Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο WordPress Theme για την ιστοσελίδα σου;
7+1 Tips που θα σε βοηθήσουν να κάνεις την ιδεατή επιλογή!
Αναμφίβολα, η στροφή ολοένα και περισσότερων επιχειρήσεων στον ψηφιακό κόσμο αποτελεί μονόδρομο, για να αναπτυχθούν, αλλά και να επιβιώσουν! Αυτή η στροφή, λοιπόν, ακούει -και- στο όνομα κατασκευή ιστοσελίδας. Από πού πρέπει, όμως, να ξεκινήσει κανείς, για να χτίσει τη διαδικτυακή του παρουσία μέσω ενός website;
Η απάντηση, φυσικά, είναι η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας κατασκευής ιστοσελίδων, η οποία πιθανόν να έχει γίνει για να διαβάζεις αυτό το άρθρο. Πηγαίνοντας ένα σκαλί παρακάτω, συναντάμε την επιλογή του κατάλληλου theme που θα συνοδεύει την ιστοσελίδα και θα πρέπει να ανταποκρίνεται τόσο στη φιλοσοφία, όσο και στη δυναμική της εκάστοτε επιχείρησης.
Άλλωστε, το theme αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας ενός website.
To γεγονός ότι έχεις αποφασίσει να στήσεις την online παρουσία της επιχείρησής σου πάνω στην πλατφόρμα του WordPress σού παρέχει πολλά οφέλη, μιας και με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν κατασκευαστεί πάνω από το 1/3 των ιστοσελίδων παγκοσμίως και, έτσι, η ποικιλία των διαθέσιμων themes είναι τεράστια!
Αναμενόμενο είναι, λοιπόν, να δυσκολευτείς να διαλέξεις το κατάλληλο για το δικό σου website theme. Αν επισκεφθείς μία από τις πλατφόρμες που παρέχουν WordPress Themes, θα συναντήσεις μια τεράστια λίστα! Ποιο να επιλέξεις;
Μην αγχώνεσαι! Διάβασε τα παρακάτω tips, που θα σε βοηθήσουν να ιεραρχήσεις τις ανάγκες της επιχείρησής σου και θα κάνουν την επιλογή του κατάλληλου για την ιστοσελίδα σου theme… ευκολότερη!
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Χρησιμοποίησε το theme που ταιριάζει με το περιεχόμενό σου
Ξεκινώντας την περιήγηση στον κόσμο των WordPress Themes, βασικό σου μέλημα είναι να απαντήσεις στο ερώτημα «Τι είδους ιστοσελίδα θέλω να φτιάξω;». Πρόκειται να δημιουργήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), έναν προϊοντικό κατάλογο, ένα blog ή μια εταιρική παρουσία; Απαντώντας στο συγκεκριμένο ερώτημα, θα θέσεις και τις απαιτήσεις που έχεις από τα υποψήφια themes.
Για παράδειγμα, αν επιλέξεις να δημιουργήσεις μια ιστοσελίδα που θα παρουσιάζει τις υπηρεσίες που παρέχεις, τότε καλό είναι να επιλέξεις themes που έχουν τη δυνατότητα να εμφανίζουν τις υπηρεσίες σου σε ξεχωριστή σελίδα, με μεγάλες εικόνες, ίσως ακόμα και με την επιλογή προγραμματισμού ραντεβού για την εκάστοτε υπηρεσία σου. Πολλά τέτοια themes μπορείς να ανακαλύψεις στο Be Theme ή Jupiter.
Αν, πάλι, θέλεις να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε οι απαιτήσεις σου μεγαλώνουν και θα πρέπει να ελέγξεις άλλες παραμέτρους, π.χ. «αν το theme σου υποστηρίζει τα βασικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το ηλεκτρονικό εμπόριο». Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το WooCommerce -το πιο δημοφιλές plugin της WordPress, που είναι απαραίτητο για τη διαδικτυακή πώληση των προϊόντων ενός e-shop.
Αν τα πρώτα σου βήματα στο διαδικτυακό κόσμο σού φαίνονται βουνό, τότε μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια ενός από τους εξειδικευμένους συμβούλους διαφήμισης του Χρυσού Οδηγού (που διαθέτει πολυετή εμπειρία στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων), για να σου προτείνουν το κατάλληλο για την επιχείρησή σου theme, πάντα, με γνώμονα τις ανάγκες της.
Απάντησε στην ερώτηση «τι budget διαθέτω;»
Στο διαδίκτυο, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν χιλιάδες themes, τα οποία είναι δωρεάν (free) ή επί πληρωμή (premium), δηλαδή πρέπει να τα αγοράσεις. Το τι θα διαλέξεις εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι το διαθέσιμο budget σου ή το πόσο επιθυμείς να επέμβεις στο theme και να το τροποποιήσεις. Γι’ αυτό χρειάζεται, πρώτα απ’ όλα, να θέσεις τις προσδοκίες που έχεις από το website σου.
Ένα δωρεάν theme, σίγουρα, δε θα σου κοστίσει χρήματα (έστω στην αρχή), αλλά διακινδυνεύεις να «θυσιάσεις» άλλα οφέλη, όπως είναι:
- η δυνατότητα του δωρεάν support που έχουν ορισμένα premium themes.
- η διασύνδεση με το πρωτόκολλο ασφαλείας SSL, υπεύθυνο για την ασφαλή σύνδεση μεταξύ μιας ιστοσελίδας και ενός browser.
- η έλλειψη εγγύησης σε πιθανές αστοχίες του theme.
Πολλές φορές, επίσης, τα free themes δεν είναι ενημερωμένα, αφού ο δημιουργός τους δεν είναι αναγκασμένος να το κάνει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του website. Έτσι, θα αναγκαστείς να αγοράσεις ένα άλλο theme, αν το υπάρχον δεν ανταποκρίνεται, πια, στις απαιτήσεις σου.
Αν, ωστόσο, επιθυμείς να ξεκινήσεις τη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησής σου με ένα free theme, αυτό που σου συστήνουμε είναι να επιλέξεις ένα που θα διαθέτει και επί πληρωμή έκδοση (paid version). Τα συγκεκριμένα themes «αναγκάζουν» τους δημιουργούς τους να τα κρατούν ενημερωμένα, αφού ο στόχος τους είναι να κατευθύνουν το χρήστη σε αυτήν ακριβώς την έκδοση, την επί πληρωμή!
Εμείς, στο Χρυσό Οδηγό, προτιμάμε τα premium themes, καθώς θεωρούμε ότι κάθε website οφείλει να είναι μοναδικό και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πελάτη.
Έλεγξε την ταχύτητα του theme
Αν σκεφτείς ότι των 90% των χρηστών αποχωρεί από μια ιστοσελίδα, αν ο χρόνος φόρτισής της ξεπερνάει τα 5 δεύτερα, τότε μάλλον πρέπει να ξεκινήσεις από την ταχύτητα που θα έχει το theme σου, ώστε να φτιάξεις την «τέλεια συνταγή» για ένα επιτυχημένο WordPress website!
Για να βεβαιωθείς για το πόσο γρήγορο είναι ένα theme, χρησιμοποίησε online εργαλεία μέτρησης της ταχύτητας, όπως είναι το GTmetrix, το Pingdom και το Google PageSpeed Insights. Σύγκρινε μεταξύ τους τα υποψήφια themes και επίλεξε τα γρηγορότερα από αυτά. Εν συνεχεία, επίλεξε -ανάμεσα στα γρηγορότερα- εκείνο που πληροί όλες τις προδιαγραφές που έχεις θέσει, αφού ο χρόνος αποτελεί ένας από τους παράγοντες της τελικής επιλογής ενός theme. Δεν είναι ο μοναδικός.
Μην ξεχνάς, άλλωστε, ότι μπορείς πάντα να βελτιώνεις την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου, αφού το WordPress σού παρέχει αυτή τη δυνατότητα μέσω συγκεκριμένων plugins, όπως είναι το Smush.
Βεβαιώσου ότι το theme σου είναι Μobile friendly
Αν και στην πλειοψηφία τους τα themes είναι, πλέον, προσαρμοσμένα σε κινητές συσκευές -κάτι που άλλωστε είναι αναπόφευκτο αφού μόνο στην Ελλάδα η επισκεψιμότητα από αυτές φτάνει στο 39%, μπορείς να ελέγξεις μόνος σου αν ένα theme είναι Μobile friendly, με το σχετικό δωρεάν εργαλείο που προσφέρεται από την Google.
Δες πώς φαίνονται τα demo των themes που σου έκαναν το «κλικ» όχι μόνο από mobile, αλλά και από διαφορετικές συσκευές, π.χ. πώς εμφανίζονται σε μία Android και πώς σε μια iOS συσκευή.
Δεν είναι όλα τα themes ίδια σε όλες τις συσκευές και, πολλές φορές, ένα theme που σου αρέσει από το desktop μπορεί να μη σε ενθουσιάζει στο κινητό ή και το αντίθετο. Γι’ αυτό, ο έλεγχος από διαφορετικές συσκευές είναι απαραίτητος για να επιλέξεις το κατάλληλο για την ιστοσελίδα σου theme.
Όσον αφορά στα free themes, είναι όλα σχεδόν προσαρμοσμένα σε κινητές συσκευές, ενώ στην περίπτωση των premium σού δίνεται η επιλογή, από τον εκάστοτε πάροχο, να φιλτράρεις τα αποτελέσματα και να δεις ποια υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη λειτουργία.
Έλεγξε τη συμβατότητα του theme με διαφορετικούς browsers
Η αλήθεια είναι ότι, στις μέρες μας, ο Chrome κρατάει γερά τα ηνία ανάμεσα στους διαφόρους φυλλομετρητές που υπάρχουν στο διαδίκτυο, με τον Firefox να ακολουθεί. Παρ’ όλα αυτά, δεν χρειάζεται να αποκλείσεις το κοινό που χρησιμοποιεί διαφορετικούς browsers απ’ το να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου! Γι’ αυτό ο έλεγχος συμβατότητας με αυτούς κρίνεται αναγκαίος να πραγματοποιηθεί.
Δες αν ένα theme είναι συμβατό με όλους τους browsers και επίλεξε αυτό που πληροί τη συγκεκριμένη συνθήκη. Μην αφήνεις κανέναν πελάτη μακριά σου!
Στο Χρυσό Οδηγό, θεωρούμε ότι το δίπτυχο ταχύτητα-συμβατότητα σε όλες τις συσκευές και όλους τους browsers αποτελεί το βασικότερο γνώμονα επιλογής ενός σωστού theme και πρέπει, πάντα, να τηρείται!
Τσέκαρε το support που σου προσφέρει το κάθε theme
Έστω, ότι βρήκες το theme που ανταποκρίνεται σε όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Τι γίνεται, όμως, με το «after sales service»; Υπάρχει και, αν ναι, σε τι βαθμό μπορεί να υποστηρίξει τις απαιτήσεις σου;
Για να μην βρεθείς εξ απροόπτου, έλεγξε προσεκτικά το τι είδους support σού προσφέρει το εκάστοτε theme.
Μια συμβουλή που θα σου δίναμε είναι να δεις, αν η πλατφόρμα από την οποία επέλεξες το theme σου διαθέτει support forum. Κάνε εγγραφή σε αυτό και ανακάλυψε τι είδους προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ήδη χρήστες αυτών των themes. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην αρχιτεκτονική του theme ή στη λανθασμένη διαχείρισή του από το χρήστη;
Επιπλέον, μπορείς να δεις τις βαθμολογίες (ratings), αλλά και τα σχόλια (reviews) που έχουν λάβει τα εκάστοτε themes, μιας και αυτά προέρχονται από χρήστες που τα έχουν χρησιμοποιήσει, τουλάχιστον, μια φορά στο παρελθόν.
Όσο δελεαστικά κι αν φαίνονται τα χαρακτηριστικά ενός theme, η εμπειρία των χρηστών που το χρησιμοποίησαν είναι εκείνη που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις κατά πόσο, τελικά, σου ταιριάζει.
Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να διαβάσεις τα σχόλια και κάνε μια λεπτομερή έρευνα, ώστε να διαπιστώσεις αφενός σε ποια σημεία μπορεί να παρουσιαστούν προβλήματα και, αφετέρου, πόσο γρήγορα εκδίδονται τα διορθωτικά updates.
Έλεγξε τις δυνατότητες παραμετροποίησης που υπάρχουν
Καλό θα ήταν, κατά τη διαδικασία της επιλογής theme, να δώσεις έμφαση στις δυνατότητες που σου προφέρει σε συνάρτηση, πάντα, με τις απαιτήσεις που έχεις για το website σου. Κάνε μια λίστα με τα απαραίτητα λειτουργικά χαρακτηριστικά που θέλεις να έχεις η ιστοσελίδα σου. Για παράδειγμα, το φιλτράρισμα των προϊόντων με βάση κάποια εξειδικευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχει ένα e-shop ή ένας προϊοντικός κατάλογος (σε μια κατηγορία κλιματιστικών να υπάρχει π.χ. φίλτρο ανάλογα με το εμβαδόν που καλύπτει το κάθε προϊόν).
Μπορεί, στην αρχή, να ξεκινήσεις με συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων που χρειάζονται τα βασικά φίλτρα και, αργότερα, να προσθέσεις κατηγορίες προϊόντων με περισσότερες απαιτήσεις. Θα πρέπει, ανά πάσα στιγμή, να μπορείς να εμπλουτίσεις την ιστοσελίδα σου με τυχόν αλλαγές, άρα, και το επιλεγμένο theme θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις αλλαγές.
Για να μη βρεθείς μπροστά σε αυτό το «αδιέξοδο», έλεγξε αν το theme που σε ενδιαφέρει πληροί τα χαρακτηριστικά της λίστας που δημιούργησες παραπάνω και αν προσφέρει τη δυνατότητα παραμετροποίησής τους με τη χρήση ενός Page Builder.
Εάν δεν έχεις βασικές γνώσεις γλωσσών προγραμματισμού -όπως είναι η HTML, η PHP και η CSS, ώστε να διαχειρίζεσαι και να επεξεργάζεσαι το theme σου, τότε ένας Page Builder σού είναι απαραίτητος.
Χάρη σε αυτόν, έχεις τη δυνατότητα, εύκολα και γρήγορα, να σχεδιάζεις κάθε σελίδα από το website σου, προσθέτοντας πλευρικές στήλες/φωτογραφίες/βίντεο και αλλάζοντας ολόκληρο το σχεδιασμό, όπως εσύ το επιθυμείς.
Ένας από τους πιο γνωστούς Page Builder, τόσο για την ευκολία στη διαχείρισή του όσο και για την ποικιλία των δυνατοτήτων που διαθέτει, είναι ο Elementor. Ένα μεγάλο ποσοστό των WordPress themes είναι συμβατά με αυτόν και διευκολύνουν το χρήστη τους, σε όποιο επίπεδο γνώσης και αν βρίσκεται.
Να θυμάσαι ότι αρκετά free themes δεν είναι συμβατά με Page Builders!
Μην ξεχνάς, λοιπόν, ότι αν το επιλεγμένο theme δεν τους υποστηρίζει, θα χρειαστεί να αναλογιστείς, αν πραγματικά θα καταφέρεις να τα βγάλεις πέρα χωρίς αυτούς!
Βεβαιώσου ότι το design του theme αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σου
Πέρα από τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά που χρειάζεται να ελέγξεις πριν επιλέξεις ένα theme, εξίσου σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το εικαστικό κομμάτι. Για να διαπιστώσεις, αν το design του theme σου είναι κατάλληλο για το website σου, θα πρέπει να σκεφτείς κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο που θες να προβάλεις, στο brand σου, αλλά και στο κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να πραγματοποιήσεις αλλαγές και να τροποποιήσεις την εμφάνιση της ιστοσελίδας σου, προκειμένου να «εφάπτεται» με την εικόνα της επιχείρησής σου.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι γενικοί κανόνες που αφορούν στην εμπειρία του χρήστη (User Experience) σε σχέση με την ιστοσελίδα σου και καλό θα ήταν να τους λάβεις υπόψιν, πριν την τελική σου επιλογή.
Φρόντισε το theme που θα επιλέξεις να είναι απλό, αλλά όχι «φτωχό». Ένα απλό design είναι σίγουρα απαραίτητο για την καλή εμπειρία του χρήστη, πρόσεξε, όμως, η αφαιρετική σου διάθεση να μην στερεί την πληροφορία!
Τα μοντέρνα themes, όσο δελεαστικά και να είναι, πολλές φορές δεν είναι δοκιμασμένα από αρκετές ιστοσελίδες και εμφανίζουν bugs (τεχνικά προβλήματα) κατά την ενσωμάτωση και λειτουργία τους σε αυτές.
Αυτό, βέβαια, δεν πρέπει να σε αποτρέψει από την επιλογή ενός τέτοιου theme, αλλά να σε κάνει παραπάνω προσεκτικό στο τι ακριβώς χρειάζεται η ιστοσελίδα σου για να ξεχωρίσει και, ταυτόχρονα, να είναι λειτουργική.
Bonus Tip! Υπάρχουν αρκετά themes που παρέχουν δυνατότητα επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που το αγορασμένο theme δεν εξυπηρετεί τις απαιτήσεις που έχεις θέσει, τόσο από την πλευρά της λειτουργικότητας, όσο και από την πλευρά του design. Χρήσιμο είναι να γνωρίζεις όλες τις δυνατότητες που σου προσφέρουν τα themes του WordPress, ώστε να πάρεις τη σωστή απόφαση.
Σύνοψη
Πριν αγοράσεις το theme που πιστεύεις ότι θα αντιπροσωπεύει, πλήρως, τη διαδικτυακή προβολή της επιχείρησης σου, βεβαιώσου ότι πληροί όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά και αυτά που έχεις θέσει εσύ ως προϋπόθεση μιας ιδανικής, για εσένα, ιστοσελίδας.
Αν θεωρείς ακατόρθωτο, το να καταφέρεις να κατασκευάσεις μόνος σου το website που θα αντανακλά την εικόνα της επιχείρησής σου, τότε άστο πάνω μας!
Η εξειδικευμένη ομάδα του Χρυσού Οδηγού μπορεί να σε βοηθήσει να απογειώσεις την επιχείρησή σου και να εντυπωσιάσεις τους πελάτες σου, δημιουργώντας ένα καλοσχεδιασμένο και πλήρως λειτουργικό website, που θα ικανοποιεί τις ανάγκες της επιχείρησής σου και, φυσικά, θα πληροί όλες τις απαραίτητες συνθήκες που προαναφέραμε.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- November 26, 2020
- , Digital Marketing, E-shop, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.