Διαφήμιση στην Κίνα: Οδηγός Επιβίωσης BAIDU

Διαφήμιση στην Κίνα: Οδηγός Επιβίωσης BAIDU

Αδιαμφισβήτητα, η BAIDU (και όχι η GOOGLE!) είναι η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης στην Κίνα με διείσδυση της τάξης του 80% σε μια αγορά με πάνω από 500 εκ. χρήστες Internet και σε μια χώρα στην οποία η χρήση του διαδικτύου αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς.

Όπως καταλαβαίνεις, η διαφήμιση στη BAIDU, αν και έχει κοινά στοιχεία με εκείνη στη Google, διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία. Δεν είναι τόσο απλή όσο το να βάλεις τα στοιχεία της πιστωτικής σου κάρτας, να επιλέξεις κάποιες λέξεις κλειδιά και να γράψεις ένα ή δύο διαφημιστικά κείμενα.

Εδώ υπάρχει μια σχετικά χρονοβόρα διαδικασία πιστοποίησης του κάθε διαφημιζόμενου, προκειμένου να κριθεί κατάλληλος για να διαφημιστεί στη BAIDU.

Επιπλέον, θα πρέπει οπωσδήποτε να προετοιμάσεις το site σου για την Κινεζική αγορά, ακολουθώντας κάποιους βασικούς κανόνες.

Ας δούμε τα παραπάνω με περισσότερες λεπτομέρειες…

Σαν διαφημιστική πλατφόρμα, η BAIDU θέλει να εξασφαλίσει πως κανένας διαφημιζόμενος δεν θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της με σκοπό να προωθήσει παράνομες δραστηριότητες στην Κίνα. Αν για κάποιο λόγο αυτό συμβεί, η BAIDU θα πρέπει να είναι σε θέση να συνεργαστεί άμεσα και να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία στις αρχές, ώστε να αποφύγει η ίδια τις ποινικές κυρώσεις.

Για παράδειγμα, με δεδομένο ότι η Κίνα θέτει ιδιαίτερα αυστηρές προϋποθέσεις στον τομέα των τροφίμων, αν θέλεις να προβάλεις τρόφιμα (π.χ. ελαιόλαδο) η διαδικασία έγκρισης της διαφήμισής σου στη BAIDU απαιτεί την υποβολή των σχετικών πιστοποιήσεων για την καταλληλότητα των προϊόντων σου.

Παρόμοιες γραφειοκρατικές διαδικασίες απαιτούνται και για άλλες «ευαίσθητες» κατηγορίες όπως τα παραφαρμακευτικά προϊόντα, ο ιατρικός εξοπλισμός ή τα καλλυντικά.

Συνήθως απαιτούνται αρκετά έγγραφα καθώς και η χρήση εταιρικής σφραγίδας, κάτι το οποίο δεν συναντάμε συχνά στον Δυτικό Κόσμο (εκτός της Ελλάδας φυσικά!). Οι συγκεκριμένες διαδικασίες συχνά αναθεωρούνται από τη BAIDU (και τις Κινεζικές Αρχές) χωρίς σχετική προειδοποίηση και κυρίως χωρίς διαφάνεια.

Τι απαιτείται για πιστοποίηση από τη BAIDU;

Παρακάτω θα βρεις μερικές γενικές συμβουλές σχετικά με το τι θα πρέπει να κάνεις, ώστε να πιστοποιηθείς σαν διαφημιζόμενος από τη BAIDU.

Απαραίτητα Έγγραφα

  • Προετοίμασε αντίγραφα των πιστοποιήσεών για τα προϊόντα σου στα Αγγλικά ή ακόμα καλύτερα στην επίσημη Κινεζική Γλώσσα (Mandarin Chinese)
  • Συγκέντρωσε έγγραφα που αποδεικνύουν τη νομική υπόσταση της επιχείρησής σου (όπως έναρξη ή μεταβολές από την εφορία, καταχώρηση στο ΓΕΜΗ ή δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) και μετάφρασέ τα και αυτά.

Απαραίτητες Προϋποθέσεις για την Ιστοσελίδα σου

  • Μετάφρασε το site σου στην Κινεζική Γλώσσα (Απλοποιημένη)
  • Χρησιμοποίησε στην ιστοσελίδα σου την Εμπορική σου Επωνυμία (όπως αυτή εμφανίζεται στα νομιμοποιητικά έγγραφα που αναφέρθηκαν παραπάνω) και όχι τον Διακριτικό σου Τίτλο. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρονται τόσο στο υποσέλιδο (footer) κάθε σελίδας του site, όσο και στη σελίδα επικοινωνίας
  • Μαζί με τα παραπάνω θα πρέπει να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε στο footer και στη σελίδα επικοινωνίας ένα έγκυρο – ενεργό σταθερό τηλέφωνο.

Πέρα όμως από τη γραφειοκρατία, θα πρέπει να συνειδητοποιήσεις πως αν θέλεις η διαφήμισή σου στη BAIDU να έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση, θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποιες βέλτιστες πρακτικές.

Βέλτιστες  Πρακτικές για τη Διαφήμιση στη BAIDU

  • Προτίμησε να μεταφράσεις ολόκληρο το site σου στα Κινεζικά και όχι μόνο μια σελίδα προορισμού. Ο Κινέζος χρήστης θέλει να έχει μια συνολικά και όχι μερικά σωστή εμπειρία. Μην ξεχνάς πως αν κάποιος δει μια διαφήμιση στα Κινεζικά, περιμένει η πληροφορία που θα πάρει όταν επισκεφθεί τη διαφημιζόμενη ιστοσελίδα να είναι και αυτή στα Κινεζικά και όχι στα Αγγλικά για παράδειγμα.
  • Εξασφάλισε ότι το site σου δεν «μπλοκάρεται» από το Εθνικό Τείχος Προστασίας της Κίνας (Great Firewall of China). Για λόγους ελέγχου της πληροφορίας που διακινείται μέσα από το Διαδίκτυο, η Κινεζική Κυβέρνηση έχει βάλει ολόκληρη τη χώρα πίσω από ένα τείχος προστασίας (firewall). Το συγκεκριμένο firewall αποκλείει την πρόσβαση των Κινέζων Πολιτών σε ιστοσελίδες που κρίνονται «ύποπτες». Οι λόγοι για τους οποίους μια ιστοσελίδα μπορεί να «μπλοκάρεται», τις περισσότερες φορές δεν είναι ξεκάθαροι.
  • Βελτιστοποίησε την ταχύτητα του site σου στην Κίνα. Τόσο λόγω της απόστασης, όσο και λόγω του Great Firewall of China, πολλές από τις ιστοσελίδες του Δυτικού Κόσμου παρουσιάζουν πολύ χαμηλή ταχύτητα φόρτωσης στην Κίνα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο Κινέζος χρήστης να φεύγει από το site προτού αυτό καν φορτώσει στον υπολογιστή του. Ένας τρόπος για να βελτιωθεί το πρόβλημα της ταχύτητας είναι να φιλοξενήσεις το site σου σε Κινεζικό server ή να χρησιμοποιήσεις ένα Content Delivery Network (CDN ή Δίκτυο Διανομής Περιεχομένου αν επιχειρήσουμε μια απόδοση του όρου στα Ελληνικά).

Όλα τα παραπάνω σίγουρα μοιάζουν με «κινέζικο βασανιστήριο» για τον διαφημιζόμενο στη BAIDU. Ωστόσο η BAIDU είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να προβάλουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα τους στην αγορά της Κίνας.

Ο Χρυσός Οδηγός, σαν αποκλειστικός πάροχος των υπηρεσιών της BAIDU στην Ελλάδα, μπορεί να αναλάβει την προβολή σου στην Κινεζική Μηχανή Αναζήτησης προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις.

 

call-to-action

Ο Γιώργος είναι Product Strategist για τα PPC προϊόντα του Χρυσού Οδηγού. Σχεδιάζει προϊόντα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προβληθούν με τον αποδοτικότερο τρόπο στις μηχανές αναζήτησης και στα social media.
Χαίρεται να μοιράζεται τις γνώσεις του για το Search Engine Marketing, το Social Media Marketing και το Search Engine Optimization.
Επιδιώκει να έχει συνεχή επαφή με την αγορά προκειμένου να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες των πελατών.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου