seo friendly web design

8 Design Tips για να κάνεις πραγματικά SEO Friendly το site σου

Εάν σκέφτεσαι να δημιουργήσεις την πρώτη ιστοσελίδα για την επιχείρησή σου ή να ανασχεδιάσεις την ήδη υπάρχουσα, μπορεί να αναρωτηθείς τι πρέπει προσέξεις στο σχεδιασμό της, ώστε να την κάνεις πραγματικά SEO friendly.

Μια ιστοσελίδα με SEO Friendly Design, έχει πιο πολλές πιθανότητες να διακριθεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, να είναι ανταγωνιστική, ελκυστική προς τον επισκέπτη και φιλική προς τις κινητές συσκευές.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να λάβεις υπόψη σου, στη δημιουργία ενός seo friendly site. Επιλέξαμε 8 σημεία κλειδιά που πρέπει να δώσεις τη δεσουσα σημασία, καθώς τον τρόπο με τον οποίο θα ωφελήσουν τους επισκέπτες σου.

8 SEO Friendly Design Tips

1. Φρόντισε να είναι Responsive

Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικά για όσες δραστηριοποιούνται τοπικά, είναι πολύ σημαντικό να δέχονται υψηλή επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές.

Γιατί; Αρχικά, το 50% των καταναλωτών που εκτελούν μια τοπική αναζήτησης σε κινητές συσκευές, καταλήγουν να επισκεφτούν ένα κατάστημα μέσα στις επόμενες 24 ώρες από τη στιγμή που έκαναν την αναζήτηση. Αυτό που είναι ακόμα πιο συναρπαστικό, είναι ότι το 78% των αναζητήσεων από κινητές συσκευές για τοπικές επιχειρήσεις οδηγούν σε offline αγορές.

Εάν θες να πετύχεις στα αποτελέσματα των αναζητήσεων από κινητές συσκευές, θα πρέπει να έχεις και μια mobile-friendly ιστοσελίδα. Το Responsive Design είναι το πιο εύκολο προς επίτευξη, διότι προσφέρει μια παρόμοια εμπειρία χρήστη ανάλογη με αυτή των χρηστών desktop & tablet.

Με το Responsive Design, δεν χρειάζεται να δημιουργήσεις πολλές σελίδες για διαφορετικά μεγέθη οθόνης. Αντ’ αυτού, η σελίδα δημιουργείται φυσιολογικά, με την δυνατότητα να αναδιαμορφώνεται κατάλληλα, για να χωρέσει σε οποιαδήποτε ανάλυση οθόνης

2. Βάλε τις πιο κρίσιμες πληροφορίες μέσα στο κείμενο

Ενώ οι μηχανές αναζήτησης είναι σε θέση να ανιχνεύσουν τα περισσότερα είδη media (φωτογραφίες, βίντεο), το κείμενο (text) ήταν και παραμένει η καλύτερη επιλογή για τη βελτιστοποίηση αναζήτησης. Αυτός είναι ο λόγος που όλοι μιλούν για marketing περιεχομένου (content marketing), με την ατάκα «Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς» να κυριαρχεί στο διαδίκτυο.

  • Φρόντισε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας σου να περιλαμβάνει κείμενο.

Ακόμη και μια μικρή ποσότητα κειμένου, όπως μια περιγραφή προϊόντος 150 λέξεων, είναι καλύτερη από το τίποτα. Εάν σκέφτεσαι να προσθέσεις βίντεο ή κάποιο αρχείο ήχου, μη ξεχάσεις να συμπεριλάβεις μια περιγραφή κειμένου, σχετική με το περιεχόμενο.

  • Ο SEO τίτλος (meta title)  κάθε σελίδας, προτείνεται να είναι έχει από 50 έως 70 χαρακτήρες
  • Η περιγραφή της σελίδας (meta description) πρέπει να μην ξεπερνάει τους 160 χαρακτήρες

Οι 2 αυτές «ετικέτες» (tags) πρέπει να είναι μοναδικές σε σχέση με τις υπόλοιπες σελίδες του site σου και να περιλαμβάνουν τις κύριες φράσεις-κλειδιά που περιγράφει το περιεχόμενο κάθε σελίδας.

Ένα κοινό λάθος που παρατηρείται από τις επιχειρήσεις, σχετικά με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας τους, είναι ότι περιλαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες μέσα σε εικόνες, αντί να τις συμπεριλάβουν σε μορφή κειμένου.

Οι οδηγίες της Google αναφέρουν συγκεκριμένα: «Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε κείμενο αντί για εικόνες, για να περιγράψετε σημαντικά ονόματα, περιεχόμενο ή συνδέσμους. Το πρόγραμμα ανίχνευσης της Google δεν μπορεί να αναγνωρίσει κείμενο τοποθετημένο μέσα σε φωτογραφίες».

3. Βελτιστοποίησε τις εικόνες σου

Όταν χρησιμοποιείς εικόνες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κείμενο για να τις περιγράψεις, ώστε να είναι ξεκάθαρο το περιεχόμενό τους στις μηχανές αναζήτησης.

Η χρήση περιγραφικού κειμένου στις φωτογραφίες σου, μπορεί να βελτιστοποιήσει περεταίρω τις landing pages σου γύρω από συγκεκριμένες φράσεις-κλειδιά. Επίσης, βοηθάει τις εικόνες σου να εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων της Google.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιστοποιήσεις τις εικόνες σου, εμπλουτίζοντάς τις με κείμενο.

  • Μετονόμασε το αρχείο της εικόνας

Το όνομα της εικόνας μπορεί να περιέχει συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, που να περιγράφουν το περιεχόμενό της.

Για παράδειγμα, αντί να κάνεις upload μια φωτογραφία μιας συσκευασίας μελιού με τίτλο “IMAGE0001.jpg”, άλλαξε τον σε “παρθένο-θυμαρίσιο-μέλι.jpg”. Έτσι προσθέτεις τις κύριες λέξεις-κλειδιά της ιστοσελίδας σου στο όνομα της εικόνας.

  • Συμπληρώσε κατάλληλα την ετικέτα alt-text στον HTML κώδικα

Η ετικέτα αυτή περιέχει κείμενο, το οποίο θα εμφανιστεί σε περίπτωση αδυναμίας εμφάνισης της εικόνας σε έναν χρήστη. Έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα από τις μηχανές αναζήτησης στην ετικέτα alt-text, και η σωστή συμπλήρωση της με κείμενο κρίνεται απαραίτητη.

Τα περισσότερα διαχειριστικά πλατφορμών δημιουργίας websites, όπως το wordpress, επιτρέπουν στους διαχειριστές μίας ιστοσελίδας να επεξεργαστούν εύκολα και γρήγορα τις παραπάνω ετικέτες, όπως το alt-text, το meta title και το meta description.

4. Δώσε βάση σε μια καθαρή και σαφή δομή πλοήγησης

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Google επισημαίνουν «Κάνε ένα site με ξεκάθαρη ιεραρχία και συνδέσμους κειμένου. Κάθε σελίδα πρέπει να είναι προσβάσιμη από τουλάχιστον ένα στατικό σύνδεσμο κειμένου».

Σκέψου την δομή που θες να έχει η ιστοσελίδα σου και σχεδίασε την αναλόγως. Ανάλογα με τον αριθμό των σελίδων, ο βαθμός δυσκολίας μπορεί να ποικίλει. Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο η δημιουργία ενός main menu με 5 σελίδες, μέχρι και ενός περίπλοκου menu με κατηγορίες και υποκατηγορίες.

Για λόγους καλής εμπειρίας χρήστη, θα είναι καλό να μη ξεπεράσεις τα 3 επίπεδα κατηγοριών/υποκατηγοριών.

Στόχος σου είναι να βοηθήσεις τον επισκέπτη, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης, μέσω της κατάλληλης ιεραρχίας και δομής, να βρουν εύκολα τις πιο σημαντικές σελίδες του site σου.

Δες μία ενδεικτική δομή ενός απλού website εταιρείας, που προσφέρει υπηρεσίες

ενδεικτική δομή μίας ιστοσελίδας

5. Μη ξεχνάς την ανακατεύθυνση (redirect)

Εάν βρίσκεσαι σε διαδικασία ανασχεδίασης της ιστοσελίδας σου, βεβαιώσου ότι δεν «χάνεις» κάποια από τις παλιές σου σελίδες.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχεις μια σελίδα στο παλιό σου website με URL www.mydomain.com/proionta, και η καινούρια σελίδα καταλήγει με URL www.mydomain.com/ta-nea-proionta.

Όταν διαγράψεις την παλιά σελίδα, οι χρήστες που θα την επισκεφτούν θα λάβουν ένα μήνυμα λάθους (404 error), εξηγώντας τους ότι η σελίδα αυτή δεν υπάρχει πια.

Εάν η παλιά σελίδα είχε καλά αποτελέσματα κατάταξης για μια συγκεκριμένη φράση-κλειδί, και οι μηχανές αναζήτησης δεν την ανιχνεύουν πια, τότε η σελίδα αυτή θα διαγραφεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε παραπομπή ή οργανική κυκλοφορία αναζήτησης υπήρχε για αυτή τη σελίδα, θα χαθεί, εκτός αν ανακατευθύνεις την παλιά σελίδα στην καινούρια.

Στον Χρυσό Οδηγό γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίζουμε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις, οι οποίες μπορούν να καταστήσουν αντιπαραγωγική μια ιστοσελίδα.

Πως το αντιμετωπίζουμε; Χρησιμοποιώντας 301 redirects.

Με αυτόν τον τύπο redirect, ενημερώνουμε τις μηχανές αναζήτησης ότι η παλιά διεύθυνση (www.mydomain.com/proionta) είναι πλέον η νέα διεύθυνση (www.mydomain.com/ta-nea-proionta). Έτσι, βεβαιωνόμαστε ότι η σελίδα σου θα διατηρήσει το traffic και τη SEO αξία, που με τόσο κόπο είχες χτίσει.

301 redirect

6. Διευκόλυνε τους επισκέπτες σου με ένα sitemap

Το sitemap είναι μια λίστα όλων των σελίδων που υπάρχουν στο website σου. Βασικά, χρειάζεσαι 2 ειδών sitemaps.

Πρώτα ένα xml sitemap το οποίο υποβάλεις στη Google, Yahoo και σε άλλες μηχανές αναζήτησης, και ένα δεύτερο sitemap για να βοηθήσεις τους επισκέπτες να βρουν το περιεχόμενο σου πιο εύκολα.

Δες ένα δείγμα απλού sitemap:

δείγμα sitemap

7. Μορφοποίησε σωστά το περιεχόμενο σου με χρήση H1, H1 και H3

Η δημοσίευση κειμένων σε μια ιστοσελίδα πρέπει να συνοδεύεται από την κατάλληλη μορφοποίηση, ώστε να μπορέσεις να κάνεις σαφές στις μηχανές αναζήτησης τη δομή και την ιεραρχία των κειμένων κάθε σελίδας.

Διάβασε μερικές γενικές οδηγίες για τη σωστή μορφοποίηση των σελίδων του site σου:

  • Χρησιμοποίησε H1 ετικέτες για του τίτλους του περιεχομένου
  • Χρησιμοποίησε H2 ετικέτες για τις κύριες κατηγορίες του περιεχομένου
  • Χρησιμοποίησε έντονη γραφή (bold) και πλάγια γραφή (italics) για να τραβήξεις τη προσοχή των επισκεπτών
  • Μη χρησιμοποιείς H2 ετικέτες για όλες τις επικεφαλίδες στο περιεχόμενο
  • Γράφε μικρές παραγράφους
  • Χρησιμοποίησε ευανάγνωστες γραμματοσειρές σε σωστό μέγεθος

Κατά τη διαμόρφωση των κειμένων πάντα να έχεις κατά νου την βέλτιστη εμπειρία του χρήστη.

Μπορεί ο χρήστης να προσδιορίσει τα κύρια τμήματα της σελίδας (H2 ετικέτες) κοιτώντας την σελίδα; Είναι ευανάγνωστο το κείμενο και σε κινητές συσκευές (apple, android, tablet);

Δες μία ενδεικτική ιεράρχηση των κεφαλίδων σε μία ιστοσελίδα

τύποι headings σε ιστοσελίδες

8. URL’s και ονόματα αρχείων

Οι διευθύνσεις URLs περιγράφουν ένα site ή μια σελίδα για τους επισκέπτες και τις μηχανές αναζήτησης. Η διατήρηση συνάφειας και ακρίβειας για αυτές τις διευθύνσεις, είναι το κλειδί για βέλτιστα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

  • Φρόντισε η διεύθυνση URL ενός συνδέσμου να είναι περιγραφική και σύντομη.

Αν για παράδειγμα, η δομή ενός site έχει πολλά επίπεδα πλοήγησης, οι διευθύνσεις URL πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές και σύντομες, πάντα μέσα στα πλαίσια των SEO τεχνικών. Μια διεύθυνση URL πρέπει να προετοιμάζει τον επισκέπτη για αυτό που ακολουθεί.

  • Δημιούργησε SEO-friendly URLs, μπορεί να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν γρήγορα και αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σου.
  • Πρόσθεσε σχετικές λέξεις-κλειδιά στα URLs, ώστε να αυξήσεις την πιθανότητα καλών αποτελεσμάτων, όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί ένα ερώτημα στις μηχανές αναζήτησης, με τις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Η συνεχής  εξέλιξη του διαδικτυακού ανταγωνισμού απαιτεί κινήσεις ματ, προκειμένου μια ιστοσελίδα να μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αν δώσεις προσοχή στα 8 αυτά σημεία, τότε η σελίδα σου θα έχει διαβεί την μεγαλύτερη απόσταση έως την επιτυχία, και θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους που έχεις θέσει. Και τα αποτελέσματα που θα δεις, όταν τα εφαρμόσεις, θα είναι τέτοια που θα σε αποζημιώσουν για την προσπάθεια που κατέβαλες.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Σταύρος, ως Digital Project Coordinator, είναι υπεύθυνος για τη συλλογή υλικού και την πορεία υλοποίησης των websites του Χρυσού Οδηγού.

Τόσο οι γνώσεις του στην Πληροφορική, όσο και στο Digital Marketing, του δίνουν τη δυνατότητα να συνεργάζεται αποτελεσματικά με την ομάδα του Development και των Πωλήσεων, με στόχο να παραχθεί το βέλτιστο δυνατό προϊόν, άμεσα και αποτελεσματικά, για τους πελάτες του ΧΟ.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου