5 Λόγοι για τους οποίους πρέπει να υπάρχεις στα social media

5 Λόγοι για τους Οποίους ΠΡΕΠΕΙ να Υπάρχεις στα Social Media

Την τελευταία δεκαετία, τα social media έχουν την τιμητική τους στην καθημερινή ζωή χιλιάδων ανθρώπων, με τη χρήση τους διαρκώς να αυξάνεται και τους δημιουργούς τους να λανσάρουν νέες δυνατότητες. Ωστόσο, όσο και αν έχει η αυξηθεί η διείσδυση τους στην καθημερινότητά μας, υπάρχουν πολλοί που «απέχουν» συνειδητά. Το συγκεκριμένο γεγονός είναι απόλυτα λογικό, καθώς η διάθεση δημοσιοποίησης προσωπικών στιγμών και δεδομένων, δεν είναι σε όλους η ίδια.

Υπάρχει όμως η ίδια λογική και για την αποχή των επαγγελματιών και επιχειρήσεων από τα Social Media; Η απάντηση είναι αρνητική, και οι βασικότεροι λόγοι είναι οι παρακάτω:

1. Οι καταναλωτές βρίσκονται στα social media σε καθημερινή βάση περισσότερο από οπουδήποτε αλλού! Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Focus Bari1, το 31,5% των Ελλήνων (13-74 ετών) επισκέπτονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά, ενώ στις νεότερες ηλικίες (13-34 ετών), το ποσοστό φτάνει στο 50%!

2.  Ένας από τους καλύτερους τρόπους διαφήμισης παραμένει το WordOfMouth, το οποίο στις μέρες μας μεταφράζεται σε online reviews. Η διαφήμιση «από στόμα σε στόμα» ή πιο απλά, η σύσταση για κάποιο προϊόν από φίλο ή γνωστό, θα είναι πάντα η Νο1 διαφήμιση από πλευράς αξιοπιστίας και πειθούς. Πλέον, οι προσωπικές απόψεις ακόμα και για τα brands, μοιράζονται στα social media με πρόσφατες έρευνες να δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών2 (πάνω από 80%) λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη του τα online reviews, σαν να ήταν προσωπικές απόψεις γνωστών του.

3. Το online journey του καταναλωτή μέχρι την τελική αγορά συμπεριλαμβάνει και τα Social Media. Είναι πλέον δεδομένο ότι η διαδρομή ενός καταναλωτή από την αρχή της διαδικασίας λήψης απόφασης μέχρι και την τελική αγορά, περνάει από διάφορα στάδια, είτε πρόκειται η αγορά να ολοκληρωθεί online είτε από κάποιο φυσικό κατάστημα. Αρχικά, ο καταναλωτής ως online χρήστης, θα αναζητήσει πληροφορίες για το προϊόν που τον ενδιαφέρει στη μηχανή αναζήτησης της Google και από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων του, θα επιλέξει να επισκεφτεί το site ή τα sites που διαθέτουν το συγκεκριμένο προϊόν. Πιθανότατα, στη συνέχεια θα δει ένα σχετικό banner σε κάποιο ειδησεογραφικό site και θα επισκεφτεί τις σελίδες αντίστοιχων προϊόντων στα social media. Κάποιες φορές θα επαναλάβει τις επισκέψεις σε κάποιο από αυτά τα μέσα, προκειμένου να οριστικοποιήσει την απόφαση του πριν την αγορά. Η σειρά με την οποία θα πραγματοποιήσει τις παραπάνω ενέργειες είναι σχετική. Για αυτό το λόγο άλλωστε, δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός τρόπος απόδοσης της συνεισφοράς του κάθε online μέσου στην τελική αγορά, από τις πλατφόρμες μέτρησης στατιστικών. Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε αυτό το online ταξίδι του καταναλωτή προς την τελική αγορά, τα social media έχουν σημαντικό ρόλο.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

4. Τα Social Media είναι ένα ακόμη Marketplace. Πρόσφατα το Facebook παρουσίασε μια νέα πλατφόρμα για αγοραπωλησίες προϊόντων, το Facebook Marketplace. Το Marketplace είναι αρχικά διαθέσιμο, σε Αμερική, Αγγλία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Μεξικό και αναμένεται άμεσα και στη χώρα μας. H εφαρμογή προς το παρόν είναι διαθέσιμη σε κινητές συσκευές και σύντομα θα ξεκινήσει η λειτουργία της και από desktop. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, χρησιμοποιείται μία άλλη εναλλακτική προώθησης των προϊόντων, κατά την οποία ο ιδιοκτήτης μιας εταιρικής σελίδας στο Facebook έχει την επιλογή «ένθεσης» του section “Shop”. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να αναρτήσει σημαντικά χαρακτηριστικά των προϊόντων του, όπως τη φωτογραφία, την περιγραφή και την τιμή.

5. Τα Social Media είναι ένα ακόμα άμεσο κανάλι επικοινωνίας και εξυπηρέτησης. Αρκετές εταιρείες έχουν μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος του customer service τους στα social media (κυρίως σε Facebook και Twitter), μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τα έξοδα της επιχείρησής τους και αποσυμφορίζοντας το τηλεφωνικό τους κέντρο. Ταυτόχρονα, έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν στους πελάτες τους με έναν πιο άμεσο τρόπο, αυξάνοντας τις πιθανότητες να κερδίσουν καλά ratings και reviews στη σελίδα τους. Βασική προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι να παρέχουν σωστή εξυπηρέτηση.

Όλα τα παραπάνω «συνηγορούν» στο ότι η παρουσία κάθε επιχείρησης στα Social Media είναι απαραίτητη και μπορεί να μεγιστοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αν συνδυαστεί με πληρωμένη διαφήμιση σε αυτά. Μάθε περισσότερα για τις σχετικές υπηρεσίες που προσφέρει ο Χρυσός Οδηγός.

Πηγές:

Facebook Ads Promotion

Η Έλενα είναι Marketing Supervisor στο Χρυσό Οδηγό, με πάνω από 10 χρόνια εμπειρία στο Digital Marketing. Λατρεύει τη στρατηγική, τις εμπεριστατωμένες έρευνες και τις θεμελιωμένες απόψεις. Εργάζεται στο χώρο της επικοινωνίας πάνω από 15 χρόνια, έχοντας διαχειριστεί πολλά και διαφορετικά multitasking offline & online projects, αποκομίζοντας μία σφαιρική εμπειρία & τεχνογνωσία για κάθε είδους διαφημιστική ενέργεια.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου