Αποτελεσματικό B2B Περιβάλλον σε E-shop με 3 Βήματα

Αποτελεσματικό B2B Περιβάλλον σε E-shop με 3 Βήματα

Αν έχεις επιχείρηση και στοχεύεις να δημιουργήσεις ένα e-shop με Β2Β περιβάλλον, τότε σου προτείνουμε να διαβάσεις το συγκεκριμένο άρθρο πριν προχωρήσεις στη κατασκευή του.

Παρακάτω θα δεις τον τρόπο με τον οποίο το WordPress (μέσα από το plugin του WooCommerce), επιτρέπει την αποστολή παραγγελιών από διάφορες κατηγορίες πελατών σύμφωνα πάντα με την τιμολογιακή πολιτική που έχεις συμφωνήσει με τον εκάστοτε συνεργάτη σου.

#1 Δημιούργησε μια σελίδα με όρους χρήσης αποκλειστικά για επαγγελματίες

Το πρώτο βήμα για να δημιουργήσεις το Β2Β περιβάλλον για το website σου είναι να ορίσεις τους όρους χρήσης για τους πελάτες χονδρικής. Δημιουργώντας μια σελίδα με όρους χρήσης εξασφαλίζεις πως ο επαγγελματίας που πρόκειται να αγοράσει από το κατάστημά σου είναι πλήρως ενημερωμένος για το τι θα περιμένει (μεταφορικά κόστη, έξοδα αντικαταβολής, επιπλέον χρεώσεις ή εκπτώσεις κ.ο.κ)

Προς διευκόλυνση των χρηστών μπορείς να εντάξεις τα παρακάτω στους όρους χρήσης:

  • Πώς κοστολογούνται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για τον επαγγελματία (-10% , -15% κ.ο.κ)
  • Αναφορά στο ελάχιστο όριο παραγγελίας (εφόσον υπάρχει)
  • Μεταφορικά κόστη και πώς αυτά αλλάζουν ανά περιοχή
  • Αποδεκτοί τρόποι πληρωμής
  • Όρισε τη δυνατότητα για επαναλαμβανόμενες παραγγελίες (εφόσον το υποστηρίζει το εμπορικό αντικείμενο της εταιρείας)
  • Πώς μπορεί ο πελάτης να τοποθετήσει μια επείγουσα παραγγελία
  • Τι γίνεται αν τα προϊόντα φτάσουν φθαρμένα ή κατεστραμμένα
  • Τρόπος χειρισμού επιστροφών/αλλαγών
  • Προσδιόρισε το υλικό merchandising που παρέχεται στους πελάτες χονδρικής (φυλλάδια, κατάλογοι, stands)
  • Eίναι απαραίτητο να αναφέρεις οποιαδήποτε εξαίρεση ή περιορισμό ενδεχομένως υπάρχει

#2 Δημιούργησε φόρμα εγγραφής για χρήστες Β2Β

Ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να εγγράφονται οι πελάτες χονδρικής μπορεί να γίνει με τη χρήση των παρακάτω plugin:

(Yπάρχει δυνατότητα για δημιουργία φόρμας μέσα από το WooCommerce, όμως προς διευκόλυνσή σου προτείνονται τα παραπάνω)

Η πρώτη επικοινωνία που γίνεται με έναν νέο πελάτη χονδρικής είναι μέσα από τη φόρμα εγγραφής.

Σε αυτό το σημείο προσπαθείς να αντλήσεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το δυνητικό πελάτη και να βεβαιωθείς πως πρόκειται για μια επιχείρηση που όντως επιθυμεί συνεργασία, και όχι για ανταγωνιστές που ενδεχομένως θέλουν να ελέγξουν τις τιμές και την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησής σου.

Ο τρόπος για να πετύχεις το παραπάνω είναι με τη χρήση επιπλέον πεδίων στη φόρμα εγγραφής επαγγελματία όπως:

  • Επωνυμία επιχείρησης
  • ΔΟΥ
  • ΑΦΜ
  • Website
  • Πώς μας βρήκατε

Για να αυτοματοποιήσεις περισσότερο τη διαδικασία εγγραφής, μπορείς να ορίσεις πως όταν ένα υποψήφιος συνεργάτης συμπληρώνει τη φόρμα, θα δημιουργείται αυτόματα νέος χρήστης στο διαχειριστικό, ο οποίος θα έχει περιορισμένα δικαιώματα πρόσβασης.

Μόλις επιβεβαιώσεις πως πρόκειται όντως για επιχείρηση που επιθυμεί συνεργασία, θα αλλάξεις το ρόλο του χρήστη, προκειμένου να βλέπει τιμές χονδρικής, σύμφωνα πάντα με την τιμολογιακή κατηγορία στην οποία ανήκει.

Μπορούμε να συνοψίσουμε την πορεία των ρόλων για τους νέους πελάτες ως εξής:

  • Υποψήφιος συνεργάτης – αυτός θα είναι ο default ρόλος για όποιον εγγράφεται στο site σας.
  • Πελάτης χονδρικής – Εγκεκριμένος πελάτης χονδρικής. Πρόσβαση σε μια κλίμακα εκπτωτικής πολιτικής
  • B2B πελάτης – πρόσβαση σε διαφορετικές τιμές και επιπλέον προσφορές
Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

#3 Δημιούργησε το B2B περιβάλλον του E-shop σου και την τιμολογιακή πολιτική

Αφού ολοκληρώσεις τα παραπάνω βήματα, θα χρειαστεί να ορίσεις την τιμολογιακή πολιτική που επιθυμείς να ακολουθήσεις.

Αρχικά δημιούργησε το περιβάλλον για το Β2Β (προτείνονται plugin: το role base pricing ή το dynamic pricing). Σε πρώτη φάση το Β2Β περιβάλλον θα είναι απλά ένα αντίγραφο του shop λιανικής. Στη συνέχεια, θα αλλάξεις τις τιμές σε κάθε προϊόν (χειροκίνητα από το διαχειριστικό ή με μαζική ενημέρωση μέσω αρχείου csv).

Σε περίπτωση που η εκπτωτική πολιτική που επέλεξες λειτουργεί σαν ποσοστιαία διαφορά πάνω στην τιμή λιανικής, έχεις τις παρακάτω επιλογές:

  • Ποσοστιαία έκπτωση συνολικά στο e shop

Με τον παραπάνω τρόπο ορίζεται πως οι πελάτες χονδρικής αγοράζουν με συγκεκριμένη έκπτωση όλα τα προϊόντα (παράδειγμα: έκπτωση σε όλα τα προϊόντα 30% πάνω στην τιμή λιανικής)

  • Ποσοστιαία έκπτωση σε συγκεκριμένα προϊόντα

Η συγκεκριμένη μέθοδος λειτουργεί όπως η πρώτη, αλλά σε συγκεκριμένα προϊόντα ή κατηγορίες προϊόντων

  • Μαζικές παραγγελίες (bulk pricing)

Η τελευταία μέθοδος με την οποία μπορείς να προσδιορίσεις την τιμολογιακή πολιτική του Β2Β eshop σου, είναι μέσω μαζικών παραγγελιών. Με αυτή τη μέθοδο δίνεις κίνητρο στον αγοραστή να αυξήσει την ποσότητα του προϊόντος που αγοράζει.

Παράδειγμα:

1 – 500 items > τιμή μονάδος 20 ευρώ

501 – 1500 > τιμή μονάδος 18 ευρώ

1501 – 5000 > τιμή μονάδος 14 ευρώ

Τέλος είναι πολύ σημαντικό να δώσεις στους συνεργάτες σου την επιλογή για πληρωμή με πολλούς τρόπους (μετρητά-αντικαταβολή, κατάθεση σε τράπεζα, paypal, σύνδεση με τράπεζα – άμεση τραπεζική κατάθεση).

Να θυμάσαι πάντα πως όσο πιο εύκολη είναι η πορεία του χρήστη μέχρι το καλάθι, τόσο πιο πιθανό είναι να ολοκληρώσει την αγορά.

 

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα θα θέσεις γερά θεμέλια για ένα αποτελεσματικό Β2Β shop. Πάντα θα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και είναι στο χέρι σου να τα εντοπίσεις και να τα υλοποιήσεις. Η πλατφόρμα του WordPress μπορεί να αναδειχθεί σε ένα δυνατό εργαλείο για κάθε επαγγελματία που προσπαθεί να αναδείξει την επιχείρησή του στο διαδίκτυο.

Αν σκέφτεσε να επεκτείνεις τις δραστηριότητες της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο, μπορείς να επικοινωνήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο του Χρυσού Οδηγού για να συζητήσεις οποιαδήποτε ανάγκη υπάρχει σε εμπορικό ή τεχνικό επίπεδο.

Κατασκευη website

Ο Μιχάλης είναι Digital Project Coordinator στο τμήμα κατασκευής website του Χρυσού Οδηγού. Ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, αναλαμβάνει τη συλλογή του υλικού και την επίβλεψη της συνολικής πορείας υλοποίησης των WordPress websites. Δίνει λύσεις και ιδέες στους πελάτες ενώ συνεργάζεται και με τα τμήματα development και πωλήσεων. Ο Μιχάλης προσπαθεί πάντα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και τη δημιουργία websites που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε επαγγελματία.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου