Το Αλφαβητάρι των Digital Services [Infographic]: Websites
Η ανάγκη για εξοικείωση με τους βασικούς digital όρους είναι σημαντική αν θέλεις να ενημερώνεσαι διαρκώς για τα digital trends και για όλα τα θέματα που αφορούν στην digital προβολή σου. Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε στη συνέχεια ένα συνοπτικό γλωσσάρι με τους βασικότερους όρους των θεμάτων στα οποία συνήθως αναφέρονται τα άρθρα μας, χωρισμένο στις κατηγορίες: Digital services για Websites, PPC, Facebook, αλλά και ορολογία Email marketing. Αρκετοί όροι που υπάρχουν σε μία ενότητα μπορεί να είναι χρήσιμοι και για μία άλλη, για αυτό συνιστούμε να ανατρέξεις σε όλες τις κατηγορίες.
Ξεκινάμε με τους όρους που σχετίζονται με τις ψηφιακές υπηρεσίες για Websites.
Digital Services: Websites
Μετά το Infographic, ακολουθεί ένα text version με όλους τους όρους για τα Websites που υπάρχουν σε αυτό, σε περίπτωση που το χρειαστείς.
Above the Fold: Είναι η περιοχή του website η οποία είναι ορατή στο χρήστη, χωρίς εκείνος να κάνει scroll down στη σελίδα με το ποντίκι του.
A/B testing: Η μέθοδος σύγκρισης 2 διαφορετικών versions. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται συνήθως σε σελίδες ή επιμέρους στοιχεία των websites, σε διαφορετικά κείμενα ή εικαστικά διαφημιστικών ή newsletters κ.ο.κ.. Σε αυτή τη μέθοδο, η λογική είναι ότι τα στοιχεία είναι ίδια σε όλες τις versions εκτός από ένα που αλλάζει κάθε φορά, ώστε να μπορέσει να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα αυτού του ενός στοιχείου που αλλάζει κάθε φορά σε κάθε εκδοχή.
Alt Image Texts: Είναι τα κείμενα που περιγράφουν το περιεχόμενο μίας φωτογραφίας και ενσωματώνονται στον κώδικα του website. Με αυτό τον τρόπο οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να καταλάβουν τι απεικονίζει η κάθε φωτογραφία.
Analytics: Είναι τα δεδομένα και τα στατιστικά που συλλέγονται από το website σχετικά με τον τρόπο που οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με αυτό (δημογραφικά, ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία). Η δημοφιλέστερη πλατφόρμα analytics είναι της Google, λόγω του ότι είναι δωρεάν και μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί για τα στατιστικά του website του με εύκολο τρόπο.
Anchor text: Είναι η λέξη (ή και λέξεις) η οποία συνδέεται με κάποιο url μέσα σε ένα κείμενο, και το οποίο όταν το κλικάρει ο χρήστης οδηγείται στην αντίστοιχη ηλεκτρονική διεύθυνση.
Backlink: Είναι το link που οδηγεί σε ένα site/μία σελίδα και το οποίο βρίσκεται σε ένα άλλο site (όχι σε εσωτερικές σελίδες του ίδιου site).
Below the Fold: Είναι το αντίθετο του Above the Fold και περιγράφει την περιοχή/περιεχόμενο του website το οποίο εμφανίζεται προς το κάτω μέρος της οθόνης του χρήστη, αφού ο χρήστης κάνει scroll down στη σελίδα.
Bounce rate: Το ποσοστό των επισκεπτών ενός website οι οποίοι το «εγκαταλείπουν», αφού έχουν δει μόνο μία σελίδα και δεν αλληλεπιδρούν με αυτή.
Breadcrumb: Είναι τα στοιχεία πλοήγησης που εμφανίζονται στο πάνω μέρος του website, απεικονίζοντας τη «διαδρομή» του χρήστη μέσα στο website, για να φτάσει στη σελίδα που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή, βάσει του βασικού μενού (π.χ. Αρχική/Οικιακός Εξοπλισμός/Μηχανές Καφέ – Χυμού/Αποχυμωτές).
Browser: Είναι το πρόγραμμα πλοήγησης στο Internet (π.χ. Chrome, Mozilla Firefox κ.ά.)
Cache: Είναι η «κρυφή μνήμη», όπου αποθηκεύονται προσωρινά από μία ηλεκτρονική συσκευή (ηλεκτρονικός υπολογιστής, κινητό τηλέφωνο κ.λπ.) αντίγραφα των επισκέψεων του χρήστη στο Internet. Σκοπός είναι την επόμενη φορά που ο χρήστης θα επισκεφτεί το ίδιο website η όλη διαδικασία να γίνει πιο γρήγορα, όμως στην περίπτωση αλλαγών στις σελίδες που έχει παλαιότερα επισκεφτεί, ίσως, χρειαστεί παραπάνω χρόνος για να εμφανιστούν τα νέα στοιχεία.
Content Management System (CMS): Είναι μία πλατφόρμα διαχείρισης ενός website, μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να διαχειριστεί το περιεχόμενό του. Συνήθως υπάρχει σε websites που αλλάζουν συχνά το περιεχόμενό τους π.χ. eshop που αλλάζουν συχνά τα προϊόντα ή τις τιμές τους.
Cookie: Πρόκειται για ένα μικρό αρχείο που δημιουργείται αυτόματα στους υπολογιστές των χρηστών, προκειμένου να αποθηκευτούν οι προτιμήσεις του χρήστη, καθώς και άλλες πληροφορίες. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να υπολογιστούν πολλά χρήσιμα στατιστικά, όπως οι μετατροπές (conversions), αλλά και να εμφανιστούν στο χρήστη διαφημίσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντα και τις γενικότερες προτιμήσεις του.
Domain Name: Είναι το μοναδικό όνομα μέσω του οποίου αναγνωρίζεται ένα website. Μαζί με το πρόθεμα όλων των websites www., το domain name και την κατάληξη (π.χ. gr ή com κ.ά.), δημιουργείται το url, το οποίο είναι μοναδικό για κάθε website.
Domain Authority: Είναι ένας δείκτης που υποδηλώνει το κατά πόσο «ικανοποιούνται» τα κριτήρια που ορίζουν οι μηχανές αναζήτησης για την κατάταξη/ιεράρχηση ενός website στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Favicon: Γνωστό ως εικονίδιο συντομεύσεων ή εικονίδιο ιστοσελίδας, είναι το εικονίδιο που εμφανίζεται σε έναν browser, στο πάνω μέρος του website δίπλα από τo URL, στη μπάρα διευθύνσεων.
Footer: Είναι η περιοχή ή το μενού που υπάρχει στο κάτω μέρος των σελίδων ενός website. Συνήθως στο footer υπάρχουν πληροφορίες ή links με τους Όρους Χρήσης του website και πληροφορίες για την επιχείρηση (διεύθυνση, Social Media κ.τ.λ.).
HTML: Γνωστό και ως Hypertext Markup Language, είναι η κωδικοποίηση των κειμένων, χρωμάτων, γραφιστικών και λοιπών στοιχείων ενός website με ένα συγκεκριμένο τρόπο, για να μπορεί ένας web browser να «διαβάζει» και να εμφανίζει σωστά το website.
Link Building: Είναι η διαδικασία μέσω της οποίας για SEO (Search Engine Optimization) λόγους, διάφορα links οδηγούν στο website (π.χ. όταν ένα ειδησεογραφικό site αναφέρεται στην εταιρεία αναγράφοντας και το website της με το αντίστοιχο url μέσα στο εν λόγω κείμενο και πατώντας το οι χρήστες μπορούν να οδηγηθούν στο συγκεκριμένο website).
Meta Tags: Είναι πληροφορίες για το περιεχόμενο της σελίδας που ενσωματώνονται στον html κώδικά της, τις οποίες «διαβάζουν» οι μηχανές αναζήτησης. Τα βασικότερα meta tags είναι το meta description, το meta title, τα meta keywords.
IP Address (Internet Protocol address): Είναι μία μοναδική σειρά αριθμών, η οποία προσδιορίζει τη «διεύθυνση» μέσα από την οποία συνδέεται κάθε χρήστης με το Internet.
Mobile Website: Είναι το website που έχει προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες της εμφάνισής του από μία κινητή συσκευή.
Organic Traffic (Οργανικό Traffic): Είναι το traffic (επισκεψιμότητα) του website το οποίο προκύπτει χωρίς κάποια πληρωμένη διαφήμιση, αλλά από την εμφάνισή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Results Page).
Page views (Προβολές σελίδας): Είναι ο αριθμός που δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκε μία σελίδα για μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Για παράδειγμα, αν ο χρήστης είδε την Αρχική σελίδα ενός website, στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε μία εσωτερική σελίδα και μετά επισκέφτηκε και πάλι την Αρχική στη χρονική περίοδο που μας ενδιαφέρει, τότε τα pageviews της Αρχικής σελίδας θα είναι 2 και τα pageviews της συγκεκριμένης εσωτερικής 1.
Responsive design: Είναι η μέθοδος σχεδιασμού και κατασκευής website σύμφωνα με την οποία, το website προσαρμόζεται σε επίπεδο design και λοιπών χαρακτηριστικών ανάλογα με τη συσκευή από την οποία επισκέπτεται το website ο χρήστης (π.χ. desktop, tablet, mobile).
Robots.txt: Είναι ένα «κρυφό» αρχείο του website το οποίο «διαβάζεται» από τις μηχανές αναζήτησης κατευθύνοντάς τες για το ποιο περιεχόμενο του site θα «διαβάσουν» και ποιο όχι.
Search Engine Optimization (SEO): είναι η μέθοδος που στοχεύει στην εμφάνιση ενός website στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Search Engine Results Page (SERP): είναι η σελίδα των αποτελεσμάτων σε μία μηχανή αναζήτησης, η οποία προκύπτει σε συνέχεια μίας αναζήτησης σε αυτή.
Session (Επίσκεψη): Είναι η επίσκεψη του χρήστη σε ένα website, στο οποίο ο χρήστης μπορεί να επισκεφτεί πάνω από μία σελίδα. Στην περίπτωση που ο χρήστης παραμένει ανενεργός πάνω από 30 λεπτά, το session ολοκληρώνεται και αν προχωρήσει εκ νέου σε κάποια αλληλεπίδραση με το website, τότε η επίσκεψη ορίζεται ως νέο session.
Site Speed: Είναι η ταχύτητα με την οποία «φορτώνει» κάθε website από τη στιγμή που ο χρήστης πληκτρολογεί την ηλεκτρονική του διεύθυνση και το «καλεί» (δηλ. το πόσο γρήγορα εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη).
Subdomain: Είναι μέρος ενός ευρύτερου domain, το οποίο χρησιμοποιείται συνήθως για να ξεχωρίσει το περιεχόμενό του από το κυρίως domain. Για παράδειγμα, το adsolutions.xo.gr είναι ένα subdomain του κυρίως domain xo.gr.
Unique visitors (Μοναδικοί Επισκέπτες): Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που επισκέπτονται ένα website (είτε το έχουν επισκεφτεί πολλές φορές, είτε μόνο μία φορά μία συγκεκριμένη περίοδο).
XML sitemap: Είναι ένα αρχείο στο οποίο υπάρχουν ιεραρχικά τα urls ενός website -βάσει της δομής του βασικού μενού-, το οποίο βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να «διαβάσουν» το website.
Ρίξε μια ματιά σε περισσότερα Digital Services Glossaries.
Ο κόσμος των digital services για websites όλους τους άλλους τρόπους online προβολής σε περιμένει! Επικοινώνησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο και μάθε πώς ο Χρυσός Οδηγός αξιοποιεί τα προαναφερθέντα εργαλεία για να βελτιώσει την εικόνα της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- June 9, 2017
- , Digital Marketing, Infographics, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Το 2024 μέσα από τα μάτια του Χρυσού Οδηγού!
Μια αναδρομή του Χρυσού οδηγού για το 2024, οι εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχαμε και όλες οι επιτυχίες μας αποτυπωμένες σε αριθμούς.
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE