7 Digital Marketing Tips για την Εκπαίδευση

7 Digital Marketing Tips για την Εκπαίδευση

Σε μια εποχή που η online διαφήμιση βρίσκεται στο peak της, ο σχεδιασμός μιας στρατηγικής digital marketing αποτελεί αναγκαιότητα για κάθε επαγγελματία που θέλει να προωθήσει την επιχείρησή του με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

Οι επιταγές των καιρών, ουσιαστικά, προστάζουν μια εμβληματική παρουσία κάθε επιχείρησης στο διαδίκτυο, μέσα από μία ή περισσότερες online διαφημιστικές λύσεις.

Αυτό, προφανώς, ισχύει και για τον τομέα της εκπαίδευσης και όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να ωφεληθούν στο πλαίσιο του digital marketing, επιλέγοντας τρόπους αποτελεσματικής προβολής στο διαδίκτυο.

Αν είσαι, λοιπόν, ιδιοκτήτης ενός ιδιωτικού σχολείου -σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης- και θέλεις να προσελκύσεις π.χ. το ενδιαφέρον των γονέων που ψάχνουν το ιδανικό ιδιωτικό σχολείο για το παιδί τους, φρόντισε να δημιουργήσεις ή αναδημιουργήσεις την ιδεατή online παρουσία σου! Ιδεατή θα πρέπει να είναι, άλλωστε, και η ίδια η μορφή του εκπαιδευτηρίου σου, αφού μιλάμε για το αγαθό της εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, για τη διάπλαση ψυχών, όσον αφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες σου (Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην).

7 Tips για την Εκπαίδευση

1. Προβολή μέσω ενός website

Πολλοί λόγοι επιτάσσουν τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θα προβάλλει την εικόνα και την κουλτούρα του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου σου.

Οι γονείς που επιλέγουν τη λύση της ιδιωτικής παιδείας για τα παιδιά τους ξεκινούν, συνήθως, την έρευνά τους στο internet -ψηφιακή η εποχή μας γαρ. Επιπροσθέτως, οι μαθητές και οι φοιτητές, που αποτελούν μεγάλο μέρος των χρηστών του διαδικτύου, ψάχνουν συχνά στο internet ένα καλό φροντιστήριο ξένων γλωσσών ή το ιδανικό ιδιωτικό κολλέγιο.

Άρα, οι εν δυνάμει πελάτες ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου βρίσκονται στο διαδικτυακό κόσμο και ψάχνουν την πληροφορία που θα τους κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Ποια είναι, όμως, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα καλό website στον τομέα της εκπαίδευσης;

Να θυμάσαι ότι απευθύνεσαι στους γονείς, αλλά και σε μαθητές/φοιτητές. Άρα, το περιεχόμενό σου πρέπει να έλκει το ενδιαφέρον και των δύο αυτών κατηγοριών χρηστών.

Άλλα πράγματα θέλουν να μάθουν οι γονείς, άλλα στοιχεία είναι σημαντικά για τους μαθητές. Βεβαιώσου, λοιπόν, ότι παρέχεις το κατάλληλο περιεχόμενο για όλους.

Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα ενός ιδιωτικού σχολείου θα πρέπει να δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να γνωρίσουν το χώρο και τις εγκαταστάσεις του σχολείου, το πρόγραμμα σπουδών, το σχολικό χρονοδιάγραμμα, το προφίλ του διδακτικού προσωπικού, τα δίδακτρα, τη σχολική αξιολόγηση, τις προσφερόμενες εξωσχολικές δραστηριότητες, πληροφορίες για υποτροφίες/επιτυχόντες αποφοίτους και τυχόν σχολικά επιτεύγματα.

Από την άλλη, ένας μαθητής θα έβρισκε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την πλοήγηση μέσω ενός video στην καθημερινή πραγματικότητα ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου -σχολείου ή κολλεγίου, με αφηγήσεις μαθητών και διδασκόντων για τις εμπειρίες τους από τη ζωή στο εκπαιδευτήριο και με πληροφορίες για τον αθλητισμό και άλλες δραστηριότητες.

Ένας υποψήφιος φοιτητής ενός ιδιωτικού κολλεγίου θα ήθελε με ένα κλικ να γνωρίσει το περιβάλλον του κολλεγίου, να μάθει για τα διδασκόμενα μαθήματα, αλλά και να ακούσει από έναν καθηγητή τι κάνει ένα μάθημα εξαιρετικά ενδιαφέρον και ποια μπορεί να είναι η σταδιοδρομία ενός αποφοίτου, βάσει των σπουδών του.

Ένα καλό website στον τομέα της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι σαφώς ενημερωτικό, αλλά και φιλόξενο, ελκυστικό στο χρήστη, με εύκολη πλοήγηση και προσωπικό ύφος που θα αποπνέει μια αίσθηση ατομικότητας και θα φωτογραφίζει την ιδιαιτερότητα και το στίγμα ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

Θα πρέπει να προβάλλονται με ξεκάθαρο τρόπο η φιλοσοφία, η κουλτούρα και οι αξίες του σχολείου, οι προτεραιότητες, η αποστολή και το όραμά του.

Όλα όσα περιγράφονται στην ιστοσελίδα θα πρέπει, ουσιαστικά, να δίνουν απαντήσεις στις παραμέτρους που θέτουν γονείς και μαθητές όταν αναζητούν ιδιωτικό σχολείο/κολλέγιο.

Παράλληλα, θα πρέπει να κάνουν σαφή τα ιδεώδη των εκπροσώπων του ιδιωτικού σχολείου για την εκπαίδευση και την παιδεία και να μην διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Χρήσιμο θα ήταν, επίσης, να ενσωματώσεις στην ιστοσελίδα σου σελίδα συχνών ερωτήσεων (FAQs), όπου με απόλυτα προσωπικό ύφος μπορεί να απαντώνται εύλογοι προβληματισμοί και απορίες γονέων και μαθητών.

Όσον αφορά στα ιδιωτικά κολλέγια, καλό θα ήταν να υπάρχει η δυνατότητα online υποβολής αίτησης εγγραφής, ενώ μην αμελήσεις τη βελτιστοποίηση του website σου για κινητές συσκευές (mobile friendly).

Μιλώντας για βελτιστοποίηση, ας επισημάνουμε τη θεμελιώδη σημασία του SEO!

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

2. Επιτυχημένο SEO (Search Engine Optimization)

Όσο κατάλληλο και αν είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, χωρίς SEO δεν θα φτάσεις στο στόχο σου! Μόνον αν βελτιστοποιήσεις το website σου με βάση τις αρχές του SEO, αυτό θα αποκτήσει μια καλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Πιο απλά μιλώντας, το Search Engine Optimization θα διασφαλίσει ότι το ιδιωτικό σχολείο σου θα εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων π.χ. της Google για τις λέξεις-κλειδιά που έχεις θέσει, επί παραδείγματι «ιδιωτικά σχολεία στη Γλυφάδα».

Με περιεχόμενο, λοιπόν, ελκυστικό στις μηχανές αναζήτησης και συμμορφωμένο με τις βέλτιστες πρακτικές τους, το ιδιωτικό εκπαιδευτήριό σου θα εμφανίζεται σε εκείνους που αναζητούν αυτό που παρέχεις, στο στοχευμένο δηλαδή κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις!

3. Local SEO

Εκτός από την αναγκαιότητα της εφαρμογής μιας SEO στρατηγικής, μην αμελήσεις και το Local SEO, ειδικά, στην περίπτωση της εκπαίδευσης.

Μέσω του Local SEO, μπορείς να προσελκύσεις περισσότερους τοπικούς πελάτες, πελάτες δηλαδή που ψάχνουν, για αυτό που παρέχεις, κοντά στην περιοχή της έδρας σου.

Αναμφισβήτητα, ο παράγων “απόσταση από το σπίτι” διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. Οι γονείς, για παράδειγμα, αναζητούν για τα παιδιά τους παιδικό σταθμό ή φροντιστήριο ξένων γλωσσών κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Το ίδιο ισχύει, συνήθως, και κατά την επιλογή ιδιωτικού σχολείου -παρά την ύπαρξη σχολικών λεωφορείων. Προτιμάται ο χρόνος μετακίνησης από το σπίτι στο σχολείο να είναι μικρός, ώστε το παιδί να φτάνει ξεκούραστο το πρωί στη σχολική τάξη, αλλά και πιο γρήγορα σπίτι κατά την επιστροφή.

Αν θέλεις, λοιπόν, να σε βρουν όλοι οι εν δυνάμει πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή που εδρεύει το ιδιωτικό σχολείο σου, χρειάζεσαι Local SEO, για να ενισχύσεις την παρουσία σου στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.

4. Δημιουργία BLOG

Στο πλαίσιο μίας digital marketing στρατηγικής για την ενίσχυση της online προβολής σου, εξαιρετικά χρήσιμο θα ήταν να ενσωματώσεις ένα blog στο website σου.

Το blogging, άλλωστε, είναι ουσιαστικά περιεχόμενο και το «το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς», όπως λένε! Οι μηχανές αναζήτησης έλκονται από το κατάλληλο, πρωτότυπο, πλούσιο και βελτιστοποιημένο περιεχόμενο.

Μέσω του blog σου μπορείς να δώσεις στους γονείς πολλές χρήσιμες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την εκπαίδευση, αλλά και για όλα όσα ψάχνουν όταν θέλουν να επιλέξουν ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Χρήσιμο θα ήταν να γράψουν άρθρα οι διδάσκοντες, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές του σχολείου σου και να μιλήσουν για αυτό, όπως ακριβώς το ζουν μέσα από την καθημερινότητά τους. Έτσι, τα άρθρα θα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα για γονείς, αλλά και μελλοντικούς μαθητές.

Γράψε για τις εκδηλώσεις και τα τρέχοντα νέα του σχολείου σου, μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό!

Φρόντισε να ανανεώνεις, συχνά, τα άρθρα του blog σου, προσθέτοντας έτσι φρέσκο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου. Αυτό θα το διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης και θα βελτιώνουν την κατάταξή σου, ενώ εσύ -παράλληλα- θα προσφέρεις χρήσιμες πληροφορίες στους επισκέπτες σου.

Να θυμάσαι πως το blogging ενισχύει σίγουρα τη σχέση με τους υφιστάμενους πελάτες σου, ενώ μπορεί να βοηθήσει να σε ανακαλύψουν δυνητικοί πελάτες, καθώς θα ενισχύεις την online παρουσία σου και θα προβάλλεις τη μοναδικότητα του εκπαιδευτηρίου σου.

5. E-mail Marketing

Μην ξεχάσεις τους πιο παλιούς και παραδοσιακούς τρόπους digital marketing που έχεις στη διάθεσή σου, το e-mail.

Εύκολο, γρήγορο και οικονομικό, μπορεί να αποβεί πολύ αποτελεσματικό. Προϋποθέτει, βέβαια, την ύπαρξη μιας λίστας με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ατόμων στα οποία είναι σκόπιμο να απευθυνθείς.

Τα e-mails σου πρέπει να έχουν προσωπικό ύφος και, φυσικά, να είναι mobile-friendly.

Με το e-mail marketing μπορείς να αναβαθμίσεις την εικόνα του εκπαιδευτηρίου σου στους υπάρχοντες πελάτες, αλλά και να προσεγγίσεις στοχευμένο κοινό, γονείς/φοιτητές, στέλνοντας e-mails σε εκείνους που θα έβρισκαν ενδιαφέρουσα την ηλεκτρονική αλληλογραφία σου.

Μην ξεχνάς να διαφοροποιείς το περιεχόμενο των e-mails σου, με βάση τον παραλήπτη (γονείς/σπουδαστές/τρέχοντες και εν δυνάμει πελάτες).

Καλό θα ήταν, τέλος, να φροντίσεις για τη δημιουργία ενός θέματος e-mail “to the point”, που θα έλκει την προσοχή του κοινού.

6. Χρήση των Social Media

Χρησιμοποίησε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλλεις το ιδιωτικό εκπαιδευτήριό σου. Η ενεργή παρουσία σου στα social media μπορεί να είναι, πράγματι, αποτελεσματική.

Δημιούργησε μια αξιόπιστη εικόνα σου στο Facebook, το Twitter, το Instagram, όπου γενικά συχνάζουν οι εν δυνάμει πελάτες σου, αλλά και οι υφιστάμενοι.

Με τα ποσταρίσματά σου μπορείς να δημιουργήσεις, γρήγορα και εύκολα, σχέση με ένα στοχευμένο κοινό.

Χρησιμοποίησε τα social κανάλια για να παρουσιάσεις το σχολείο ή το κολλέγιό σου, το σχολικό ήθος και τη φιλοσοφία σου.

Μέσω των social media μπορείς να ενημερώνεις γονείς και σπουδαστές για εκδηλώσεις, εξωσχολικές δραστηριότητες και διακρίσεις του σχολείου σου. Μπορείς, επίσης, να απαντάς σε ερωτήσεις του κοινού σε σχέση με το εκπαιδευτήριό σου, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις απαντήσεις των followers σου.

Τα social media έχουν, πράγματι, αναδειχθεί σε ένα κυρίαρχο κανάλι διαδικτυακής επικοινωνίας.

Και μην ξεχνάς τη συμβολή τους στην αύξηση του traffic της ιστοσελίδας σου και στη βελτίωση της κατάταξής της στις μηχανές αναζήτησης.

7. Επένδυση σε PPC

Ένας πολύ καλός τρόπος που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ιδιωτικό σχολείο για να προσεγγίσει, αποτελεσματικά, δυνητικούς πελάτες είναι, σίγουρα, η διαφήμιση Pay Per Click.

Το μεγάλο πλεονέκτημα εδώ -μεταξύ άλλων- είναι ότι μπορείς να εκτελέσεις τη διαφημιστική καμπάνια ακριβώς όταν τη χρειάζεσαι.

Έτσι, λίγο πριν από την έναρξη ενός σχολικού έτους, μπορείς να προβάλεις το εκπαιδευτήριό σου σε επιλεγμένο κοινό, αφού η διαφήμιση PPC είναι μία αυστηρά στοχευμένη προβολή, ακριβώς τη στιγμή που εκδηλώνεται ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες σου.

Εν κατακλείδι

Είσαι ιδιοκτήτης ενός σύγχρονου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, στο οποίο έχεις επενδύσει οικονομικά και συναισθηματικά, με γνώμονα την αγάπη σου για την παιδεία και την εκπαιδευτική διαδικασία;

Επίλεξε έναν ή περισσότερους τρόπους online προβολής, στο πλαίσιο του digital marketing, αν θέλεις να σε βρουν εκείνοι που αναζητούν τις υπηρεσίες σου.

Στην ψηφιακή εποχή μας, και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρέπει να έχουν μια αξιόπιστη online παρουσία, ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τους γονείς που επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους. Η πλειοψηφία, επίσης, των διαδικτυακών χρηστών είναι μαθητές και μελλοντικοί φοιτητές, που μπορεί να ψάχνουν φροντιστήρια ξένων γλωσσών ή ιδιωτικό κολλέγιο.

Μην το σκέφτεσαι άλλο! Οργάνωσε, τώρα, τη digital marketing στρατηγική σου, για να σε βρουν οι μαθητές που θα στελεχώσουν το σχολείο που έφτιαξες!

Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού μπορούν να σου προτείνουν την ιδανική για σένα online προβολή, με αρωγό την εμπειρία και τη γνώση τους. Τίποτα, άλλωστε, δεν επιτυγχάνεται χωρίς γνώση… Στο Χρυσό Οδηγό γνωρίζουμε πώς να κάνεις γνωστό το ιδιωτικό εκπαιδευτήριό σου στο κοινό που το ψάχνει.

Πρόβαλλε την επιχείρησή σου στο xo.gr

Η Γιάννα, ως copywriter, ασχολείται με τη διαδικτυακή κειμενογραφία, δημιουργώντας κείμενα για τα websites του Χρυσού Οδηγού. Κάθε φορά που αναλαμβάνει τη συγγραφή του περιεχομένου μια ιστοσελίδας, ο στόχος είναι ίδιος: η δημιουργία σωστών και στοχευμένων κειμένων, ελκυστικών τόσο στους αναγνώστες-διαδικτυακούς χρήστες, όσο και στις μηχανές αναζήτησης. Στον ελεύθερο χρόνο της, η Γιάννα προτιμά τις βόλτες στη θάλασσα, ενώ ακούει, πάντα, τη μουσική που την… ταξιδεύει. Τα ταξίδια του νου, άλλωστε, μπορεί να αποβούν χρήσιμα στην κειμενογραφία!

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!