H Αποτελεσματική χρήση των QR Codes σε μια επιχείρηση
Εισαγωγή
Τα τελευταία χρόνια, τα QR Codes χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για αρκετούς σκοπούς. Στη χώρα μας, αρχικά, τα χρησιμοποιούσαν κυρίως οι ψηφιακά εξοικειωμένες επιχειρήσεις, ωστόσο αυτό έχει πλέον αλλάξει, μιας και η χρήση τους είναι ιδιαίτερα εύκολη, διαδεδομένη και δημοφιλής.
Τα QR Codes είναι στην ουσία ό,τι και τα barcodes που έχουμε συνηθίσει, ωστόσο είναι αναγνωρίσιμα από κάθε ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει κάμερα και σύνδεση στο διαδίκτυο (π.χ. Smartphone, Tablet). Αυτό που τα κάνει, ιδιαιτέρως, πρακτικά είναι ότι λαμβάνουν μια πληροφορία και τη μεταφέρουν στη συσκευή σου!
Ουσιαστικά, οι κωδικοί QR καταφέρνουν να μεταφέρουν έναν πελάτη από ένα κανάλι σε ένα άλλο. Τι εννοούμε; Ας δούμε ένα παράδειγμα! Ένας πελάτης αγοράζει μια τσάντα από ένα συνοικιακό του κατάστημα. Πάνω στη συσκευασία υπάρχει ένα QR Code που, αν το σαρώσει, τον οδηγεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Από το πρώτο κανάλι, δηλαδή, που ήταν το φυσικό κατάστημα της επιχείρησης, ο πελάτης αυτομάτως μεταφέρεται στο δεύτερο κανάλι, στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης, όπου θεωρείται, πλέον, χρήστης.
Καθημερινές εφαρμογές των QR Codes
Η χρήση των QR Codes σε μια επιχείρηση μπορεί να έχει αμέτρητες εφαρμογές. Μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, να παροτρύνει το χρήστη να κάνει κάποια ενέργεια, να τον ενημερώσει για κάτι κ.ά.
Παρακάτω, αναλύονται ορισμένοι τρόποι χρήσης των QR Codes:
Προϊοντικές πληροφορίες
Πάνω στην ετικέτα του προϊόντος μπορεί να συμπεριληφθεί ένας κωδικός QR που να περιέχει, για παράδειγμα: το εγχειρίδιο χρήσης, τα συστατικά ή κάποια ανάλυση αυτών, τις οδηγίες ανακύκλωσης ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία για το προϊόν.
Επαγγελματικές κάρτες
Μέσω ενός κωδικού QR μπορεί να γίνει άμεση και αναλυτική παρουσίαση των στοιχείων μιας επιχείρησης. Να περιλαμβάνονται για παράδειγμα τηλέφωνα/e-mail επικοινωνίας, εταιρικές ιστοσελίδες και social media.
Προϊοντικοί κατάλογοι
Κυρίως στις επιχειρήσεις εστίασης -αλλά και όχι μόνο- είναι διαδεδομένη η χρήση των κωδικών QR για την παρουσίαση των προϊόντων τους, κοινώς του menu. Επιπρόσθετα, μπορεί να εφαρμοστούν και σε άλλες επιχειρήσεις -όπως κομμωτήρια ή κέντρα αισθητικής-, όπου ο χρήστης, σαρώνοντας τον κωδικό, μπορεί να ενημερώνεται για τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις τιμές αυτών.
Αξιολογήσεις
Καθημερινά, βλέπουμε την εφαρμογή των αξιολογήσεων σε ολοένα και περισσότερους τομείς, όπως σε ηλεκτρονικές αγορές, σε θεατρικές παραστάσεις, σε επαγγελματικές σελίδες κ.α. Μέσω ενός κωδικού QR, μια επιχείρηση μπορεί να παροτρύνει το χρήστη να αξιολογήσει την υπηρεσία ή το προϊόν που έλαβε. Με αυτόν τον τρόπο, όχι απλώς αυξάνεται η αξιοπιστία της επιχείρησης, αλλά εξυπηρετούνται και μελλοντικοί καταναλωτές!
Πλεονεκτήματα των QR Codes
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν μια ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική μάρκετινγκ μπορούν να συνδυάσουν τις παραδοσιακές μεθόδους επικοινωνίας με τους πελάτες τους με τις πιο σύγχρονες, όπως είναι τα QR Codes.
Τα QR Codes τούς επιτρέπουν να παρακολουθούν τον αριθμό των σαρώσεων που έχουν γίνει από χρήστες και, με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη συνεισφορά των κωδικών και τα αποτελέσματά τους.
- Οι κωδικοί QR είναι, ίσως, ένας από τους πιο διαδραστικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να παρουσιαστεί μια επιχείρηση σε έναν καταναλωτή. Η διάδραση αυτή συντελεί στην αύξηση της επιθυμίας του καταναλωτή να εξερευνήσει τα μέσα που χρησιμοποιεί η κάθε επιχείρηση για να προβληθεί.
- Το επικαιροποιημένο και αναλυτικό περιεχόμενο που μπορεί να περιέχει ένας κωδικός QR μπορεί να λειτουργήσει θετικά για μια επιχείρηση. Για παράδειγμα, αν ένας καταναλωτής μέσω ενός κωδικού έρθει σε επαφή με μια ενημερωμένη ιστοσελίδα, που αναφέρει, αναλυτικά, τα προϊόντα της επιχείρησης και τις τιμές τους, αυτομάτως, είναι πολύ πιο πρόθυμος να γίνει πελάτης της!
- Οι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν νέες τακτικές επικοινωνίας και προβολής, όπως τα QR Codes, έχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουν και σε ένα ευρύτερο κοινό. Πλέον, πέρα από τα κλασικά μέσα που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν για επικοινωνία και στόχευση, έχουν τη δυνατότητα, με τη χρήση απλώς ενός κωδικού, να γίνουν γνωστές και σε δημογραφικά μικρότερες ηλικίες. Η χρήση των QR Codes είναι, ίσως, μία από τις καλύτερες ενδείξεις εκσυγχρονισμού και καινοτομίας μιας επιχείρησης, χωρίς μάλιστα να αποτελεί υπερβολικά κοστοβόρα ενέργεια.
- Οι κωδικοί QR μπορούν να ενσωματώσουν πολλά διαφορετικά είδη περιεχομένου. Μπορούν να περιέχουν υπερσυνδέσμους για ιστοσελίδες ή social media (links), βίντεο, τηλεφωνικούς αριθμούς, προϊοντικούς καταλόγους και πολλά ακόμα. Γνωρίζοντας ότι, πλέον, σχεδόν όλοι χρησιμοποιούν κάποια έξυπνη ηλεκτρονική συσκευή (smartphone ή tablet), που είναι ικανή να ‘’διαβάσει’’ έναν κωδικό QR, είναι πολλές οι ευκαιρίες που μπορούν να αποκομίσουν οι επιχειρήσεις, αν τις αξιοποιήσουν σωστά.
Η ενσωμάτωση των QR Codes στη στρατηγική των επιχειρήσεων
Λόγω της εξάπλωσης της τεχνολογίας, αλλά και της ευκολίας τόσο στην κατασκευή, όσο και στην χρήση των QR Codes, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν ως εργαλείο. Ένα εργαλείο στο οποίο μπορούν να ενσωματώσουν μεγάλης χωρητικότητας δεδομένα, ενώ παράλληλα μπορούν να έχουν τον έλεγχο του περιεχομένου που προβάλλεται στους χρήστες (σαρώνοντας το QR Code).
Οι επιχειρήσεις, ωστόσο, θα πρέπει να εξασφαλίσουν ορισμένα πράγματα, πριν διαθέσουν τους κωδικούς QR στους χρήστες. Αρχικά, το περιεχόμενο που θα συμπεριληφθεί στο QR Code θα πρέπει να είναι επικαιροποιημένο, σωστά στοχευμένο και εύχρηστο. Αν, για παράδειγμα, το menu ενός εστιατορίου είναι 8 ετών και έχει υποστεί αλλαγές, δεν είναι εφικτό ο καταναλωτής, σαρώνοντας το QR, να δει την τρέχουσα έκδοσή του.
Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι κωδικοί αυτοί απευθύνονται, κυρίως, σε καταναλωτές που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Εάν το κοινό-στόχος της επιχείρησης είναι άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, προφανώς θα χρειαστούν βοήθεια κατά τη χρήση του QR.
Συνοψίζοντας
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και η χρήση των έξυπνων συσκευών εξαπλώνεται, η χρήση των QR Codes από τις επιχειρήσεις αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξή τους.
Οι επιχειρήσεις, αναγνωρίζοντας τα οφέλη των κωδικών QR και αναλογιζόμενες το χαμηλό κόστος κατασκευής τους, μπορούν να επωφεληθούν, άμεσα, από την ενσωμάτωσή τους στην επιχειρησιακή τους στρατηγική.
Αν θέλεις και εσύ να δημιουργήσεις το δικό σου QR Code για την επιχείρησή σου επικοινώνησε τώρα μαζί μας και απόκτησέ το άμεσα.
Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- February 10, 2023
- , Digital Marketing, Λιανικό Εμπόριο
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.