Πώς τα Χρώματα και το Design επιδρούν στην Επισκεψιμότητα του Site σου
Είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν τους αγοραστές πριν την τελική τους απόφαση για μια αγορά, άλλοι σε μεγαλύτερο βαθμό, άλλοι σε μικρότερο. Δύο από αυτούς τους παράγοντες, που θεωρούνται καθοριστικοί, έχουν να κάνουν με το design και τα χρώματα του site σου.
Το design και η επιλογή των χρωμάτων είναι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά, είτε πρόκειται για μία ιστοσελίδα, είτε για ένα εξώφυλλο βιβλίου ή δίσκου, είτε για μια συσκευασία προϊόντος.
Μια ολόκληρη επιστήμη έχει χτιστεί σχετικά με το πώς τα χρώματα μπορούν να επηρεάσουν τα συναισθήματα και τις προθέσεις των αγοραστών.
Υπάρχουν 3 βασικές κατηγορίες χρωμάτων:
- Θερμά χρώματα
- Ψυχρά χρώματα
- Ουδέτερα χρώματα
Στα θερμά χρώματα ανήκουν το κόκκινο, πορτοκαλί και το κίτρινο.
Ας δούμε αναλυτικά τι επίδραση έχει το καθένα στην ψυχολογία του χρήστη μας
Χρώματα και Design
Κόκκινο χρώμα
Δημιουργεί έντονα συναισθήματα, αυξάνει την όρεξη και αυξάνει τους παλμούς. Το κόκκινο χρώμα θεωρείται ως το χρώμα αγάπης, πάθους και του έρωτα, αφού αποδεδειγμένα διεγείρει τις αισθήσεις.
Επίσης έχει ταυτιστεί με το θυμό, τη δύναμη, τη φιλοδοξία και τον κίνδυνο. Στο σχεδιασμό το κόκκινο είναι ένα δυνατό χρώμα επικοινωνίας.
Κίτρινο χρώμα
Το κίτρινο είναι χρώμα χαράς και αισιοδοξίας. Κρατά το χρήστη σε εγρήγορση και πνευματική διαύγεια, ενώ δίνει ζωντάνια και αίσθηση ελπίδας.
Πορτοκαλί χρώμα
Είναι ζωηρό και ενεργειακό χρώμα και συχνά σχετίζεται με θέματα υγείας και ευεξίας.
Τα έντονα χρώματα, όπως το κόκκινο και το πορτοκαλί, προσελκύουν περισσότερο τους παρορμητικούς καταναλωτές και για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται ευρέως σε προσφορές και εκπτώσεις.
Στα ψυχρά χρώματα ανήκουν το μπλε, πράσινο και μωβ
Μπλε χρώμα
Το μπλε είναι χρώμα ηρεμίας και σταθερότητας. Είναι ιδανικό για επαγγελματικές ιστοσελίδες ή για σελίδες που πρέπει να δείχνουν δυνατές και αξιόπιστες.
Πράσινο
Το πράσινο μάς θυμίζει οικολογία και μας ηρεμεί, επομένως είναι καταλληλότερο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των βιολογικών προϊόντων, των ανθρωπίνων πόρων και τη βιομηχανία φαρμάκων.
Μωβ
Το μωβ έχει συσχετιστεί με την πολυτέλεια την επιτυχία και τη διάκριση.
Ουδέτερα χρώματα είναι το μαύρο, το λευκό το γκρι και το καφέ.
Μαύρο
Το μαύρο χρώμα και οι σκούρες αποχρώσεις, γενικότερα, δημιουργούν την αίσθηση του σοβαρού, του αξιόπιστου, του δυναμικού και του επαγγελματικού.
Γκρι
Το γκρι θεωρείται καταθλιπτικό και συντηρητικό χρώμα. Στο σχεδιασμό χρησιμοποιείται πολύ σαν background και σε eshop που θέλουν να βγάζουν τυπικό και σοβαρό χαρακτήρα.
Λευκό
Σχετίζεται με την αγνότητα, την αθωότητα και την καθαριότητα. Συμβολίζει την ειλικρίνεια και την προτίμηση στη λιτότητα. Το λευκό, όπως και το μαύρο, δεν αποτελούν χρώματα. Για το λόγο αυτό, όμως, συνδυάζονται τέλεια με όλα τα χρώματα.
Καφέ
Ένα πολύ ζεστό χρώμα που εκφράζει την αξιοπιστία, αλλά επιδρά αρνητικά στην ενεργητικότητα. Στη σχεδίαση χρησιμοποιείται συχνά για background.
Χρώματα και Διαφορετικοί Τύποι Καταναλωτών
Ανάλογα με τον τύπο καταναλωτή που θέλεις να προσεγγίσεις, αλλά και την τοποθεσία που βρίσκεται αυτός και η επιχείρησή σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικό χρώμα. Κάθε χρώμα μπορεί να επηρεάσει με διαφορετικό τρόπο τον υποψήφιο καταναλωτή.
Το παρακάτω γράφημα δείχνει με σαφή τρόπο ποιο χρώμα προτείνεται ανά περίπτωση.
πηγή: με προσαρμογές από στοιχεία του kissmetrics.com
Τα χρώματα είναι σημαντικά και στο Web Design, μιας και επηρεάζουν σημαντικά και την επιτυχία μιας ιστοσελίδας
Καθώς αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου, αυξάνονται όλο και περισσότερο οι online αγορές.
Είτε αναζητούν έπιπλα, ρούχα, τρόφιμα ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να σκεφτείς, οι online αγοραστές έχουν ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται.
Ο σχεδιασμός ενός site μπορεί να επηρεάσει τη συναισθηματική κατάσταση του χρήστη, είτε θετικά, είτε αρνητικά. Και ως εκ τούτου, μπορεί να επηρεάσει το κατά πόσο ο χρήστης θα συνεχίσει να επισκέπτεται τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Προκαλεί θετικές ή αρνητικές συναισθηματικές αντιδράσεις, οι οποίες τον οδηγούν στο να ελκύεται ή να απωθείται από τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Για παράδειγμα καθορίζουν το χρόνο περιήγησης, το αν θα αγοράσει προϊόντα και σε ποια ποσότητα, καθώς και άλλες ενέργειές του.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός δεν επηρεάζει τις συνειδητές επιλογές όσο άλλοι παράγοντες, όπως η ποιότητα της πληροφορίας ή η ευκολία στην πλοήγηση. Μπορεί, όμως, όταν είναι ελκυστικός, να οδηγήσει σε αυθόρμητες αγορές προϊόντων, γεγονός το οποίο θα έχει θετική επίδραση στις πωλήσεις και στην ανάπτυξη μιας εταιρείας.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Οφέλη σωστού Design (Σχεδιασμού) Site
Ένα σωστό design, ένας καλός σχεδιασμός μπορεί να αυξήσει την επιτυχία της ιστοσελίδας και να ενισχύσει διάφορες τάσεις των επισκεπτών, όπως
- η μεγαλύτερη ανεκτικότητα στην παροχή πληροφοριών
- η υψηλότερη προθυμία να επισκεφθούν ξανά την ιστοσελίδα
- η δημιουργία αισθήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας κατά την πλοήγηση
Τι χρώματα χρησιμοποιούνται στα Sites, στο internet;
Το λευκό χρώμα είναι αυτό που κυριαρχεί διεθνώς ως το βασικό χρώμα μίας ιστοσελίδας. Στην παρακάτω εικόνα, βλέπουμε αναλυτικά ποια είναι τα πιο δημοφιλή χρώματα που χρησιμοποιούνται από websites.
Ελπίζουμε να σου δώσαμε μία πρώτη εικόνα του πόσο σημαντικό είναι να δώσεις την πρέπουσα προσοχή στο web design, για να μπορέσεις να πετύχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα από την ιστοσελίδα σου. Με το κατάλληλο design και τα χρώματα του site σου, θα μπορέσεις να βελτιώσεις την απόδοσή του, αυξάνοντας το conversion rate και τα έσοδά σου.
Μίλα με μία έμπειρη και εξειδικευμένη στο web design εταιρεία και ανασχεδίασε την ιστοσελίδα σου κατάλληλα.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- September 29, 2016
- , Design, Digital Marketing, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!