4 συμβουλές για αποτελεσματικό email marketing

4 Συμβουλές για Αποτελεσματικό E-mail Marketing!

Αν κι εσύ ακούγοντας E-mail Marketing σου έρχεται στο μυαλό η λέξη “Spam” τότε σίγουρα πρέπει να διαβάσεις αυτό το άρθρο, το οποίο θα σε πείσει ότι το E-mail Marketing είναι πολλά παραπάνω από αγορασμένες λίστες e-mail και ενοχλητικά μηνύματα.

Από το πρώτο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στάλθηκε το 1971, το e-mail αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Συνεπώς, το E-mail Marketing είναι ένα σημαντικό εργαλείο ειδικά για εσένα που επιθυμείς να οικοδομήσεις και να διατηρήσεις μια στενή σχέση με τους πελάτες σου. Εάν έπρεπε να δώσουμε έναν ορισμό για τη καλύτερη κατανόηση του όρου E-mail Marketing, τότε αυτός θα ήταν ο εξής:

Το E-mail Marketing είναι η επικοινωνία μέσω του e-mail για την αύξηση της πληροφόρησης, τη δημιουργία προοπτικών και τη δημιουργία σχέσεων με μελλοντικούς και υφιστάμενους πελάτες.

Με την ευρύτερη έννοια, κάθε e-mail που αποστέλλεται σε ένα δυνητικό ή υφιστάμενο πελάτη θα μπορούσε να θεωρηθεί E-mail Marketing.

Οι προτιμήσεις και οι αποφάσεις των καταναλωτών βασίζονται όλο και περισσότερο σε πληροφορίες που παρέχονται από το internet. Το E-mail Marketing είναι σε θέση να προσφέρει μια συνεπή και καλύτερη εμπειρία στους πελάτες σου και σχεδόν 40 χρόνια μετά την αποστολή του πρώτου e-mail, δηλώνει παρών και έτοιμο να σε βοηθήσει να κατακτήσεις τους στόχους σου. Εφάρμοσε τις συμβουλές μας και δες άμεση βελτιώση στις E-mail Marketing καμπάνιες σου.

4 E-mail Marketing Tips!

#1 Καθόρισε τους στόχους σου

Μπορεί να ακούγεται δελεαστικό να εγγραφείς σε ένα E-mail Marketing εργαλείο και να αρχίσεις να στέλνεις e-mail εξαπολύοντας καμπάνιες, αλλά η αλήθεια είναι ότι το E-mail Marketing είναι πολλά παραπάνω από το πάτημα του κουμπιού “Αποστολή”. Πριν ξεκινήσεις τη διαδικασία πρέπει να έχεις ένα ξεκάθαρο στόχο για κάθε e-mail που στέλνεις. Εάν αυτό δε συμβεί, ενδέχεται οι παραλήπτες του e-mail να μην καταλάβουν το λόγο που τους το έστειλες και κατά συνέπεια να το αγνοήσουν. Σίγουρα δε θα ήθελες να συμβεί κάτι τέτοιο!

Το κλειδί για τον καθορισμό των σωστών στόχων είναι να ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της επιχείρησής σου. Τι ακριβώς θέλεις να πετύχεις; Θέλεις να οδηγήσεις τους χρήστες στο website σου και να αυξήσεις την επισκεψιμότητά του; Θέλεις να προσφέρεις ενημέρωση γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου; Θέλεις απλά να ενημερώσεις για τις εκπτώσεις που έχεις αυτή τη περίοδο στο e-shop σου; Οι E-mail Marketing καμπάνιες σου θα προσαρμοστούν στους στόχους που εσύ έχεις ορίσει.

Τέλος, δώσε στους παραλήπτες των e-mail σου επιλογές όπως: calls to action και link προς το website σου, ώστε να αυξήσεις τις πιθανότητες επίτευξης των στόχων σου μέσω διάφορων καναλιών επικοινωνίας. Αξίζει να αφιερώσεις λίγο χρόνο και να σκεφτείς τι θέλεις να επιτύχεις μέσω του E-mail Marketing.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

#2 Πάρε την Άδεια των Πελατών σου

Νούμερο 1 κανόνας ώστε να εφαρμοστεί σωστά το E-mail Marketing, είναι να σου δώσουν οι πελάτες σου την “άδεια” ώστε να τους στέλνεις e-mail. Κανένας δε θέλει να λαμβάνει e-mail από αγνώστους, σωστά; Υπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε να κερδίσεις την πολυπόθητη άδειά τους. Για παράδειγμα, μπορείς να δώσεις προσφορές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, να γράψεις ενημερωτικά άρθρα γύρω από θέματα που αφορούν την επιχείρησή σου και κατά συνέπεια τους πελάτες σου, ή να προσφέρεις ενημέρωση σχετικά με νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχεις. Ο σκοπός είναι να προσφέρεις κάτι δελεαστικό, ώστε να έχεις ένα συγκεκριμένο σκοπό όταν ζητάς ένα e-mail. Σε αυτό το σημείο, ένα καλά μελετημένο call to action στο website σου είναι εξαιρετικά σημαντικό στη προσπάθεια σου να φτιάξεις τη δική σου λίστα από e-mail.

Η ψυχολογία του διαδικτύου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Όλοι αντιμετωπίζουν τα e-mail τους ως ένα προσωπικό ζήτημα. Συνεπώς, όταν ένας χρήστης δίνει τη συγκατάθεσή του ώστε να λαμβάνει ειδοποιήσεις στο προσωπικό του e-mail, σημαίνει ότι είναι καλοδεχούμενες από αυτόν. Εάν έχεις μια βάση δεδομένων από άτομα τα οποία έχουν επιλέξει να λαμβάνουν e-mail από την επιχείρησή σου, τότε έχεις πρόσβαση μέσω πρόσκλησης στα εισερχόμενα e-mail τους. Όσο ζητάς την άδεια για να στέλνεις e-mail, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες σου να χτίσεις ένα δυνατό προφίλ και μια κερδοφόρα σχέση με τους δυνητικούς και υφιστάμενους πελάτες σου.

#3 Κάνε τα e-mail σου πιο προσωπικά

Η συμπεριφορά των πελατών σου δεν είναι πάντα η ίδια, οπότε καλό είναι να κάνεις τα e-mail σου πιο ευέλικτα και πιο προσωπικά. Η προσωποποίηση των e-mail λειτουργεί, και στο τέλος θα σε ανταμείψει. Παρακάτω είναι μερικοί τρόποι τους οποίους μπορείς να εφαρμόσεις ώστε να κάνεις τα e-mail που στέλνεις στους πελάτες σου πιο προσωπικά:

• Προσάρμοσε τα e-mail σου ανάλογα με τα ονόματα των παραληπτών, μιας και τίποτα δεν είναι πιο ενοχλητικό από τα e-mail που λαμβάνουμε και ξεκινάνε με τη φράση «Αγαπητέ πελάτη». Αντίθετα, προσπάθησε σε κάθε e-mail που στέλνεις να συμπεριλαμβάνεται και το όνομα του παραλήπτη.

• Δοκίμασε να στέλνεις τα e-mail σου από ένα πραγματικό λογαριασμό (π.χ. info@, marketing@, κ.λπ.) και όχι από λογαριασμούς noreply@. O στόχος της εξατομίκευσης είναι να δημιουργηθούν e-mail που να δίνουν την αίσθηση ότι στέλνονται από ένα άτομο σε ένα άλλο. Επομένως τα e-mail σου όχι μόνο θα πρέπει να είναι γραμμένα και σχεδιασμένα για ένα ακροατήριο του ενός, αλλά θα πρέπει να προέρχονται και από ένα συγκεκριμένο αποστολέα.

• Συμπερίλαβε μια πραγματική υπογραφή στα e-mail σου, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (π.χ. το όνομα , τη διεύθυνση, το σταθερό τηλέφωνο, το domain του website σου κ.α.).

#4 Μέτρησε τα αποτελέσματα της προσπάθειας σου

Ωραία όλα τα παραπάνω, αλλά πως θα ξέρεις αν οι προσπάθειες σου είναι καλοδεχούμενες από τους παραλήπτες και αν όντως οι E-mail Marketing καμπάνιες σου έχουν το αποτέλεσμα που περίμενες. Σε αυτό το σημείο θα σε βοηθήσουν τα analytics. Με την πρώτη σου καμπάνια να βρίσκεται ήδη στο inbox των μελλοντικών σου πελατών, θα πρέπει να μπορείς να παρακολουθείς την πορεία της.

Υπάρχουν δύο τρόποι μέσω των οποίων μπορείς να παρακολουθήσεις την επιτυχία της καμπάνιας σου: το εργαλείο E-mail Marketing που χρησιμοποίησες και το Google Analytics. Εδώ θα δεις πραγματικά πως οι παραλήπτες του μηνύματός σου αλληλεπιδρούν με τις καμπάνιες E-mail Marketing που δημιούργησες. Παρόλα τα πλούσια στοιχεία που θα σου προσφέρουν αυτά τα εργαλεία, σου προτείνω να επικεντρωθείς στα εξής 3 βασικά: Open rate, Click-Through Rate & Unsubscribe rate. Τι σημαίνουν όλα αυτά όμως;

Open rate: Είναι το ποσοστό όλων των εγγεγραμμένων χρηστών της λίστας σου που άνοιξαν την καμπάνια σου.

Click-Through Rate: Είναι το ποσοστό των ατόμων που άνοιξαν την καμπάνια σου και έπειτα έκαναν κλικ στο link που είχες βάλει μέσα στο e-mail.

Unsubscribe rate: Είναι το ποσοστό των εγγεγραμμένων που διέγραψαν το e-mail τους από τη λίστα σου, μέσω αυτής της καμπάνιας.

Εάν τα παραπάνω ποσοστά είναι αποθαρρυντικά, δε χρειάζεται να απογοητευτείς ούτε να σταματήσεις να ασχολείσαι με το E-mail Marketing, απλά δώσε βάση στα analytics και αυτά με τη σειρά τους θα σου δώσουν πολύ συγκεκριμένες ενδείξεις σχετικά με το τι κάνεις λάθος.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Σωσίπατρος είναι Digital Project Coordinator, στο τμήμα marketing του Χρυσού Οδηγού. Βάσει του ρόλου του είναι υπεύθυνος για τη συνολική πορεία υλοποίησης & διαχείρισης κάθε website project που αναλαμβάνει.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου