7 Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (KPIs) για ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα

7 Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (KPIs) για ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα

Οι Δείκτες Απόδοσης (Key Performance Indicators ή KPIs) μιας επιχείρησης είναι μετρήσεις που αντανακλούν την απόδοση και την ανάπτυξή της. Αν διαθέτεις, λοιπόν, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), είναι πολύ σημαντικό να έχεις τη δυνατότητα να μετράς με ακρίβεια τους Δείκτες Απόδοσής του, ώστε -χρησιμοποιώντας τα δεδομένα αυτά- να παίρνεις σωστές αποφάσεις για τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης του e-shop σου.

Ως ιδιοκτήτης ενός e-shop, προφανώς, στοχεύεις στην αύξηση των πωλήσεων. Παρακολουθώντας τους παρακάτω 7 δείκτες (KPIs), θα κατανοήσεις καλύτερα την απόδοση του ηλεκτρονικού καταστήματός σου και, έτσι, θα εντοπίσεις τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσεις, για να πετύχεις την επιθυμητή βελτιστοποίησή του.

7 Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (KPIs)

1. Επισκεψιμότητα Ιστότοπου (Site Traffic). Είναι απαραίτητο να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα στο e-shop σου, σε ημερήσια, εβδομαδιαία και μηνιαία βάση. Αυτό θα σε βοηθήσει να εξηγήσεις περιπτώσεις ιδιαίτερα υψηλού ή χαμηλού traffic, τι τις προκάλεσε και ποιος ήταν ο αντίκτυπος στις online πωλήσεις σου. Θέσε ένα στόχο για το traffic σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση και ανάπτυξε στρατηγικές marketing, προκειμένου να τον πετύχεις.

2. Επισκέψεις στις σελίδες προϊόντων. Ποιες από τις σελίδες προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματός σου έχουν τις περισσότερες επισκέψεις και ποιες τις λιγότερες; Αναλύοντας την επισκεψιμότητα που έχουν συγκεκριμένες σελίδες προϊόντων (ή κατηγοριών προϊόντων), θα κατανοήσεις τις προτιμήσεις των πελατών σου και πώς αυτοί οι πελάτες αλληλεπιδρούν με το site σου. Μπορεί να έχεις ένα φοβερό προϊόν, στο οποίο όμως οι πελάτες σου δε μπορούν να φτάσουν! Ίσως θα πρέπει, λοιπόν, να επανεξετάσεις τον τρόπο με τον οποίο πλοηγούνται οι επισκέπτες στο site σου ή να βελτιώσεις τα αποτελέσματα της εσωτερικής μηχανής αναζήτησης του e-shop σου.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

3. Μέσος αριθμός σελίδων ανά χρήστη και Χρόνος παραμονής στο site. Αυτοί οι δείκτες θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις πόσο ελκυστικό είναι το περιεχόμενο του e-shop και αν το traffic προς το site σου είναι στοχευμένο. Αν οι συγκεκριμένοι δείκτες είναι χαμηλοί, ίσως είναι η ώρα να αναθεωρήσεις τα keywords στα οποία στοχεύεις (τα οργανικά, αλλά και τα keywords για τυχόν πληρωμένες διαφημίσεις). Εξέτασε, επίσης, την ταχύτητα του e-shop σου, καθώς οι online αγοραστές είναι ανυπόμονοι!

4. Ποσοστό Μετατρεψιμότητας επισκεπτών σε πελάτες (Conversion Rate). Το ηλεκτρονικό κατάστημά σου λειτουργεί όπως πρέπει, ώστε οι επισκέπτες να ολοκληρώνουν, τελικά, την επιθυμητή ενέργεια (αγορά) και να γίνονται πελάτες; Η παρακολούθηση του conversion rate σε βοηθά να βελτιώσεις στοιχεία του e-shop, όπως τα call to action και η ποιότητα του traffic. Εδώ, το A/B testing (τεχνική ελέγχου της απόδοσης δυο παραλλαγών της ίδιας σελίδας) παίζει σημαντικό ρόλο στο να κατανοήσεις ποιες είναι οι ενέργειες που βελτιώνουν το conversion rate.

5. Ποσοστό Επαναλαμβανόμενων πελατών (Retention Rate). Να ξέρεις, ότι το να διατηρήσεις έναν υπάρχοντα πελάτη, από το να κερδίσεις ένα νέο σε συμφέρει, πάντα, περισσότερο. Ανακάλυψε, λοιπόν, τι είναι αυτό που κάνει τους πελάτες να επιστρέφουν και πρόβαλέ το! Επιβράβευσε τους επαναλαμβανόμενους πελάτες σου.

6. Μέση Αξία Παραγγελίας (Average Order Value – AOV). Το AOV προκύπτει διαιρώντας το συνολικό τζίρο, σε μια δεδομένη χρονική περίοδο, με τον αριθμό των παραγγελιών. Παρακολουθώντας το AOV, μπορείς να δεις ποιες είναι εκείνες οι στρατηγικές που οδήγησαν στην αύξησή του.

7. Ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού. Υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να σημαίνει προβλήματα στη διαδικασία του checkout. Έλεγξε το κανάλι του checkout και όλα τα βήματα μέχρι ο πελάτης να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Έτσι, θα κατανοήσεις γιατί ένας χρήστης-πελάτης, τελικά, δεν αγοράζει τα προϊόντα που έχει βάλει στο καλάθι του.

Θα πρέπει να παρακολουθείς τους παραπάνω 7 δείκτες σε σταθερή βάση. Ιδανικά δε, κάθε μέρα! Αναλύοντας τα δεδομένα, θα μπορέσεις να αποφασίσεις ποιες στρατηγικές είναι εκείνες που βελτιώνουν τους δείκτες και οδηγούν σε περισσότερες και ποιοτικότερες πωλήσεις.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Γιώργος είναι Product Strategist για τα PPC προϊόντα του Χρυσού Οδηγού. Σχεδιάζει προϊόντα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προβληθούν με τον αποδοτικότερο τρόπο στις μηχανές αναζήτησης και στα social media. Χαίρεται να μοιράζεται τις γνώσεις του για το Search Engine Marketing, το Social Media Marketing και το Search Engine Optimization. Επιδιώκει να έχει συνεχή επαφή με την αγορά προκειμένου να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες των πελατών.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!