντάει στις αναζητήσεις τους. Η δημιουργία ενός τέτοιου κειμένου, έχει αξία για τον αναγνώστη κι αυτό αναγνωρίζεται από τις μηχανές αναζήτησης, που με τη σειρά τους επιλέγουν να σ’ εμφανίσουν στα αποτελέσματα αναζήτησης. Διάβασε περισσότερα για τις λέξεις-κλειδιά στο ‘’Πώς γίνεται η έρευνα για λέξεις-κλειδιά που θα βελτιώσουν την κατάταξη του website σου;’’.
- Δημιούργησε ενότητες και υποενότητες με τα βασικά σημεία που θέλεις να αναπτύξεις.
Οι ενότητες και οι υποενότητες βοηθούν να οργανώσεις τη σκέψη σου αλλά και τη δομή του κειμένου. Σκέψου το θέμα που θα αναλύσεις και τα βασικά του σημεία. Συγκέντρωσε τις πληροφορίες που έχεις ανά ενότητα. Αυτές οι ενότητες θα αποτελέσουν τις επικεφαλίδες του κειμένου σου, οι οποίες όπως θα δούμε πιο κάτω, εντάσσονται στις SEO τεχνικές για ένα SEO friendly κείμενο (δηλ. κείμενο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης).
- Επίλεξε τη μέθοδο της πυραμίδας.
Η μέθοδος της πυραμίδας, αφορά στη χρήση της βασικής πληροφορίας που θες να μεταφέρεις στο χρήστη στην πρώτη παράγραφο και η παράθεση των λιγότερο σημαντικών πληροφοριών στις επόμενες παραγράφους. Οι περισσότεροι χρήστες, αποφασίζουν για το αν θα συνεχίσουν να διαβάζουν ένα κείμενο από την ανάγνωση της πρώτης παραγράφου. Δώσε στο χρήστη την πληροφορία που αναζητεί όσο πιο άμεσα και σωστά μπορείς, ώστε να μην εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σου.
- Χρησιμοποίησε μικρές προτάσεις.
Το να διαβάζεις ένα μακροσκελές κείμενο είναι ιδιαίτερα δύσκολο και κουραστικό, πόσο μάλλον εάν το κάνεις μέσα από μία κινητή συσκευή. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς μικρές προτάσεις, που είναι πιο γρήγορες στην ανάγνωση και πιο κατανοητές από το χρήστη. Έτσι αυξάνεις τις πιθανότητες ο χρήστης να συνεχίσει να διαβάζει το κείμενό σου και να παραμείνει περισσότερο χρόνο στη σελίδα σου.
- Διάβασε το κείμενο δύο και τρεις φορές.
Τελειώνοντας το κείμενο, πάρε λίγο χρόνο και επανέλαβε την ανάγνωσή του για να διορθώσεις λάθη, να διαλευκάνεις πιθανά ‘’θολά’’ σημεία και να αφαιρέσεις προτάσεις που επαναλαμβάνονται.
Τι χαρακτηρίζει ένα σωστό κείμενο ιστοσελίδας;
Το γραπτό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, πρέπει να είναι συναφές με το αντικείμενο δραστηριοποίησης της επιχείρησής σου, το σκοπό της σελίδας και να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Ποια είναι αυτά;
- Μοναδικότητα
Τα κείμενά σου πρέπει να διακρίνονται για τη μοναδικότητά τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι αντίγραφο (copy-paste) από άλλα websites.
- Ποιότητα & χρηστικότητα
Το γραπτό περιεχόμενο ενός website πρέπει να είναι ποιοτικό, να έχει ενδιαφέρον και να είναι χρήσιμο για το χρήστη, δίνοντάς του πληροφορίες για το προϊόν ή την υπηρεσία που έψαχνε, όταν επέλεξε να επισκεφθεί το website σου.
- Σαφήνεια διατύπωσης
Η διατύπωση πρέπει να είναι σαφής, ενώ δεν πρέπει να υπάρχουν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, πλεονασμοί και επαναλήψεις λέξεων. Τα κείμενα, ουσιαστικά, αντανακλούν την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της επιχείρησής σου.
Αν είναι καλογραμμένα και στοχευμένα, μπορεί να πείσουν το διαδικτυακό χρήστη ότι έχεις αυτό που χρειάζεται και, μάλιστα, με σαφή πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού.
- Επαρκές μέγεθος, αλλά χωρίς να κουράζει
Το μέγεθος του περιεχομένου πρέπει να είναι επαρκές, χωρίς όμως να κουράζει τον αναγνώστη της ιστοσελίδας σου. Οργάνωσε τη σκέψη σου, συγκέντρωσε όλα τα σημεία που θες να αναπτύξεις και αφαίρεσε τις περιττές πληροφορίες.
- Παράγραφοι
Φρόντισε να εξηγείς τα πιο σημαντικά σημεία σε κατανοητές παραγράφους. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στη δομή της αρχικής παραγράφου. Το ενδιαφέρον κείμενο αυτής θα ωθήσει το χρήστη να μείνει στην ιστοσελίδα σου και να συνεχίσει την ανάγνωση, χωρίς να την εγκαταλείψει.
- Επικεφαλίδες
Οι επικεφαλίδες, επίσης, μπορεί να είναι το… «δόλωμα» για να μείνει κάποιος σε ένα website και να ακολουθήσει τη ροή του κειμένου. Οι περισσότεροι χρήστες <<σκανάρουν>> τις επικεφαλίδες ενός κειμένου για να μάθουν περισσότερα για το περιεχόμενό του και να επιλέξουν εάν θα διαβάσουν περισσότερα. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να είναι σύντομες και ελκυστικές, περιέχοντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά ή τους κατάλληλους συνδυασμούς όρων.
Θυμήσου πως δε γράφεις κείμενο για έντυπο, ωστόσο οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να αποδειχθούν ο… αυστηρότερος αναγνώστης, καθώς ο αλγόριθμός τους αξιολογεί την ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενο της.
Η Google διαβάζει το κείμενο του site σου και κρίνει την καταλληλότητα του. Το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην «απόφαση» που θα πάρει η Google -και η εκάστοτε μηχανή αναζήτησης- για το ποια websites θα εμφανίσει πρώτα ως απάντηση στην αναζήτηση του χρήστη.
Προτεραιότητά σου: η προσαρμογή του κειμένου σου στις αρχές του SEO!
Όταν γράφεις κείμενο για ένα website, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι αρχές του SEO (Search Engine Optimization). Το SEO περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών που μπορεί να εξασφαλίσουν υψηλή κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά τις οποίες αναζητά ένας χρήστης.
Όταν κατατάσσεσαι πρώτος στην σελίδα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, έχεις κερδίσει απόλυτα το παιχνίδι της ψηφιακής σου προβολής, καθώς η επισκεψιμότητα στο website σου θα είναι αρκετά μεγαλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες κατατάξεις.
Κι αυτό, γιατί οι χρήστες του διαδικτύου τείνουν να κάνουν πιο συχνά κλικ στις ιστοσελίδες που βρίσκονται στα πρώτα αποτελέσματα.
Πώς θα κάνεις, λοιπόν, το κείμενό σου SEO friendly;
Η σημασία των meta tags
Ξεκινώντας από την αρχική σου σελίδα, ανάπτυξε στοχευμένα τα λεγόμενα meta tags: γράψε δηλαδή τα Meta Titles και τα Meta Descriptions. Τα meta tags είναι εκείνα που δίνουν την πληροφορία στις μηχανές αναζήτησης, για το περιεχόμενο του website. Πρέπει να γράφονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να περιγράφουν, σύντομα και κατανοητά, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου με σαφήνεια.
- Τι είναι τα Meta Titles;
Αποτελούν ουσιαστικά τον τίτλο μίας σελίδας, τον οποίο διαβάζει η μηχανή αναζήτησης. Περιλαμβάνουν τις πιο χαρακτηριστικές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το αντικείμενο δραστηριοποίησής σου και για τις οποίες επιθυμείς υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
- Τι είναι τα Meta Descriptions;
Στα meta descriptions περιγράφεις εν συντομία το θέμα της ιστοσελίδας σου. Γράψε meta descriptions σε όλες τις σελίδες που θες να εμφανίζονται και να κλικάρονται από τους χρήστες σου και θα δεις ότι η επίδραση που θα έχουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας, θα είναι μεγάλη.
Μάθε περισσότερα σχετικά με τα meta descriptions.
Μέσω των meta tags, οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν πού αναφέρεται το website σου και του δίνουν ανάλογη κατάταξη κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει μια συγκεκριμένη αναζήτηση, συσχετίζοντάς το με αυτή.
Έτσι, αν τα meta tags είναι καλογραμμένα και στοχευμένα, η Google θα ‘’σε… βρει’’ και θα σε επιβραβεύσει. Να θυμάσαι ότι οι μηχανές αναζήτησης “σαρώνουν” το περιεχόμενο κάθε website, δίνοντας -πρωτίστως- βαρύτητα στον τίτλο και την περιγραφή κάθε σελίδας.
Εκτός από τα… θαυματουργά meta tags, όλα τα κείμενα του website σου πρέπει να είναι εμπλουτισμένα με τους σημαντικότερους όρους που περιγράφουν τη δραστηριότητα της επιχείρησής σου.
Οι μηχανές αναζήτησης θα διαβάσουν αυτούς τους όρους και θα σε εμφανίσουν στο κοινό που ψάχνει σχετικούς όρους. Κι όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η συσχέτιση, τόσο υψηλότερα θα προβάλλεται η ιστοσελίδα σου στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών.
Μην το παρακάνεις, όμως, με τις λέξεις-κλειδιά!
Η απλή παράθεσή τους και η συνεχής καταγραφή τους μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Μην υπερφορτώνεις το κείμενό σου, χωρίς λογική συνάφεια. Ο λόγος του κειμένου πρέπει να ρέει φυσικά και η κατανόησή του να μην επηρεάζεται, αρνητικά, από την υπερφόρτωσή του με λέξεις-κλειδιά.
Αν δεν τις τοποθετήσεις με στρατηγική και δε δημιουργήσεις ένα στοχευμένο μεν, ορθά δομημένο δε κείμενο, η ιστοσελίδα σου μπορεί να χαρακτηριστεί spammy! Δε… ξεγελάς τις μηχανές αναζήτησης!
Εάν η ιστοσελίδα σου είναι σε WordPress, τότε υπάρχει τρόπος για να είσαι απόλυτα σίγουρος ότι η σελίδα και το κείμενό σου είναι SEO friendly. Προχώρησε στην εγκατάσταση του Yoast SEO plugin, το οποίο είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που σου δίνει σημαντικές πληροφορίες για τα σημεία που πρέπει να βελτιώσεις (π.χ. στο κείμενό σου, στα meta tags της σελίδας σου, στις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιείς κ.α.), ώστε να ακολουθείς τις βασικές αρχές του on page SEO.
Επίσης, το συγκεκριμένο εργαλείο, μπορεί να σου δώσει ακόμη περισσότερες πληροφορίες για την αναγνωσιμότητα του κειμένου σου (βλ. εικόνα).
Η παρουσία σου στο διαδίκτυο μέσω ενός αξιόλογου και ελκυστικού website αποτελεί τη βάση για μια επιτυχημένη online παρουσία. Μόνο έτσι θα μπορέσεις να προσελκύσεις το κοινό που σε ενδιαφέρει και να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
To website σου είναι η μεταφορά της επιχείρησης σου στο διαδίκτυο και όχι απλός η προβολή της.
Αν επιλέξεις, λοιπόν, τη δημιουργία ενός website φρόντισε να ακολουθήσεις τα βήματα που θα σε οδηγήσουν στην επιτυχία. Ένα από αυτά τα βήματα σχετίζεται με το περιεχόμενο (και ιδιαίτερα τα κείμενα) της ιστοσελίδας σου, γνωστό και ως copywriting. Οι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού, μπορούν να αναλάβουν την κατασκευή και προώθηση της ιστοσελίδας σου, μέσα από στοχευμένο και Seo friendly περιεχόμενο που θα κάνει το website σου να ξεχωρίζει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης!
Λένε πως το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς στο διαδικτυακό μάρκετινγκ. Φρόντισε, λοιπόν, ώστε το κείμενό σου να είναι δυνατό και να πληροί τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί, πράγματι, βασιλιάς!
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- June 25, 2020
- , Digital Marketing, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:

5 βήματα για ένα επιτυχημένο video στα social media
Δες 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο video για τα social media και να βοηθήσεις τον λογαριασμό σου να ανέβει level.

Rakuten Viber: 4.000 Ευρώ Χρηματικό Έπαθλο για Μικρές Επιχειρήσεις
Δες πως μπορείς να επωφεληθείς απο τον διαγωνισμό Viber Rakuten για μικρές επιχειρήσεις και λάβε τώρα μέρος

SEO Tips 2025: Αυτά είναι τα best practices στο SEO που πρέπει να γνωρίζεις
Δείτε νέες SEO Τάσεις για το 2025 που θα υπερεσχίσουν και ποιές είναι καλές πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση

6+1 κομβικές αλλαγές στο Instagram που πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες
Δες 7 σημαντικές αλλαγές που έγιναν στο Instagram και θα επηρεάσουν τον επαγγελματικό σου λογαριασμό.