Εταιρικές Ιστοσελίδες: 7 Λάθη που μειώνουν τις πωλήσεις σου
Η ιστοσελίδα της εταιρείας σου είναι πλέον η βιτρίνα της και το πιο αποτελεσματικό εργαλείο προσέλκυσης νέων πελατών και leads. Ως leads ορίζονται διεθνώς οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μίας εταιρείας που έχουν δείξει έμπρακτο ενδιαφέρον για τα προϊόντα και της υπηρεσίες της, όντας υποψήφιοι αγοραστές αυτών.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό λοιπόν για τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σου, η εταιρική ιστοσελίδα σου να έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα, που θα την καταστήσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο απόκτησης νέων πελατών και προώθησης της εταιρείας σου.
Δυστυχώς, πολλές εταιρείες δεν δίνουν την δέουσα προσοχή στο εταιρικό τους website, με αποτέλεσμα να χάνουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στο digital περιβάλλον.
Ας δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη εταιρικών ιστοσελίδων που κάνουν πολλές επιχειρήσεις, ώστε να τα αποφύγεις και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό σου.
7 λάθη σε εταιρικές ιστοσελίδες
Δεν υπάρχει ξεκάθαρη προτροπή (call to action) προς τους επισκέπτες σου
Ένα πετυχημένο website θα πρέπει να μπορεί να καθοδηγήσει τον επισκέπτη αποτελεσματικά, ως προς τις ενέργειες που θέλουμε να κάνει. Πιο συγκεκριμένα: τι να κάνει, πού να κατευθυνθεί και πώς να νοιώσει.
Ξεκάθαρες και απλές προτροπές επιτρέπουν στους επισκέπτες του site σου να επικεντρωθούν καλύτερα στο ποιο είναι το επόμενο επιθυμητό βήμα.
Να είσαι ξεκάθαρος με τη γλώσσα που χρησιμοποιείς. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη δημιουργικότητα εδώ.
Προτίμησε απλά call to actions, με συνηθισμένες φράσεις, όπως “Ζητήστε προσφορά”, “Προσθήκη στο Καλάθι”, “Κλείστε Ραντεβού”, “Επικοινωνήστε Μαζί μας”, “Κάνε Εγγραφή”. Τα παραπάνω αποτελούν δυνατές προτροπές που είναι ξεκάθαρες και αποτελεσματικές.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Δεν χρησιμοποιείς ένα analytics εργαλείο
Το Google Analytics, το δωρεάν analytics εργαλείο της Google, αποτελεί το πλέον διαδεδομένο εργαλείο μέτρησης της απόδοσης μίας ιστοσελίδας.
Θα καλύψουμε τα πιο βασικά χαρακτηριστικά του σε επόμενο άρθρο. Σε γενικές γραμμές, ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα το πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες του site σου με την ιστοσελίδα σου, ώστε να βελτιώσεις ό,τι είναι απαραίτητο στο σχεδιασμό, στο περιεχόμενο και τη δομή της.
Όποια επιχείρηση δεν μπαίνει στη διαδικασία να αξιοποιεί στοιχεία από analytics εργαλεία, είναι “τυφλή” αναφορικά με την απόδοση του site της και αποτελεί συχνό λάθος πολλών εταιρικών σελίδων.
68,9% των μεγαλύτερων sites διεθνώς χρησιμοποιούν Google Analytics, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία sites μικρών επιχειρήσεων και εταιρειών δεν το χρησιμοποιεί ακόμα, όπως μας δείχνουν τα στοιχεία του builtwith.com
Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σε κατανοήσω αν είσαι μέσα σε αυτό το ποσοστό.
Είναι σημαντικό να βλέπεις το website σου ως επένδυση. Δεν ακούγεται πολύ έξυπνο να μην γνωρίζεις ποιες από τις ενέργειες και επενδύσεις που κάνεις έχουν απόδοση και ποιες όχι, σωστά;
Είναι εντυπωσιακή η πληθώρα των πληροφοριών που μπορείς να λάβεις από ένα τέτοιο εργαλείο. Μπορούν να σε βοηθήσουν να λάβεις σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις, ώστε να αναπτύξεις την εταιρεία σου πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Συνδύασε τις πληροφορίες αυτές, με τις διαφημιστικές καμπάνιες που κάνεις σε Google Adwords και Facebook Ads, ώστε να στοχεύσεις στα κατάλληλα κοινά, που πραγματικά ενδιαφέρονται γι’ αυτό που προσφέρεις.
Το site σου αργεί να φορτώσει
Η ταχύτητα της ιστοσελίδας σου παίζει σημαντικό ρόλο, ως προς την ικανότητα προσέλκυσης πελατών.
Όσο αυξάνονται οι ταχύτητες πρόσβασης που προσφέρουν οι διάφοροι πάροχοι internet, ταυτόχρονα αυξάνονται και οι απαιτήσεις του κοινού για ενδιαφέρον περιεχόμενο και αμεσότητα πρόσβασης στο περιεχόμενο αυτό.
Αν η σελίδα σου αργεί να φορτώσει, είναι εξαιρετικά πιθανό ο επισκέπτης να βαρεθεί και να φύγει από αυτή ή να κάνει κάτι άλλο ενδιάμεσα, χάνοντας το αρχικό ενδιαφέρον που είχε όταν αποφάσισε να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου.
Έλεγξε την ταχύτητα (page speed) της ιστοσελίδας μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google, Google Page Speed Insights
Αν το εν λόγω εργαλείο δεν παρουσιάσει καλό σκορ, μίλα με το developer ή την εταιρεία που έχει κατασκευάσει το site σου. Βγάλτε μαζί ένα πλάνο για το πώς και τι μπορείτε να βελτιώσετε στην ταχύτητα του site σου. Προσωπικά, θεωρώ ότι ένα σκορ της τάξεως του 75 – 80% και άνω, αποτελεί ένα ικανοποιητικό σκορ.
Το site σου δεν είναι κατάλληλο για κινητές συσκευές
Ελπίζουμε να σε έχουμε ήδη πείσει για το πόσο σημαντικό είναι η εταιρική ιστοσελίδα σου να είναι Mobile friendly.
Θυμίσου μόνο μερικά δεδομένα για την Ελλάδα:
- Περισσότεροι από 4 στους 10 Έλληνες αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.
- 23% απάντησε ότι θα εγκαταλείψει το site μίας εταιρείας αν δεν είναι mobile friendly. Θα προτιμήσει κάποιο άλλο site ανταγωνιστή, που θα τους προσφέρει μία σωστή εμπειρία χρήσης από κινητή συσκευή.
Όσο ασήμαντο και αν σου ακούγεται, αυτό είναι ένα λάθος που κάποιες εταιρικές ιστοσελίδες δεν διορθώνουν και σίγουρα δεν πρέπει να ακολουθήσεις την ίδια τακτική. Μάλιστα, τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν το ακριβώς αντίθετο.
Δεν έχεις φροντίσει το site σου να περιέχει το κατάλληλο περιεχόμενο
Ας υποθέσουμε ότι το εταιρικό σου site φορτώνει γρήγορα σαν κεραυνός, είναι SEO friendly και είναι κατάλληλο για κινητές συσκευές.
Ακόμα και σε αυτή την ιδανική περίπτωση (εξαιρετικά σπάνια, για τα περισσότερα sites ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων), η ιστοσελίδα σου δεν πρόκειται να λάβει αξιοσημείωτη επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης, αν δεν έχεις φροντίσει να έχει το κατάλληλο περιεχόμενο.
Μάθε τι πρακτικές πρέπει να ακολουθεί μία ιστοσελίδα για να έχει καλή απόδοση στις μηχανές αναζήτησης ή διάβασε πώς θα δημιουργήσεις κατάλληλα και αποτελεσματικά SEO friendly περιεχόμενο στο site σου.
Επίσης, το σωστό περιεχόμενο και το κατάλληλο “βάθος” του (π.χ να παρουσιάζεις όλες τις υπηρεσίες που προσφέρεις σε ξεχωριστές σελίδες, με πλούσιο και πρωτότυπο περιεχόμενο για την κάθε μία) αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα της προώθησης της εταιρείας σου, μέσω του Google Adwords.
Όσο πιο σχετική είναι η σελίδα προορισμού, στην οποία οδηγούν οι διαφημίσεις σου, με αυτό που αναζητεί ο υποψήφιος πελάτης σου, τόσο πιο πιθανό είναι να βελτιωθεί η απόδοση της καμπάνιάς σου.
Προσπάθησε να αποφύγεις για παράδειγμα να στοιβάζεις σε μία σελίδα όλες τις υπηρεσίες που προσφέρεις.
Ας δούμε ένα παράδειγμα, μαζί.
Π.χ ένας ιατρός μπορεί να προσφέρει δεκάδες υπηρεσίες (π.χ επεμβάσεις, θεραπείες, κτλ).
Κάθε υπηρεσία πρέπει να παρουσιαστεί σε μία ξεχωριστή σελίδα. Η κάθε σελίδα πρέπει να περιέχει τον αντίστοιχο μοναδικό τίτλο, περιγραφή και κείμενο, που θα παρουσιάζουν την κάθε υπηρεσία.
Αυτό θα σου επιτρέψει να βελτιώσεις την απόδοση της σελίδας σου σε επίπεδο SEO και να αποφύγεις ένα λάθος “αγκάθι” της εταιρικής ιστοσελίδας σου.
Επίσης, στις Google Adwords καμπάνιες, έχεις τη δυνατότητα να οδηγείς όποιον αναζητεί για μία συγκεκριμένη ιατρική υπηρεσία (π.χ σπιρομέτρηση) στην αντίστοιχη σελίδα, κι όχι σε πιο γενικές σελίδες με όλες τις ιατρικές υπηρεσίες που προσφέρει ένας πνευμονολόγος.
Αυτό αυξάνει σημαντικά την απόδοση μίας καμπάνιας Google Adwords στην αναζήτηση, μειώνοντας το κόστος ανά κλικ, αλλά και κάνοντας πιο εύκολη τη διαδικασία ανεύρεσης χρήσιμων πληροφοριών στον υποψήφιο πελάτη σου.
Δεν επενδύεις στην προώθηση του εταιρικού website σου
Όσο καλογραμμένο και να είναι το περιεχόμενο του site σου, δεν πρόκειται να σε βοηθήσει να προσελκύσεις αποτελεσματικά νέους πελάτες για την επιχείρησή σου, αν δεν το διαβάζει κανείς!
Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για προβάλλεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου, σε άτομα που ενδιαφέρονται άμεσα ή υπό προϋποθέσεις, για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε μερικούς τρόπους προώθησης μίας εταιρικής ιστοσελίδας:
- Προβολή μέσω καταλόγων επιχειρήσεων, όπως είναι το xo.gr
Μία ιστοσελίδα σαν το xo.gr συνδυάζει πολύ οικονομικούς και εξαιρετικά στοχευμένους τρόπους προβολής, με υψηλή επισκεψιμότητα και αποτελεσματικότητα, σε άτομα που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της αγοραστικής τους διαδικασίας. Αναζητούν μία εταιρεία σαν τη δική σου, στην ίδια περιοχή με τη δική σου.
Αν δεν “βρίσκεται” η εταιρεία σου μπροστά σε αυτό το κοινό, δεν πρόκειται να μάθουν γι’ αυτήν, αλλά για κάποιο ανταγωνιστή, που επωφελείται του συγκεκριμένου τρόπου προώθησης.
Δες περιληπτικά τους τρόπους προβολής μίας επιχείρησης στο xo.gr
- Προώθηση μέσω social media sites, όπως το Facebook
Το Facebook αποτελεί το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης διεθνώς. Στην Ελλάδα περίπου 4 εκατομμύρια άτομα το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά.
Σε διαφημιστικό επίπεδο προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες στόχευσης, που επιτρέπουν σε μία (μεγάλη ή μικρή) επιχείρηση να ξοδέψει έξυπνα και αποτελεσματικά το διαθέσιμο budget της, για να βρει νέους πελάτες.
- Προώθηση μέσω των μηχανών αναζήτησης
Όπως και στο xo.gr, ένας διαφημιζόμενος έχει τη δυνατότητα να προβάλλει την επιχείρησή του σε επιλεγμένες αναζητήσεις που κάνει το κοινό.
Είναι ιδανικό να έχεις τη δυνατότητα να προβάλλεις την εταιρεία σου, όταν ένας υποψήφιος πελάτης αναζητεί αυτό που προσφέρεις. Και αυτή ακριβώς τη δυνατότητα σου προσφέρουν μηχανές αναζήτησης όπως η Goοgle, με υπηρεσίες όπως το Google Adwords.
Διάβασε μερικά άρθρα για το πώς θα αξιοποιήσεις πιο αποτελεσματικά το Google Adwords
- Προώθηση μέσω banners, άρθρων και συνεργασιών με άλλα sites (κλαδικά, ενημερωτικά, αθλητικά, τοπικά κτλ)
Ανάλογα με το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις, μπορείς να βρεις τα κατάλληλα websites, που διαθέτουν το κοινό που σε ενδιαφέρει, ώστε να προβάλλεις την επιχείρησή σου σε αυτά, με banner ads.
Για να το πετύχεις αυτό, εκτός από τα δημιουργικά (banners), θα πρέπει είτε να μιλήσεις απευθείας με τα sites που σε ενδιαφέρουν, είτε να στοχεύσεις μέσω του Google Adwords σε sites που δέχονται Google Adsense (η υπηρεσία της Google που επιτρέπει σε μία ιστοσελίδα να φιλοξενήσει διαφημίσεις από διαφημιζόμενους του Adwords).
Οι εν λόγω μορφές διαφήμισης μπορούν να συνδυάσουν διάφορα διαφημιστικά formats, όπως κείμενα, εικόνες και videos, ώστε να προβάλλουν εντυπωσιακά μηνύματα στον επισκέπτη των sites αυτών, κερδίζοντας την προσοχή τους.
Δεν έχεις στοιχεία επικοινωνίας σε εμφανές σημείο
Προς μεγάλη μας έκπληξη, είναι μεγάλη η συχνότητα με την οποία συναντάμε το εν λόγω λάθος σε εταιρικές ιστοσελίδες, που δεν έχουν τρόπους επικοινωνίας σε εμφανές σημείο. Ακόμα χειρότερα, πολλά από τα sites αυτά δεν παρουσιάζουν τρόπους επικοινωνίας πουθενά.
Είναι σημαντικό να κάνεις σαφές το πώς μπορεί να έρθει σε επικοινωνία κάποιος που ενδιαφέρεται να γίνει πελάτης σου:
- Τοποθέτησε το τηλέφωνο της εταιρείας σου στο header ή / και το footer του site.
- Πρόσθεσε μία σελίδα επικοινωνίας, με πλήρη στοιχεία επικοινωνίας. Μία σελίδα επικοινωνίας θα πρέπει να περιέχει
- τη διεύθυνση της εταιρείας
- οδηγίες πρόσβασης στα γραφεία της εταιρείας σου ή στο φυσικό κατάστημα
- τηλέφωνο επικοινωνίας
- email επικοινωνίας
- φόρμα επικοινωνίας ή εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Είναι κρίμα να χάνεις δυνητικούς πελάτες, επειδή δεν μπορούν να βρουν πώς θα έρθουν σε επαφή μαζί σου!
Ας συνοψίσουμε:
Για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις τα λάθη της εταιρικής σου ιστοσελίδας και να έχεις καλύτερα αποτελέσματα, φρόντισε να υιοθετήσεις τις παρακάτω βέλτιστες πρακτικές:
- Φρόντισε να υπάρχει ένα ξεκάθαρο call to action προς τους επισκέπτες, σε όλες τις βασικές σελίδες του site σου
- Εγκατάστησε το Google Analytics σήμερα και ξεκίνα να αναλύεις την απόδοση του site σου
- Φρόντισε η ιστοσελίδα σου να φορτώνει γρήγορα
- Κάνε mobile friendly το website σου άμεσα
- Φρόντισε το site σου να περιέχει το κατάλληλο περιεχόμενο, ποιοτικά και ποσοτικά, ώστε να περιγράφει κατανοητά και πλήρως τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει η εταιρεία σου.
- Τοποθέτησε σε εμφανές σημείο το τηλέφωνο και την διεύθυνση της εταιρείας σου.
- Προώθησε αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σου, μέσω διαφόρων καναλιών και προσέλκυσε αποτελεσματικά νέους πελάτες.
Είναι αρκετά πιθανό (αλλά και αναμενόμενο) να μην έχεις τις γνώσεις για να υλοποιήσεις μόνος σου τις παραπάνω ενέργειες. Φρόντισε να απευθυνθείς σε ένα αξιόπιστο και έμπειρο συνεργάτη.
Ένας τέτοιος συνεργάτης θα πρέπει να είναι σε θέση να σε συμβουλεύσει κατάλληλα για το πώς πρέπει να δομήσεις το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, ώστε να βελτιστοποιήσεις τα αποτελέσματα που έχει η εταιρεία σου από αυτή.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- September 19, 2016
- , Digital Marketing, E-shop, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.