9 Tips για τη Δημιουργία ενός Διαφημιστικού Banner

9 Tips για τη Δημιουργία ενός Διαφημιστικού Banner

Τα banner είναι ένας έξυπνος τρόπος διαφήμισης για κάθε επιχείρηση, μεγάλη, μικρή ή start up.  Σχετικά ανέξοδα, με τις σωστές πληροφορίες και γραφικά, σχεδιασμένα και εκτελέσιμα καλά, μπορούν να σου φέρουν τα αποτελέσματα που θες. Αλλά, όπως και πολλά διαφημιστικά banner, μεγάλο μέρος της επιτυχίας του έργου βρίσκεται στο σχεδιασμό του.

Με τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα σήμερα, σχεδόν οποιοσδήποτε μπορεί να σχεδιάσει ένα γραφικό banner για μια προσφορά. Αλλά σχεδιάζοντας ένα banner και σχεδιάζοντας ένα banner που φέρνει αποτελέσματα, είναι αρκετά διαφορετικό.

Μπορεί και εσύ να προσπάθησες στο παρελθόν να φτιάξεις ένα banner και μην έχοντας τις γνώσεις ενός γραφίστα, να έκανες λάθη, όπως: να γέμισες όλο το χώρο του banner με λέξεις και γραφικά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συγχέει αμέσως το μάτι.

Όταν το μάτι δεν μπορεί να στείλει σαφή μηνύματα στον εγκέφαλο σχετικά με το τι βλέπει, όλες οι πιθανότητες μιας πώλησης πάνε χαμένες. Ο χρήστης θα μπερδευτεί από όλα τα δεδομένα, και όταν το μάτι δεν μπορεί να επικεντρωθεί κάπου, τότε μάλλον η διαφήμισή σου έχει αποτύχει.

Θα πρέπει να θυμάσαι ότι οι καταναλωτές δεν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν διαφημίσεις banner, αλλά για να συνομιλήσουν με φίλους, να διαβάσουν τις ειδήσεις, να παρακολουθήσουν βίντεο και να παίξουν παιχνίδια.

Αν θέλεις να πεις μια περίπλοκη ιστορία γεμάτη συναισθήματα, και ελπίζεις να προκαλέσεις μια αντίδραση, τότε μάλλον θα βγεις χαμένος.

Για να μη συμβεί, λοιπόν, κάτι τέτοιο, διάβασε παρακάτω 9 tips που θα σε βοηθήσουν να φτιάξεις ένα αποτελεσματικό banner.

9 Tips για ένα αποτελεσματικό Βanner

1. Κράτησέ το απλό και σαφές, τράβηξε την προσοχή

Ένα banner ιστού πρέπει να είναι απαλλαγμένο από πολλά λόγια και να έχει ένα σαφές μήνυμα που να ξεχωρίζει.  Το κοινό-στόχος σου πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει τι προσπαθεί να πει η διαφήμισή σου, χωρίς να σκεφτεί πάρα πολύ.

Κάνε το banner σου ΑΠΛΟ και να τραβάει την προσοχή του χρήστη.

Πολλά επιτυχημένα banner είναι πολύ απλοϊκά όσον αφορά στο περιεχόμενο κειμένου, καθώς τα περισσότερα διαθέτουν μόνο λίγα λόγια.

Ο λόγος γι΄ αυτό είναι απλός. Τα banner πρέπει να κοινοποιούν το μήνυμά σου αμέσως, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κοινού-στόχου απλά δεν έχει χρόνο να διαβάζει παραγράφους (οι περισσότεροι περπατούν ή οδηγούν).

Όταν σχεδιάζεις το banner σου, προσπάθησε να αφαιρέσεις οτιδήποτε δεν είναι απαραίτητο και επικοινώνησε το μήνυμά σου με τον πιο απλό τρόπο. Επίσης, θα πρέπει να ξέρεις ότι η τοποθέτηση διαφόρων στοιχείων σε μια διαφήμιση είναι, εξίσου, πολύ σημαντική.

Κάθε σχέδιο παίζει έναν τεράστιο ρόλο στο να κάνει το banner ιστού τέλειο.  Εστίασε στις γραμματοσειρές και βεβαιώσου ότι δεν χρησιμοποιείς περισσότερες από 2-3 σε ένα σχέδιο.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

2. Χρησιμοποίησε απλή κίνηση και animation, αλλά μην το παρακάνεις

Η κίνηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσεις πραγματικά την προσοχή των χρηστών.

Με τις κινούμενες διαφημίσεις, μπορείς να πεις περισσότερα για το προϊόν σου (επειδή μπορείς να χρησιμοποιήσεις περισσότερες διαφάνειες), να προσφέρεις μια συναρπαστική εμπειρία και να ξεχωρίσεις σε μια στατική σελίδα.

Μην το παρακάνεις όμως με το σχεδιασμό και την κίνηση του animation (κινούμενα σχέδια). Ένα απλό animation είναι αρκετό για να προσελκύσει την προσοχή.

Η κίνηση πρέπει να είναι μεγάλη για να μπορέσει να την πιάσει το μάτι ενός χρήστη κατά την περιήγηση, και παράλληλα σύντομη και απλή. Εάν διαρκεί περισσότερο από οκτώ δευτερόλεπτα για να φτάσεις στο κύριο μήνυμά σου και στο CTA (call to action), είναι πολύ μεγάλη.

Οι χρήστες μετακινούνται μέσα από ιστοσελίδες γρήγορα μόνο για να σαρώσουν τίτλους και να δουν τις εικόνες, και θα παραμείνουν μόνο αν θέλουν περισσότερες πληροφορίες.

Η διαφήμισή σου με banner απλώς αποτελεί ένα μπόνους για το περιεχόμενο που βλέπουν, επομένως είναι απίθανο να σταματήσουν για περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα για να παρακολουθήσουν όλα τα animation που θέλεις να παρουσιάσεις.

Θα πρέπει να θυμάσαι η κίνηση δεν πρέπει να είναι υπερβολικά επαναλαμβανόμενη.

Το banner σου θα πρέπει να μη λουπάρει περισσότερο από 10 φορές. Ενώ η υπερβολική επαναληπτικότητα εξασφαλίζει μια διαρκή εντύπωση, αυτό θα ήταν αρκετά ενοχλητικό για τους χρήστες και ως εκ τούτου δε θα ήθελες να αφήσεις μια κακή εντύπωση της επιχείρησής σου.

3. Να έχεις μια ισχυρή παρότρυνση για δράση (CTA)

Μετά από ένα σαφές μήνυμα, θα πρέπει να υπάρχει ένας επίλογος με μια παρότρυνση για δράση, ώστε το κοινό σου να γνωρίζει ακριβώς πώς να αντιδράσει αφού είδε το banner της επιχείρησής σου.

Κάνε το ισχυρό και σαφές.

Δεν θέλεις να συγχύσεις το ακροατήριό σου. Δώσε του ένα κίνητρο για κλικ στη διαφήμιση banner σου.  Οι χρήστες βλέπουν αμέτρητες διαφημίσεις κάθε μέρα.

Η πρόσκληση για δράση (ή CTA) είναι το κείμενο ή το κουμπί που καλεί τους χρήστες να κάνουν κλικ.

Για να επιτύχεις υψηλότερα Click-through rate (CTR), χρησιμοποίησε κουμπιά και ελκυστικές λέξεις, έτσι ώστε οι χρήστες να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνουν κλικ στους συνδέσμους σου.

Φράσεις όπως «Μάθετε περισσότερα», «Ξεκινήστε», «Παρακολουθήστε τώρα», «κάντε κλικ εδώ» ή «δωρεάν» είναι εξαιρετικά παραδείγματα που μπορούν να ενεργοποιήσουν τους χρήστες να κάνουν κλικ στο σύνδεσμό σου από περιέργεια.

Αυτό πρέπει να είναι σε ένα σαφές σημείο εστίασης της διαφήμισης.

Η καλύτερη θέση για ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση είναι η κάτω δεξιά πλευρά του banner σου.

4. Χρησιμοποίησε τα χρώματα για να ξεχωρίσεις

Άφησε τη φαντασία σου ελεύθερη όταν πρόκειται να βάλεις χρώματα.

Πειραματίσου με τις αμέτρητες χρωματικές επιλογές, αλλά πάντα με μέτρο.

Η επιλογή του χρώματος είναι ένα κρίσιμο σημείο για το σχεδιασμό διαφημίσεων banner, ενώ κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο είδος συναισθημάτων.

Είναι πραγματικά δύσκολο να επιλέξεις τον τέλειο συνδυασμό χρωμάτων, επειδή εξαρτάται από το εμπορικό σήμα της επιχείρησής σου, το κοινό στο οποίο θες να στοχεύσεις και τον τύπο διαφήμισης που θες να χρησιμοποιήσεις.

Παρόλα αυτά, είναι δυνατό να κατανοήσουμε κάποιους γενικούς κανόνες σχετικά με την επιλογή χρώματος στις online διαφημίσεις.

Συνήθως, οι νεότεροι άνθρωποι προσελκύονται από ανοιχτά (παστέλ) χρώματα, ενώ οι ηλικιωμένοι προτιμούν πιο σκούρα χρώματα.

Το χρώμα που θα χρησιμοποιήσεις στις διαφημίσεις σου καλό θα ήταν να σχετίζεται με τα προϊόντα σου. Για παράδειγμα, το πράσινο είναι μια εξαιρετική επιλογή για τα φυσικά προϊόντα.

Το χρώμα φόντου του banner επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο εμφάνισης του κειμένου και των κουμπιών στους χρήστες. Φυσικά, μπορείς να έχεις τα χρώματα της εταιρικής σου ταυτότητας, τα οποία σου προτείνουμε και να χρησιμοποιήσεις.

Εάν πάλι δεν έχεις, τότε χρησιμοποίησε 2 κύρια χρώματα και ένα τρίτο ως χρώμα έμφασης. Αλλά, έλεγξε την ψυχολογία πίσω από το χρώμα για να βεβαιωθείς ότι χρησιμοποιείς τα χρώματα σωστά … σε προηγούμενο άρθρο σου έχω περιγράψει τι ισχύει για κάθε χρώμα.

5. Συμπεριέλαβε τις απαραίτητες πληροφορίες

Όπως ανέφερα και παραπάνω θα πρέπει να θυμάσαι οποιαδήποτε περιττή πληροφορία δε βοηθάει στο σχεδιασμό του banner σου.

Έτσι, λοιπόν, για να μάθεις τι να συμπεριλάβεις, πρέπει να σκεφτείς τι ακριβώς θέλεις να επιτύχεις με το banner σου.

Ψάχνεις απλά να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου ή θέλεις να ενημερώσεις τους χρήστες σχετικά με ένα συγκεκριμένο προϊόν/υπηρεσία ή μια πτυχή της επιχείρησής σου;

Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πληροφορία που θέλεις να λάβουν;

Αν απλά προσπαθείς να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου με το banner σου, τότε μπορεί να μην χρειαστείς τίποτα περισσότερο από το όνομα της εταιρείας σου ή το λογότυπό σου.

Όταν σχεδιάζεις το banner σου πρέπει πραγματικά να έχεις κατά νου το στόχο και να συμπεριλάβεις μόνο πληροφορίες που είναι πιθανό να σε βοηθήσουν να φέρεις αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, μην συμπεριλάβεις τη διεύθυνση της επιχείρησής σου εάν δεν χρειάζεται, γιατί απλά θα γεμίσει το χώρο της διαφήμισης.

6. Επίλεξε τις εικόνες σου με σύνεση

Σίγουρα γνωρίζεις ότι η εικόνα που θα χρησιμοποιήσεις στο banner σου χρειάζεται για να προσελκύσει τους χρήστες. Αλλά θα πρέπει, επίσης, να είναι σχετική με τη διαφήμιση.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για την επιλογή της τέλειας εικόνας.

  • Μην χρησιμοποιείς φωτογραφίες εάν δεν χρειάζεται: Τα προσαρμοσμένα γραφικά είναι αρκετά δημοφιλή στις μέρες μας. Έτσι, αν νομίζεις ότι μια γραφική απεικόνιση θα λειτουργήσει καλύτερα για το banner σου αντί για μια φωτογραφία, απλά κάνε αυτό. Η προσαρμοσμένη τυπογραφία μπορεί να βοηθήσει τα banner σου να ξεχωρίσουν.
  • Εφάρμοσε φίλτρα και γραφικά σε φωτογραφίες:  Το φιλτράρισμα (η αλλαγή της γκάμας των χρωμάτων και η αντίθεση) μιας φωτογραφίας μπορεί να την κάνει να ξεχωρίσει και να εντυπωσιάσει περισσότερο. Μπορείς, επίσης, να συνδυάσεις το γραφικό σχέδιο με φωτογραφίες για να δημιουργήσεις ακόμα πιο εντυπωσιακά γραφικά.
  • Χρησιμοποίησε εικόνες με συγκεκριμένη θέση εάν είναι δυνατόν:  Για πολλές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, (ειδικά αυτές που εμφανίζονται στα κοινωνικά μέσα) είναι δυνατό να γνωρίζεις τη θέση που θα τοποθετηθούν. Μπορείς να στοχεύσεις συγκεκριμένες διαφημίσεις σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και να χρησιμοποιήσεις τις εικόνες ανάλογα. Για παράδειγμα: αν η επιχείρησή σου διαθέτει γραφείο στο κέντρο της Αθήνας και ένα άλλο στη Γλυφάδα, μπορεί να έχεις δύο εκδόσεις διαφημίσεων με διαφορετικές εικόνες για συγκεκριμένη τοποθεσία. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες θα βρουν τις διαφημίσεις σου πιο συναφείς.
  • Φωτογραφίες της ευτυχισμένης εικόνας προσώπου:  Σε πολλαπλές έρευνες έχει βρεθεί ότι το μυαλό μας είναι εύκολα προσανατολισμένο σε άλλα ανθρώπινα πρόσωπα, ειδικά τα χαρούμενα. Έτσι, εάν χρησιμοποιείς ανθρώπινες φωτογραφίες στη διαφήμισή σου, βεβαιώσου ότι χαμογελούν και κοιτάζουν σωστά τους χρήστες.

7. Σημαντικά μηνύματα στο πάνω μισό του banner

Τα σημαντικά μηνύματα θα πρέπει να μπαίνουν στο πάνω μισό μέρος του banner. Θα πρέπει να υπάρχει προτεραιότητα στις πληροφορίες και στη σειρά που θα εμφανίζονται.

Υπάρχει ένα ρητό ότι «το επίπεδο των ματιών είναι το επίπεδο αγοράς», οπότε κείμενο και εικόνες θα πρέπει να ακολουθούν αυτό το ρητό.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, αν θέλεις να επικοινωνήσεις στους χρήστες κάτι σημαντικό, όπως για παράδειγμα ότι αν αγοράσεις κάτι το δεύτερο το παίρνεις δωρεάν, μην το κρύψεις στο κάτω μέρος.

Εάν υπάρχει μια οδηγία ή πληροφορίες που ο πελάτης σου πρέπει να γνωρίζει για να ολοκληρώσει την αγορά του, αυτό ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκεται στο πάνω μισό!

8. Διατήρησε τη σωστή ιεραρχία ανάμεσα στο λογότυπο/πρόταση αξίας/call to action

Τι και αν δημιουργήσεις ένα μεγάλο banner ιστού; Aν αυτό δεν περιέχει πληροφορίες που να αφορούν στην επιχείρησή σου, οι χρήστες δεν πρόκειται να καταλάβουν ότι αναφέρεται σε αυτήν.

Κάθε banner ιστού πρέπει να έχει μια σταθερή συνέπεια σήματος, για παράδειγμα να περιλαμβάνει στοιχεία της εταιρικής σου ταυτότητας, όπως τη χρήση εταιρικών χρωμάτων, γραμματοσειρών και φυσικά το λογότυπό σου!

Ένα banner για να είναι καλό, θα πρέπει ο σχεδιασμός του να βασίζεται στη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο λογότυπο, την πρόταση για την αξία και το CTA. Οπότε θα πρέπει να υπάρχει ιεραρχία σ΄ αυτά τα τρία.

Οι αποτελεσματικές διαφημίσεις banner έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, αλλά και την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου. ·

  • Το λογότυπο της εταιρείας σου: Το λογότυπο της εταιρείας σου πρέπει να συμπεριληφθεί για την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας του σήματος. Βεβαιώσου ότι είναι σε οπτικά δεσπόζουσα θέση, αλλά όχι τόσο κυρίαρχη όσο η πρόταση αξίας, ή το CTA.
  • Η πρόταση για την αξία  Η πρόταση αξίας προβάλλει την υπηρεσία/προϊόν που παρέχει η επιχείρησή σου και δίνει στους χρήστες πληροφορίες που αφορούν ελκυστικές προσφορές και τιμές.  Σκέψου πράγματα όπως: «Υψηλή ποιότητα» ή «50% έκπτωση» ή «Προσφορά περιορισμένου χρόνου». Αυτό θα πρέπει να καλύψει περισσότερο χώρο στη διαφήμισή σου και να είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν τα μάτια των χρηστών.
  • Η πρόσκληση για δράση (call to action button) Όπως είπα και παραπάνω η πρόσκληση για δράση (ή CTA) είναι το κείμενο ή το κουμπί που καλεί τους χρήστες να κάνουν κλικ. Θα πρέπει να τοποθετηθεί σε ένα εμφανές σημείο, ώστε να παροτρύνει το χρήστη να κάνει κλικ.

9. Πρόσεχε το μέγεθος του banner να μην είναι πολύ μεγάλο

Όταν εμφανίζεται ένα banner, χρειάζεται μερικές φορές χρόνος φόρτωσης, ανάλογα με το μέγεθος του αρχείου.  Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να βεβαιωθείς ότι το banner σου είναι ελκυστικό, αλλά το μέγεθος του αρχείου του δεν είναι πολύ μεγάλο.

Μια συμβουλή είναι να συμπιέσεις τα αρχεία JPEG και GIF, για να δημιουργήσεις την ισορροπία μεταξύ ποιότητας και γρήγορης φόρτωσης.

Συνοψίζοντας

Είσαι έτοιμος, λοιπόν, να σχεδιάσεις ένα τέλειο banner!

Η κύρια πρόκληση του σχεδιασμού ενός banner, είναι να συνδυάσει τη δημιουργικότητα και τα μηνύματα μάρκετινγκ με τον κατάλληλο τρόπο.

Παρά το γεγονός ότι τα διαφημιστικά banner προβάλλουν παρόμοια προϊόντα, μπορούν να ανάλογα με το σωστό ή λάθος σχεδιασμό τους να φέρουν ή όχι τα επιθυμητά αποτελέσματα σε επιχειρήσεις όλων των τύπων.

Ελπίζουμε ότι θα βρεις τις παραπάνω συμβουλές χρήσιμες και θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις banner που θα τραβήξουν την προσοχή του χρήστη.

Εάν πάλι αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε πρόβλημα, οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού, μπορούν να σε βοηθήσουν και να δημιουργήσουν για την επιχείρησή σου αποτελεσματικά banner για την online διαφήμισή σου.

Πρόβαλλε την επιχείρησή σου στο xo.gr

Η Όλγα Α. είναι Web designer στον ΧΟ, όπου είναι υπεύθυνη για την παρουσία και προβολή όλων των επιχειρήσεων & επαγγελματιών στο www.xo.gr. Εργάζεται πάνω από 20 χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, έχοντας διαχειριστεί πολλά και διαφορετικά projects τόσο στην έντυπη όσο και στην ψηφιακή διαφήμιση. Τον ελεύθερο χρόνο της αγαπά να τον περνά παρέα με την 6χρονη κόρη της, να διαβάζει και να κάνει βόλτες με το ποδήλατό της.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!