Black Friday: 5 + 1 Marketing Λάθη που Πρέπει να Αποφύγεις
Black Friday, η μέρα που περιμένουν με ανυπομονησία οι καταναλωτές, σε όλο τον κόσμο, για να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα ή υπηρεσίες στις καλύτερες τιμές! Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι την Black Friday και τη Cyber Monday πραγματοποιείται το 40% των συνολικών πωλήσεων ενός έτους για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με το Yahoo!
Έτσι, καθώς οδεύουμε προς την Black Friday, οι ετοιμασίες από τις επιχειρήσεις εντείνονται, αφού προετοιμάζονται για ένα μήνα, σχεδόν, με αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον που θα οδηγήσει, βέβαια, σε αυξημένες πωλήσεις!
Ποια είναι, όμως, τα λάθη που πρέπει να αποφύγει μια επιχείρηση, ώστε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της Black Friday, αλλά και να προστατευτεί, η ίδια, από σενάρια που μπορεί να τη βγάλουν εκτός σχεδιασμού; Μπορεί η Black Friday να αποτελεί μια μέρα με αυξημένο φόρτο και υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις, η ικανοποίηση όμως των πελατών πρέπει να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, καθώς απαιτούν άριστη εξυπηρέτηση, όπως και οποιαδήποτε άλλη περίοδο του χρόνου.
Παρακάτω, θα αναλύσουμε 6 βασικά marketing λάθη που πρέπει να αποφύγεις πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την περίοδο της Black Friday, για να καταφέρεις να αυξήσεις την αποδοτικότητα των καμπανιών σου και την απόδοση της επιχείρησής σου.
#1 Αποστολή ενημερωτικών επικοινωνιών και διαφημίσεων την τελευταία στιγμή
Ένα λάθος που βλέπουμε, συνήθως, από τις επιχειρήσεις είναι να αρχίζουν να διαφημίζουν εκπτώσεις και ειδικές προσφορές μια μέρα πριν ή, ακόμα χειρότερα, την ημέρα της Black Friday! Η εμπορική επικοινωνία για τη Black Friday χρειάζεται σημαντική προετοιμασία και σωστό timing για να είναι επιτυχημένη!
Το social media marketing και οι e–mail marketing καμπάνιες προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου όσον αφορά στον προγραμματισμό τους, ενώ αποτελούν πολύτιμο μέρος της επικοινωνίας των προσφορών της Black Friday στους καταναλωτές. Τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, αν έχεις μια υπάρχουσα βάση πελατών που έχουν προηγουμένως αγοράσει από σένα ή έχουν εγγραφεί στο newsletter σου και έχουν αποδεχτεί να λαμβάνουν ειδικές προσφορές. Οι χρήστες αυτοί τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπής σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Οι καμπάνιες, λοιπόν, που αφορούν στο e-mail marketing και οι επικοινωνίες μέσα από τα social media (social media marketing) πρέπει να προγραμματίζονται να ξεκινούν, τουλάχιστον, μια εβδομάδα πριν από τη Black Friday. Ένα ιδανικό, μάλιστα, πλάνο στρατηγικής -που ακολουθούν πολλές επιχειρήσεις- είναι η προετοιμασία των καταναλωτών 2-3 βδομάδες πριν από τη Black Friday!
Χρήσιμο Tip: Μια ιδέα είναι να προετοιμάσεις μια σελίδα (Landing Page) στο website σου πριν τη Black Friday, όπου να συλλέξεις δεδομένα από χρήστες, δίνοντάς τους κάτι πίσω π.χ. αποκλειστική πρόσβαση στις προσφορές τις πρώτες ώρες του Black Friday!
#2 Προβολή μόνο εκπτωτικών προσφορών
Μεγάλες εκπτώσεις από 50% έως 70% μπορούν να κάνουν τους καταναλωτές να “περάσουν την πόρτα του καταστήματός σου”, αλλά για να ενθαρρύνεις ένα υψηλότερο UPT (τεμάχια ανά συναλλαγή) θα πρέπει να εξετάσεις και άλλες τεχνικές πωλήσεων, όπως το Buy One Get One (BOGO). Μια άλλη λύση είναι το “Spend and Save”, όπου οι πελάτες λαμβάνουν ένα δωρεάν δώρο με κάθε αγορά πάνω από ένα συγκεκριμένο πόσο ή τη δυνατότητα για free shipping. Αυτό θα διαφοροποιήσει την επιχείρησή σου από τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα θα βεβαιωθείς ότι προστατεύεις σημαντικά business metrics, τα οποία μπορεί να πληγούν από την προβολή υπερπροσφορών (όπως για παράδειγμα το cash flow και το margin).
#3 Στόχευση λάθoς κοινών
H Black Friday είναι μια κατάλληλη στιγμή για να επικοινωνήσεις προσφορές και εκπτώσεις σε καταναλωτές. Ωστόσο, δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Την Black Friday, όλος ο κόσμος βομβαρδίζεται με πάρα πολλά και εντυπωσιακά μηνύματα, σε όποιο κανάλι και αν βρίσκεται (Google, social media, βιτρίνες καταστημάτων, διαφημιστικές πινακίδες).
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η στόχευση του κοινού που γνωρίζεις ότι θέλει να «ακούσει» από εσένα προσφορές είναι ζωτικής σημασίας για να έχεις την αναμενόμενη επιτυχία. Χρειάζεται προσοχή στα κοινά που θα στοχεύσεις με τις marketing καμπάνιες σου, κάτι που συνεπάγεται και τον καλύτερο έλεγχο της διαφημιστικής δαπάνης σου, με στόχο πάντα την επίτευξη της υψηλότερης κερδοφορίας.
Συνιστάται, λοιπόν, η προσεκτική επιλογή κοινών πέρα από την υφιστάμενη βάση των πελατών που γνωρίζεις ότι αποτελούν το καλύτερο κομμάτι της πίτας. Ευτυχώς, τα σύγχρονα εργαλεία διαφήμισης παρέχουν αναλυτικές επιλογές στόχευσης κοινών, ώστε να σιγουρευτείς ότι το μήνυμά σου θα ακουστεί στους «σωστούς» καταναλωτές. Γι’ αυτό, προτείνεται η συνεργασία σου με μια εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών, που θα γνωρίζει πώς να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες των online διαφημιστικών καναλιών και θα σε συμβουλεύσει ως προς τη μορφή και το ύφος που θα έχουν τα υλικά προώθησης.
#4 Μη συλλογή δεδομένων από πελάτες
Θα ήταν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία να μην χρησιμοποιήσεις την αυξημένη επισκεψιμότητα της Black Friday για να αυξήσεις τη βάση δεδομένων των πελατών σου! Μην αμελήσεις, λοιπόν, να συλλέξεις όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα από τους αγοραστές της Black Friday.
Αυτό περιλαμβάνει δεδομένα που αφορούν στα στοιχεία επικοινωνίας -κατά προτίμηση e-mail, ηλικία, φύλλο- κριτικές πελατών, αλλά και προτάσεις. Αργότερα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα δεδομένα για να σχεδιάσεις προσωποποιημένες digital marketing καμπάνιες ή για να στείλεις εμπορικές επικοινωνίες, όπως μια υπενθύμιση για την επόμενη περίοδο των εκπτώσεων.
#5 Προσφορά μόνο ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σε μειωμένη τιμή
Μια τακτική που χρησιμοποιείται συχνά από τις μικρές επιχειρήσεις, για να φέρουν κόσμο στο website ή το φυσικό τους κατάστημα, είναι να προσφέρουν σε μειωμένη τιμή ένα ή ελάχιστα είδη/υπηρεσίες. Όταν όμως ένας χρήστης επισκέπτεται ένα κατάστημα (είτε ψηφιακό είτε φυσικό), περιμένει να βρει περισσότερα από ένα προϊόντα με έκπτωση, ειδικά, την ημέρα της Black Friday! Η τακτική, λοιπόν, της προσφοράς μόνο ενός προϊόντος/υπηρεσίας σε μειωμένη τιμή μπορεί να είναι μια αιτία για να εγκαταλείψει ο χρήστης το κατάστημά σου και, τελικά, να προτιμήσει έναν ανταγωνιστή.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, περίπου, το 37% είναι η μέση εξοικονόμηση ανά συναλλαγή την ημέρα της Black Friday. Αυτό είναι κάτι που οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν, όταν σκέφτονται ποια έκπτωση θα προσφέρουν στους πελάτες τους.
#6 Τέλος των προσπαθειών μετά το Σαββατοκύριακο της Black Friday
Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να σταματούν μετά την Black Friday γιατί, ουσιαστικά, τότε είναι που πρέπει να εντείνουν την προσπάθειά τους και να αξιοποιήσουν όλα τα δεδομένα που συνέλεξαν! Μετά την Black Friday, άλλωστε, ακολουθούν η Cyber Monday και οι εορταστικές εκπτώσεις. Εκεί κρύβεται η ευκαιρία να αναπτύξουν τη σχέση μεταξύ μάρκας-καταναλωτή, προετοιμάζοντας το έδαφος για τις επερχόμενες σημαντικές μέρες του έτους, όσον αφορά στις πωλήσεις.
Σε αυτήν την περίοδο, λοιπόν, θα πρέπει να κυριαρχήσουν οι καμπάνιες remarketing και η προσωποποίηση σε όλο το εύρος των digital marketing καναλιών, όπως Facebook, Google, Instagram, E-mail Marketing και Content Marketing. Παράλληλα, η αξιοποίηση κριτικών από πελάτες μπορεί να κρύβει ευκαιρίες βελτίωσης για την επιχείρησή σου, κάτι που σίγουρα και οι ίδιοι οι πελάτες θα περιμένουν, όταν επισκεφθούν ξανά το κατάστημά σου για να αγοράσουν.
Διάβασε Επίσης: Black Friday Infographic. Ποιά είναι τα 7 Σημαντικότερα Trends σε Ελλάδα και Εξωτερικό
Συνοψίζοντας
Η Black Friday αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εμπορικές ευκαιρίες του έτους. Η ζήτηση αυξάνεται από τους καταναλωτές και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση αυτή, διατηρώντας παράλληλα την ικανοποίηση του πελάτη και τη δική τους κερδοφορία σε υψηλά επίπεδα.
Παραπάνω αναλύσαμε τα σημαντικότερα marketing λάθη που παρατηρούνται, συνήθως, την περίοδο της Black Friday. Αν ακολουθήσεις, λοιπόν, μια κατάλληλη στρατηγική που θα προβλέπει την αποφυγή αυτών των λαθών, έχεις αυξημένες πιθανότητες όχι μόνο να κερδίσεις περισσότερα από αυτή την περίοδο, αλλά να επενδύσεις και μελλοντικά! Κι αυτό, γιατί θα έχεις καταφέρει να αξιοποιήσεις τα δεδομένα που κέρδισες από την Black Friday, αυξάνοντας την πελατειακή βάση σου και βελτιώνοντας τη σχέση με τους πελάτες σου.
Αν χρειαστείς οποιαδήποτε βοήθεια, ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει και να υλοποιήσει για χάρη της επιχείρησής σου αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες αξιοποιώντας μια πληθώρα από κανάλια digital διαφήμισης (Google & YouTube Ads, Social Media Ads, Criteo Ads, Programmatic Ads και άλλα πολλά) με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και κατ΄ επέκταση την ανάπτυξη της επιχείρησής σου!
Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- October 25, 2021
- , Digital Marketing, E-shop, Λιανικό Εμπόριο
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!
Google Performance Max Καμπάνιες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις το 2024
Μάθε όλες τις αλλαγές, προσθήκες και αναβαθμίσεις, για τις Performance Max καμπάνιες του 2024 και μεγιστοποίησε τις μετατροπές και τις πωλήσεις σου.