9 Tips για ένα Επιλέξεις τα Κατάλληλα Χρώματα για το Λογότυπο της Επιχείρησής σου

9 Tips για ένα Επιλέξεις τα Κατάλληλα Χρώματα για το Λογότυπο της Επιχείρησής σου!

Είτε είσαι εξειδικευμένος επαγγελματίας, είτε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης με ελάχιστη ή καμία εμπειρία μάρκετινγκ, μπορείς με συγκεκριμένες ενέργειες να επωφεληθείς και να επιλέξεις τα σωστά χρώματα για το λογότυπό σου που θα δώσουν την κατάλληλη ταυτότητα στην επιχείρησή σου.

Οι ειδικοί του μάρκετινγκ έχουν μάθει να προτείνουν συγκεκριμένα χρώματα για να προκαλέσουν θετικά το κοινό τους και να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ακολουθούν 9 βασικές συμβουλές για να επιλέξεις τον καλύτερο χρωματικό συνδυασμό για το λογότυπο της επιχείρησής σου.

 

9 Tips για τα Κατάλληλα Χρώματα

#1 Χρησιμοποίησε τη χρωματική παλέτα

χρωματική παλέτα

Θυμήσου από τα μαθητικά σου χρόνια τη χρωματική παλέτα. Μπορεί τότε να είχες σκεφτεί ότι ήταν μια περιττή πληροφορία, αλλά η χρωματική παλέτα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε επαγγελματία.

Η χρωματική παλέτα αποτελείται από τρία βασικά και τρία συμπληρωματικά χρώματα. Τα βασικά χρώματα είναι το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε. Τα συμπληρωματικά χρώματα είναι το πορτοκαλί, το μοβ και το πράσινο που δημιουργούνται με ανάμειξη δύο βασικών χρωμάτων.

Υπάρχουν και άλλα χρώματα, τα οποία δημιουργούνται με ανάμειξη ενός βασικού χρώματος με ένα συμπληρωματικό. Μπορείς να δημιουργήσεις μια ατελείωτη παλέτα με αποχρώσεις, αναμειγνύοντας διαφορετικά χρώματα σε διαφορετικές ποσότητες.

Τα χρώματα χωρίζονται, επίσης, σε ψυχρά και θερμά.

Τα ψυχρά χρώματα έχουν μπλε, μοβ και σκούρες πράσινες αποχρώσεις. Είναι η  σωστή επιλογή αν θέλεις να μεταφέρεις επαγγελματισμό και ηρεμία στους πελάτες σου.

Τα θερμά χρώματα έχουν κίτρινες, πορτοκαλί και κόκκινες αποχρώσεις. Είναι η καλύτερη επιλογή αν το προϊόν σου στοχεύει στην ενέργεια, το πάθος και τον ενθουσιασμό.

Όταν χρησιμοποιηθούν τα σωστά χρώματα στο λογότυπο της επιχείρησής σου και στις διαφημιστικές σου ενέργειες, τότε μπορείς να δώσεις στους πελάτες σου μια ακριβή ιδέα για το ποιος ακριβώς είσαι.

 

#2 Μάθε ποια είναι τα συμπληρωματικά χρώματασυμπληρωματικά χρώματαΠιθανότατα θα θέλεις να χρησιμοποιήσεις περισσότερα από ένα χρώματα για την εταιρική σου ταυτότητα, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποια χρώματα αλληλοσυμπληρώνονται φυσικά.

Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, αφού μερικοί χρωματικοί συνδυασμοί δεν φαίνονται ξεκάθαροι στην αρχή.

Η πιο σωστή θεωρία είναι αυτή:

Τα συμπληρωματικά χρώματα (αυτά που βρίσκονται απέναντι στη χρωματική παλέτα) ταιριάζουν απόλυτα. Οπότε, οι κύριοι χρωματικοί συνδυασμοί είναι:

  1. Κίτρινο – Μοβ
  2. Κόκκινο – Πράσινο
  3. Μπλε – Πορτοκαλί

Πολλοί σχεδιαστές εσωτερικών χώρων, έμποροι και επιστήμονες υποστηρίζουν αυτή τη θεωρία, ως τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να επιλέξεις τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσεις στο λογότυπό σου.

Για παράδειγμα, το Tide χρησιμοποιεί τα συμπληρωματικά χρώματα πορτοκαλί και μπλε στις ετικέτες των προϊόντων του και σε όλες τις διαφημιστικές του καμπάνιες.

 

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

 

#3 Επίλεξε χρώματα που αντιπροσωπεύουν την επιχείρησή σου

Το ξέρεις ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένες αποχρώσεις στην επιχείρησή σου για να βοηθήσεις το κοινό σου να καταλάβει τι αντιπροσωπεύεις; Σκέψου πώς επιλέγεις τα ρούχα σου κάθε πρωί.

Εάν αισθάνεσαι ιδιαίτερα ενεργητικός και ορεξάτος, μπορείς να επιλέξεις κάτι κίτρινο ή κόκκινο. Εάν αισθάνεσαι ψυχολογικά πεσμένος, ίσως να φορέσεις μουντά χρώματα όπως τα μαύρα και τα γκρι. Είτε το συνειδητοποιείς είτε όχι, το χρώμα έχει μια ισχυρή σχέση με τα συναισθήματα.

Αξιοποίησε αυτή τη δυνατή σχέση με τους όρους του μάρκετινγκ για να μεταφέρεις το σωστό μήνυμα στους πελάτες σου.

Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Missouri-Columbia, το χρώμα που θα χρησιμοποιήσεις για το λογότυπό σου μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που αισθάνονται οι καταναλωτές.

Συγκεκριμένα:

  • Το Μπλε: εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, επιτυχία, ασφάλεια
  • Το Μοβ: γοητεία, μαγεία, χαλάρωση, φιλοδοξία
  • Το Πράσινο: γαλήνη, φρεσκάδα, φύση, υγεία, ενέργεια
  • Το Κίτρινο: μοντέρνο, διασκέδαση, χαρά
  • Το Κόκκινο: αυτοπεποίθηση, εμπειρία, πάθος, δύναμη, επιθυμία

Με βάση αυτές τις πληροφορίες, θα πρέπει να εξετάσεις την επιλογή χρωμάτων για το λογότυπό σου που σχετίζεται με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της ταυτότητας που θέλεις να μεταφέρει η επιχείρησή σου.

Λάβε υπόψη ότι οι χρωματικοί συνδυασμοί επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Για καλύτερο αποτέλεσμα φρόντισε να ενημερώνεσαι για τις τρέχουσες χρωματικές τάσεις της αγοράς.

 

#4 Προσοχή! Χρησιμοποίησε το πολύ 4 χρώματα

Χρησιμοποίησε το πολύ 4 χρώματα

Η καλύτερη συμβουλή ενός ειδικού για τα γραφικά, είναι να μην χρησιμοποιηθούν περισσότερα από τέσσερα χρώματα στην επαγγελματική σου ταυτότητα. Σίγουρα τα τρία χρώματα είναι η καλύτερη λύση για μια καθαρή, έξυπνη και στοχευμένη πρόταση.

Εάν χρησιμοποιήσεις περισσότερα από τέσσερα χρώματα, τότε θα προκαλέσεις σύγχυση στο κοινό σου. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι η επιχείρησή σου δεν θα κάνει την εντύπωση που πιστεύεις, αλλά θα προκαλέσει συναισθηματική φόρτιση και στο τέλος αδιαφορία στους πιθανούς πελάτες σου.

 

#5 Σχεδίασε παίρνοντας έμπνευση από τα πάντα γύρω σουΣχεδίασε παίρνοντας έμπνευση από τα πάντα γύρω σου

Η έμπνευση για τη χρωματική σου ταυτότητα μπορεί να έρθει από οτιδήποτε υπάρχει γύρω σου. Είτε απολαμβάνεις ζεστό ρόφημα σε ένα καφέ, είτε οδηγείς με το αυτοκίνητό σου, είτε χρησιμοποιείς το μετρό για την καθημερινή σου μετακίνηση, κράτησε τα μάτια σου ανοιχτά.

Μπορείς να βρεις ένα χρωματικό συνδυασμό που αγαπάς, φωτογράφησέ το και χρησιμοποίησέ το σαν έμπνευση για να δημιουργήσεις την εταιρική σου ταυτότητα. Θα νοιώσεις μεγάλη ικανοποίηση βλέποντάς το να υλοποιείται.

 

#6 Ζήτησε την άποψη ενός ειδικούΖήτησε την άποψη ενός ειδικού

Αν γνωρίζεις κάποιον επαγγελματία στο σχεδιασμό εταιρικής ταυτότητας ή σχεδιαστή εσωτερικών χώρων, μπορείς να ζητήσεις ιδέες για τα κατάλληλα χρώματα.

Καλό, επίσης, είναι να εξετάσεις τους επιτυχημένους ανταγωνιστές σου και να αναλύσεις τους χρωματικούς συνδυασμούς που χρησιμοποιούν σε λογότυπα, ετικέτες προϊόντων και άλλες μορφές επωνυμίας και διαφήμισης.

Αφού τα μελετήσεις, τότε μπορείς πιο εύκολα να καθορίσεις τι θα λειτουργήσει καλύτερα για τη δική σου επιχείρηση.

 

#7 Υιοθέτησε την παλέτα της φύσηςΥιοθέτησε την παλέτα της φύσης

Δεν θα μπορούσες να φανταστείς ότι ένας χρωματικός συνδυασμός της φύσης θα ταίριαζε απόλυτα στο αντικείμενό σου. Συμβουλέψου και ακολούθησε την έμπνευση της φύσης και μιμήσου τα φυσικά χρωματικά θέματα της, όταν είναι δυνατόν.

Όταν κοιτάζεις τη φύση, οι πιθανοί συνδυασμοί χρωμάτων ξαφνικά γίνονται ατελείωτοι και διαφορετικοί, όπως το ίδιο το τοπίο.

Για παράδειγμα, εάν έχεις μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα κατασκήνωσης και όλες τις προμήθειες που χρειάζεται κάποιος για να κάνει κάμπινγκ, τότε μόνο η φύση μπορεί να σου δώσει την καλύτερη ιδέα.

Τα ιδανικότερα χρώματα για την εικόνα της επιχείρησής σου δεν είναι άλλα από: ανοιχτό Καφέ, Πράσινο της Ελιάς και ζεστό Κίτρινο.

Αυτά τα χρώματα συνδέονται με τη σταθερότητα, την ειλικρίνεια και τη χαρά που σου προσφέρει απλόχερα η φύση. Ιδανικός συνδυασμός για μια αξιόπιστη εταιρεία.

 

#8 Αναζήτηση online για να επιλέξεις το σωστό συνδυασμόΑναζήτηση online για να επιλέξεις το σωστό συνδυασμό

Μπορείς, επίσης, να αναζητήσεις ιδέες στο διαδίκτυο για τους συνδυασμούς που θα ακολουθήσεις. Παίξε με χρωματικούς συνδυασμούς, δώσε έμφαση σε διαφορετικούς τόνους και εμπνεύσου από τις υπάρχουσες προτάσεις που θα δεις.

Για να πάρεις τις ακριβείς εικόνες που χρειάζεσαι μπορείς να περιορίσεις την αναζήτηση, πληκτρολογώντας λέξεις-κλειδιά.

Δοκίμασε λέξεις-κλειδιά που χαρακτηρίζουν την προσωπικότητα της εταιρείας σου όπως: εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, ενέργεια, επιτυχία, αυτοπεποίθηση, εμπειρία, σιγουριά.

 

#9 Τέλος! Γνώρισε τους πελάτες σου

Γνώρισε το κοινό σου και χρησιμοποίησε τα χρώματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του. Οι μητέρες μπορεί να αισθάνονται πιο άνετες και να αντιδρούν πιο θετικά στα ροζ, μπλε και κίτρινα παστέλ.

Οι έφηβοι, από την άλλη πλευρά, πιθανώς θα απογοητευτούν με παστέλ χρώματα και είναι πιο πιθανό να προτιμούν τα πιο φωτεινά και έντονα.

Πριν επιλέξεις αποχρώσεις για την καμπάνια σου, είναι σημαντικό να γνωρίζεις σε ποιον απευθύνεσαι. Επίλεξε αποχρώσεις που είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν το κοινό σου και να μεταδώσουν με σαφήνεια, τι ακριβώς προσφέρει η επιχείρησή σου.

 

Σχεδίασε το κατάλληλο λογότυπο

Αν ακολουθήσεις τις παραπάνω βασικές συμβουλές το λογότυπό σου θα μπορέσει να αντιπροσωπεύσει καλύτερα την εταιρική σου ταυτότητα και θα έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αν πάλι χρειάζεσαι βοήθεια από ειδικούς…

Καλή επιτυχία!

Πρόβαλλε την επιχείρησή σου στο xo.gr

Ο Γιώργος Δ. είναι Implementation Leader στον ΧΟ, όπου συντονίζει την ομάδα που είναι υπεύθυνη για την παρουσία και προβολή όλων των επιχειρήσεων & επαγγελματιών στο www.xo.gr. Ασχολείται 25 χρόνια με τη διαφήμιση και πιστεύει πολύ στην ομαδικότητα και τη συνεργασία διαφορετικών ατόμων. Ασχολείται με δημιουργικές κατασκευές μαζί με τα 2 παιδιά του, του αρέσει πολύ η μαγειρική & παρακολουθεί ποδόσφαιρο πάντα παρέα με φίλους.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!