εγκαταλελειμμένα καλάθια αγορών

5 Tips για να Μειώσεις το Ποσοστό των Εγκαταλελειμμένων Καλαθιών στο E-Shop σου

Έχουμε σταθεί ουκ ολίγες φορές στο φαινόμενο των abandoned carts, ή αλλιώς, στα εγκαταλελλειμένα καλάθια των e-shops που αφήνουν οι καταναλωτές, χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Αναμφισβήτητα -και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων- τα έσοδα που χάνονται μέσα σε ένα χρόνο, λόγω της εγκατάλειψης καλαθιού, αγγίζουν πολλές φορές μέχρι και το 50% του ετήσιου τζίρου. Ως εκ τούτου, η πρόκληση ήταν, είναι και θα είναι μεγάλη σχετικά με το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί, έστω και σε έναν βαθμό, αυτό το φαινόμενο.

Παρακάτω ακολουθούν 5 συνηθισμένοι λόγοι που ευθύνονται για την εγκατάλειψη καλαθιού, καθώς και tips για την αντιμετώπισή τους. Ας ξεκινήσουμε:

1. Ακριβά μεταφορικά

Το υψηλό κόστος μεταφορικών είναι ο πιο κοινός λόγος εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών. Έρευνα του Comscore έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών ακυρώνουν την παραγγελία τους, αν δεν υπάρχουν δωρεάν μεταφορικά.

Μια άλλη έρευνα του PayPal αποκάλυψε ότι το 43% των αγοραστών εγκατέλειψαν το καλάθι αγορών τους, γιατί το κόστος μεταφορικών ήταν πολύ υψηλό.

Tip:

Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ μεταφορικά είτε πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό αγορών, είτε για όλες τις αγορές. Επίσης, τα μεταφορικά μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με το βάρος, τον όγκο ή τον αριθμό των προϊόντων.

Βλέποντας ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες εγκατάλειψης των αγορών, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ΔΩΡΕΑΝ μεταφορικά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Σε κάθε περίπτωση, τα κόστη μεταφορικών θα πρέπει να αναφέρονται σε πολλά διαφορετικά σημεία μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ώστε ο αγοραστής να είναι ενήμερος όταν φτάνει στην ολοκλήρωση της αγοράς και να μην αναγκάζεται να εγκαταλείψει την αγορά λόγω αυτού.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

2. Πολύπλοκη διαδικασία αγοράς

Οι επισκέπτες μπορεί να εγκαταλείψουν την αγορά, αν η διαδικασία από την προσθήκη του προϊόντος στο καλάθι έως την ολοκλήρωσή της είναι χρονοβόρα και πολύπλοκη.

Τα πολλαπλά βήματα από το καλάθι έως την ολοκλήρωση της αγοράς μπορεί να απογοητεύσουν τον επισκέπτη και να είναι ο λόγος που θα εγκαταλείψει την αγορά, αλλά και το κατάστημά σας.

Tip:

Περιόρισε τον αριθμό των κλικ που απαιτούνται από την προσθήκη του προϊόντος στο καλάθι, έως την ολοκλήρωση της αγοράς. Αυτό μπορεί να γίνει με την εφαρμογή του one page checkout, όπου όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την ολοκλήρωση της αγοράς να είναι σε μια σελίδα.

3. Υποχρεωτική δημιουργία νέου λογαριασμού χρήστη

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στη διαδικασία αγοράς είναι η αναγκαστική δημιουργία λογαριασμού του επισκέπτη-χρήστη για να μπορέσει να ολοκληρώσει την αγορά του.

Σύμφωνα με δεδομένα του Invesp, μία από τις μεγαλύτερες αιτίες εγκαταλειμμένου καλαθιού είναι η έλλειψη επιλογής του guest checkout. Σχεδόν 22% των οnline αγοραστών έδειξαν ότι η αναγκαστική δημιουργία λογαριασμού για ολοκλήρωση της αγοράς, ήταν ο λόγος που εγκατέλειψαν τη διαδικασία.

Tip:

Βάζοντας την επιλογή για guest checkout βοηθάς τους επισκέπτες για πιο γρήγορη και άμεση ολοκλήρωση της αγοράς τους. Όσο πιο εύκολη και γρήγορη είναι η διαδικασία, τόσο πιο πολλές πωλήσεις θα έχετε.

Επιπλέον, αν προσφέρεις μια καλή εμπειρία κατά τη διαδικασία αγοράς, ο επισκέπτης εκτός του ότι είναι πιο πιθανόν να γίνει ξανά πελάτης σας, θα είναι πιο πρόθυμος στο μέλλον να δώσει τα στοιχεία του, για να εξασφαλίσει διάφορα προνόμια loyalty προγραμμάτων κι άλλες προωθητικές ενέργειες που μπορεί να κάνεις.

4. Αμφιβολίες για την ασφάλεια συναλλαγών

Με τον αυξημένο αριθμό των ηλεκτρονικών απατών, ένας νέος online αγοραστής μπορεί να χρειάζεται μια διαβεβαίωση όσον αφορά στην ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων μέσω της διαδικασίας αγοράς.

Tip:

Διασφάλισε ότι υπάρχουν τα απαραίτητα εικονίδια ασφαλείας κοντά στο ποσό της συναλλαγής, ώστε να μην υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης του αγοραστή. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανή σημεία η διεύθυνση της εταιρείας, καθώς και όλα τα στοιχεία επικοινωνίας, email και τηλέφωνο.

5. Διεξαγωγή έρευνας αγοράς – Δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν

Πολλοί αγοραστές κατά τη διερεύνηση αγοράς που κάνουν, προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι για να δουν περισσότερες πληροφορίες, όπως το κόστος μεταφορικών, διάφορες επιπλέον επιλογές και σχετικά προϊόντα που μπορεί να μην είναι διαθέσιμα πριν το καλάθι. Εκεί, μπορεί να τους δημιουργηθεί κάποια απορία που δεν μπορεί να απαντηθεί άμεσα κι έτσι εγκαταλείπουν.

Tip:

Πρόσθεσε τη λειτουργία λίστας επιθυμιών για να μπορούν οι επισκέπτες να βρίσκουν εύκολα τα προϊόντα για τα οποία έχουν δείξει ενδιαφέρον, όταν επιστρέψουν στο κατάστημά σας. Μην τους αναγκάζεις να κάνουν εγγραφή για να μπορούν να δημιουργήσουν αυτή τη λίστα. Η διαδικασία πρέπει να είναι τόσο απλή, όσο η χρήση των κοινωνικών δικτύων που κατά το πλείστον είναι εξοικειωμένοι.

Πρόσθεσε online chat. Θα δώσετε προστιθέμενη αξία για τις υπηρεσίες που προσφέρετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και είναι μια εξαιρετικά απλή διαδικασία ως προς την υλοποίησή της. Έτσι, οι πελάτες θα μπορούν πολύ εύκολα και άμεσα να έχουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.

Ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει, ώστε να κατασκευάσεις ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Πηγές

https://www.crazyegg.com/blog/reasons-for-shopping-cart-abandonment/

http://www.comscore.com/

Κατασκευη website

Η Άννα είναι υπεύθυνη για το Pre Sales του τμήματος των Websites του Χρυσού οδηγού. Βάσει της εμπειρίας της στον τομέα της ανάπτυξης websites και της διαχείρισης πελατών, μπορεί να καταλάβει τις πραγματικές ανάγκες μιας επιχείρησης ως προς την παρουσία τους στο διαδίκτυο και να προτείνει την βέλτιστη λύση. Προσπαθεί να ενημερώνεται για τις νέες τάσεις στο digital κόσμο.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου