iOS 14 Update: Πώς θα επηρεάσει την Online Διαφήμιση;

iOS 14 Update - αλλαγές στην διαφήμιση
Πινακας Περιεχομενων

Η ανακοίνωση της Apple για το λανσάρισμα του λειτουργικού της συστήματος iOS 14, στα τέλη του 2020, έκανε άνω-κάτω το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης και των mobile apps. Όχι τόσο για τον εκπληκτικό σχεδιασμό, την ταχύτητα και τις δυνατότητες του νέου λειτουργικού, όσο για τις αλλαγές που θα επιφέρει το iOS 14 Update στη διαφήμιση -κυρίως σε κινητές συσκευές-, που θα αλλάξουν τα πράγματα όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με στατιστικά, σχεδόν το 80% της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας κατά μέσο όρο έρχεται από κινητές συσκευές, ενώ ένα μεγάλο μέρους αυτού είναι αποτέλεσμα της online διαφήμισης σε Google Ads και Facebook Ads.

Τι είναι αυτό, όμως, που αλλάζει το iOS 14 Update στη διαφήμιση και έχει οδηγήσει σε αναστάτωση όχι μόνο τους διαφημιστές, αλλά και τις 2 μεγαλύτερες πλατφόρμες online διαφήμισης στον κόσμο, τις Google και Facebook;

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Τι αλλάζει στο iOS 14 Update 

Με απλά λόγια, η Apple ανακοίνωσε ότι στους χρήστες που χρησιμοποιούν το iOS 14 σε iPhone/iPad θα κάνει μια ερώτηση, σχετικά με το αν επιθυμούν την αποθήκευση και χρήση των προσωπικών τους δεδομένων από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν.

Ας δούμε ένα πρακτικό παράδειγμα. Αν ένας χρήστης κάνει αναβάθμιση του iPhone του σε iOS 14 και ανοίξει την εφαρμογή του Facebook, θα εμφανιστεί ένα pop up το οποίο θα του δίνει 2 επιλογές: να δεχτεί να μοιραστεί τα δεδομένα του ή να μη δεχτεί.

Αν ο χρήστης αρνηθεί την καταγραφή των προσωπικών του δεδομένων από το Facebook, τότε το Facebook δεν θα μπορεί να μοιραστεί αυτά τα δεδομένα με τους διαφημιστές που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Facebook, για να δείχνουν διαφημίσεις.

Αυτό, όμως, θα επηρεάσει σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό την απόδοση των καμπανιών σε Facebook, Instagram και άλλα applications κοινωνικής δικτύωσης, μειώνοντας σε πολλές περιπτώσεις τα έσοδα και την κερδοφορία των διαφημίσεων, ειδικά αυτών που στοχεύουν στο remarketing.

Μέχρι και τη στιγμή που συντάσσεται αυτό το άρθρο, οι πληροφορίες σχετικά με το iOS 14 συνεχίζουν να έρχονται στην επιφάνεια. Παράλληλα το Facebook, σχεδιάζοντας την επόμενη ημέρα, έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία, για να ενημερώσει τις επιχειρήσεις σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, ώστε οι επιπτώσεις γι’ αυτές να ελαχιστοποιηθούν!

Εκτός από το Facebook, όλο και περισσότερες διαφημιστικές πλατφόρμες, όπως η Google (θα επηρεαστεί και αυτή κυρίως στο YouTube λόγω της mobile εφαρμογής που διαθέτει), ενημερώνουν τους χρήστες τους και δημοσιεύουν μια σειρά από ενέργειες που πρέπει να γίνουν, ώστε οι επιχειρήσεις να είναι κατάλληλα προετοιμασμένες για την επόμενη ημέρα!

Πώς θα επηρεαστούν οι διαφημίσεις των επιχειρήσεων

Όπως αναφέραμε παραπάνω, οι αλλαγές που θα φέρει το iOS 14 Update στη διαφήμιση των επιχειρήσεων είναι τεράστιες. Ως αποτέλεσμα, πολλές πλατφόρμες έχουν αρχίσει να ανυσηχούν, αλλά και να προετοιμάζονται ανάλογα. 

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι, λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της Apple για τις επερχόμενες αλλαγές, το Facebook δημοσίευσε μια εκτίμηση για την απώλεια των εσόδων από διαφημίσεις, της τάξης του 60%.

Η ανησυχία αυτή, για την απώλεια καταγραφής αγορών και κατά συνέπεια εσόδων για τους διαφημιστές, εκφράζεται και από άλλες πλατφόρμες.

Και δικαιολογημένα, μιας και τα δεδομένα δείχνουν πως, όταν οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με το αν δέχονται να μοιραστούν τα δεδομένα τους με εφαρμογές, οι 8 στους 10 επιλέγουν το “όχι”. 

Αν αυτός ο αριθμός συνδυαστεί με τον απλό και έξυπνο σχεδιασμό της Apple, όπου ο χρήστης με ένα απλό tap μπορεί να διαφυλάξει τα προσωπικά του δεδομένα από μια εφαρμογή, τότε είναι σίγουρο ότι οι εφαρμογές αυτές (π.χ. Facebook, Instagram, YouTube) θα ξεμείνουν από δεδομένα!

Το “καύσιμο”, όμως, της ψηφιακής διαφήμισης είναι τα δεδομένα των χρηστών! Αν, λοιπόν, “τελειώσουν τα καύσιμα”, οι διαφημίσεις γίνονται αρκετά πιο αναποτελεσματικές.

Oι 2 πυλώνες που θα επηρεαστούν

Πιο αναλυτικά, από αυτές τις αλλαγές θα επηρεαστούν άμεσα, οι παρακάτω βασικοί πυλώνες της digital διαφήμισης:

Remarketing Κάθε remarketing ενέργεια δεν θα αποδίδει για χρήστες που έχουν επιλέξει να μη μοιράζονται τα δεδομένα τους. Κάποιες πλατφόρμες, βέβαια, όπως η Google και το Facebook, έχουν και άλλες ντετερμινιστικές μεταβλητές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για τον εντοπισμό των συσκευών (e-mail, αριθμός τηλεφώνου κ.λπ.). Οι πλατφόρμες, όμως, που δεν έχουν αυτές τις πληροφορίες, είναι πιθανό να παρατηρήσουν σημαντική μείωση στο κοινό που μπορούν να στοχεύσουν.

Μέτρηση απόδοσης διαφημίσεων – Η μείωση των διαθέσιμων δεδομένων δεν θα αφήσει ανεπηρέαστο τον τρόπο με τον οποίο μετράται η απόδοση των διαφημίσεων στο Facebook. Η ελαχιστοποίηση του αριθμού των χρηστών που θα δέχονται να μοιράζονται τα δεδομένα τους με τις εφαρμογές θα καταστήσει αδύνατη τη μέτρηση των μετατροπών (π.χ. αγορές), με αποτέλεσμα την αλλοίωση των δεδομένων που θα βλέπουν οι διαφημιστές στα αποτελέσματά τους.

Ως εκ τούτου, το μεγαλύτερο πλήγμα που θα προκληθεί από την έλλειψη δεδομένων για τους χρήστες θα παρατηρηθεί στο mobile marketing, ενώ αναμένεται σημαντική μείωση στην καταγραφή των conversions.

Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης, που δεν έχει αποδεχθεί τη χρήση των δεδομένων του, πραγματοποιήσει μια αγορά σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα από την εφαρμογή του Facebook ή του Instagram, η αγορά αυτή δεν θα καταγραφεί στα Google Analytics.

Πώς θα προετοιμαστείς κατάλληλα

Για να προετοιμάσουν τους διαφημιστές για τις επερχόμενες αλλαγές, οι μεγαλύτερες πλατφόρμες, όπως οι Google και Facebook, έχουν δημοσιεύσει μια σειρά από ενέργειες που προτείνουν να γίνουν μέχρι το επίσημο λανσάρισμα της έκδοσης του iOS 14, το οποίο θα περιλαμβάνει τις αλλαγές που προαναφέραμε.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν θα χρειαστεί να κάνουν σημαντικές αλλαγές στην ιστοσελίδα τους ή σε κάποιο άλλο πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιούν (CRM, ERP κ.λπ.), αλλά στις διαφημιστικές πλατφόρμες μέσα από το διαχειριστικό τους περιβάλλον.

Ενδεικτικά, το Facebook προτείνει:

  • Να γίνει επαλήθευση του domain name μέσα από το Business Account Manager.

Εάν η επιχείρησή σου δεν υποστηρίζεται από κάποιο agency ή συνεργάτη που μπορεί να πραγματοποιήσει αυτή την ενέργεια, μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:

  1. Στο Business Manager Account, πήγαινε στο κουμπί Business Settings στην πάνω δεξιά γωνία.
  2. Από το μενού αριστερά, επίλεξε το Brand Safety και έπειτα Domains.
  3. Επιλέγοντας το κουμπί Add, μπορείς να εισαγάγεις τη διεύθυνση domain της επιχείρησής σου.
  4. Επίλεξε τη μέθοδο με την οποία μπορείς να επαληθεύσεις το domain σου (μπορεί να χρειαστείς τη βοήθεια ενός developer).
  • Να αποφασίσουν οι διαφημιστές ποια είναι τα top 8 Pixel Events που έχουν αξία γι’ αυτούς και θέλουν να τα διατηρήσουν ενεργά.

Κυρίως απευθύνεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα και είναι μια αμιγώς τεχνική διαδικασία. Καλό είναι να συμβουλευτείς τη βοήθεια ενός developer ή εξειδικευμένου marketer.

  • Να προετοιμαστούν οι διαφημιστές για την αλλαγή στο conversion window και, πιο συγκεκριμένα, για την αλλαγή από 28 days click & 1 day view σε 7 days click και 1 day view.

Έχει να κάνει με τη μέτρηση των αποτελεσμάτων των διαφημίσεων ως συνάρτηση του χρόνου. Πρακτικά, θα αλλάξει το reporting στο διαχειριστικό της πλατφόρμας, καθώς οι διαφημίσεις θα λαμβάνουν δεδομένα που έγιναν 7 μέρες πριν στην περίπτωση του κλικ σε μια διαφήμιση και 1 μέρα στην περίπτωση της εμφάνισης μιας διαφήμισης.

Άλλες ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις και οι διαφημιστές στο Facebook:

    • Προετοιμασία στρατηγικής, ώστε να ξεκινήσουν να αποκτούν δεδομένα πελατών online και offline, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν για στόχευση στις διαφημιστικές πλατφόρμες.
    • Υλοποίηση και ενεργοποίηση του Facebook Advanced Matching, το οποίο θα επιτρέψει τη μεταφορά πληροφοριών και δεδομένων των χρηστών από το website στην πλατφόρμα του Facebook (όπως στοιχεία ενός πελάτη που ολοκληρώνει μια παραγγελία).

H Google έχει, επίσης, δημοσιεύσει αντίστοιχες προτάσεις που απευθύνονται κυρίως σε app developers και αφορούν στην προετοιμασία των ίδιων των εφαρμογών τους για την υιοθέτηση του iOS 14. Φυσικά, κάθε μέρα που περνάει το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης αναμένει νεότερα από τις πλατφόρμες, αλλά και από την ίδια την Apple.

Συνοψίζοντας

Η Apple δείχνει να “τρίζει τα θεμέλια” του mobile marketing με τις αλλαγές που φέρνει το iOS 14 Update στη διαφήμιση, ενώ έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε, στην πράξη, πώς θα επηρεαστούν τα έσοδα και η κερδοφορία από τις αντίστοιχες online ενέργειες.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι διαφημιστές και τα agencies, που υποστηρίζουν τα brands, οφείλουν να ακολουθήσουν τις προτάσεις και τα best practices κάθε διαφημιστικής πλατφόρμας, ώστε να προετοιμαστούν για την απώλεια δεδομένων και στόχευσης κοινού.

Για ακόμη περισσότερες πληροφορίες μπορείς να δεις εδώ

Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!