10 Advanced Tips για το Δικό σου E-shop

10 Advanced Tips για το Δικό σου E-shop

Εάν είσαι ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος ή σκοπεύεις να δημιουργήσεις ένα σύντομα, σίγουρα σκέφτεσαι τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά του διαδικτύου και πως να κάνεις τη δική σου επιχείρηση να ξεχωρίσει από αυτόν.

Κατασκευάζοντας το e-shop σου μέσα από την πλατφόρμα του WordPress έχεις τη δυνατότητα να αξιοποιήσεις τεχνικές πώλησης που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου να αυξήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις της. Παράλληλα οι τεχνικές αυτές θα προσφέρουν στο χρήστη που επισκέπτεται το e-shop σου μια ευχάριστη αγοραστική εμπειρία.

#1 SEO – Optimized Products

Σε προηγούμενα άρθρα αναλύσαμε τη δυναμική του SEO και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στο website κάθε επιχειρηματία. Δεδομένου ότι το SEO γίνεται σε κάθε σελίδα ενός website σημαίνει ότι τα eshop προσφέρουν τη δυνατότητα για βελτιστοποίηση SEO σε κάθε προϊόν ξεχωριστά. Χρησιμοποιώντας Η1 , Η2 titles και tags σε κάθε προϊόν αλλά και image optimization μπορείς να πετύχεις καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης για τα προϊόντα σου. Φαντάσου τη δυναμική που θα έχει το eshop σου όταν ο χρήστης αναζητά ένα προϊόν και εμφανίζεται το δικό σου eshop στην πρώτη σελίδα αναζήτησης. Η πλατφόρμα του WordPress σε συνδυασμό με το WooCommerce (επέκταση που επιτρέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο) προσφέρει όλα τα παραπάνω, μέσα από ένα φιλικό προς το μέσο χρήστη περιβάλλον.

#2 Product Videos

Η αγορά μέσα από το διαδικτύο έχει μερικά μειονέκτηματα σε σχέση με την αγορά από το φυσικό κατάστημα. Ένα από αυτά είναι η αδυναμία να δεις το προϊόν ή να το δοκιμάσεις πριν αγοράσεις. Η λύση στο παραπάνω πρόβλημα δίνεται μέσα από την ανάδειξη του προϊόντος με video. Η επαγγελματική φωτογράφηση ενός προϊόντος σίγουρα βοηθάει την ανάδειξή του, αλλά ο βέλτιστος τρόπος για να αναδειχθεί είναι μέσω video. Η χρήση video δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να αξιολογήσει καλύτερα ένα προϊόν και να προχωρήσει πιο εύκολα στην αγορά του.

Δεν είναι απαραίτητο τα video να είναι φορτωμένα στο server του eshop, καθώς υπάρχει η δυνατότητα προβολής αυτών μέσω YouTube.

Προτεινόμενα plugin: WooCommerce Video Product Tab#

#3 Cross selling και Upselling

Το Cross-selling είναι η τεχνική πώλησης κατά την οποία ο πωλητής προτρέπει τους πελάτες να αγοράσουν επιπλέον προϊόντα ή υπηρεσίες τα οποία ανήκουν συνήθως σε διαφορετικές κατηγορίες προϊοντων και έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα.

Παράδειγμα: Αγοράζεις ένα πουκάμισο και θέλεις να το συνδυάσεις με παντελόνι και παπούτσια.

Upselling: 

Το Upselling είναι η τεχνική πώλησης κατά την οποία ο πωλητής προτρέπει τους πελάτες να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες που ανήκουν στην ίδια κατηγορία και είναι μεγαλύτερης αξίας, υψηλότερων προδιαγραφών ή με πρόσθετα χαρακτηριστικά.

Παράδειγμα : Αν ο πελάτης θέλει να αγοράσει μια τηλεόραση 32 ιντσών, το eshop τον προτρέπει να αγοράσει μια μεγαλύτερη τηλεόραση ή μια τηλεόραση ίδιων διαστάσεων αλλά με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά

Συμβουλές:

  • Cross selling: η αξία των επιπλέον προϊόντων δεν πρέπει να ξεπερνάει το 25% της συνολικής παραγγελίας, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα λειτουργήσει αποτρεπτικά προς το χρήστη
  • Upselling: η αξία του προτεινόμενου προϊόντος δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το 25% του αρχικού προϊόντος, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα λειτουργήσει αποτρεπτικά προς το χρήστη

Οι παραπάνω τεχνικές μπορούν να υλοποιηθούν μέσα από την πλατφόρμα του WordPress  και τη χρήση εξειδικευμένων plugins όπως τo Easy Digital Downloads – Cross-sell & Upsel.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

#4 Διαφορετικές Τιμές ανά Κατηγορία Πελατών

Οι επιχειρήσεις που έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο απευθύνονται κυρίως σε ένα αγοραστικό κοινό λιανικής πώλησης. Αρκετές φορές υπάρχει το ενδεχόμενο μια επιχείρηση να διαθέτει πελατολόγιο χονδρικής ή να έχει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική ανάλογα το είδος του αγοραστή.

Η πλατφόρμα του WordPress προσφέρει τη δυνατότητα να εμφανίζει διαφορετικές τιμές σε κάθε κατηγορία πελατών.

Αν για παράδειγμα ένα προϊόν κοστίζει 100€ για πελάτες λιανικής, αλλά στους πελάτες χονδρικής η εταιρεία προσφέρει 20% έκπτωση επί της τιμής λιανικής, το προϊόν θα εμφανίζεται με τιμή 80€ για όσους χρήστες έχουν κάνει log in με την ιδιότητα του πελάτη χονδρικής.

Αντίστοιχα, αν υπήρχαν και άλλες κλίμακες εκπτωτικής πολιτικής, η τιμή θα προσαρμόζονταν βάση του ποσοστού της έκπτωσης.

Μερικά από τα πιο αξιόπιστα plugin του WordPress που προσφέρουν την παραπάνω δυνατότητα είναι το Dynamic Pricing και το Role Base Pricing.

#5 Διαφορετικές Φωτογραφίες για Κάθε Παραλλαγή Προϊόντος

Ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία του WooCommerce είναι η δυνατότητα εμφάνισης παραλλαγών του ίδιου προϊόντος (ίδιο προϊόν σε διαφορετικό χρώμα, βάρος, διαστάσεις κ.ο.κ.). Για να πετύχεις το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα και να προσφέρεις στο χρήστη μία καλή αγοραστική εμπειρία στο ηλεκτρονικό κατάστημά σου, οφείλεις να αναδείξεις τα προσφερόμενα προϊόντα χρησιμοποιώντας διαφορετικές φωτογραφίες για κάθε παραλλαγή.

#6 Προσαρμογή ΦΠΑ ανά Περιοχή

Πολύ σημαντικό στοιχείο σε κάθε eshop είναι να εμφανίζεται ο ΦΠΑ, προκειμένου ο χρήστης να γνωρίζει ακριβώς τι πληρώνει και ποια είναι η καθαρή αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θα αγοράσει. Τι γίνεται όμως σε περιπτώσεις που ο ΦΠΑ αλλάζει λόγω διαφορετικού φορολογικού συντελεστή ανά περιοχή;

Το WordPress προσφέρει τη δυνατότητα τα προϊόντα να έχουν διαφορετικό ΦΠΑ ανάλογα την περιοχή που μένει ο αγοραστής.

Για να είναι αποτελεσματική η προσαρμογή του ΦΠΑ ανά περιοχή πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω:

  • Οι τιμές που καταχωρούνται στα προϊόντα κατά τη διαδικασία της αρχικής εισαγωγής να είναι καθαρές (χωρίς φόρο)
  • Να δηλώθούν με ακρίβεια όλοι οι Τ.Κ. στους οποίους εφαμόζεται διαφοροποιημένος ΦΠΑ

Οδηγίες για το πως μπορείς να παραμετροποιήσεις τους φόρους στο WooCommerce θα βρεις ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο Setting up taxes in WooCommerce.

#7 Δημιουργήστε Προσφορές με Έκπτωση στις Μαζικές Παραγγελίες

Μια από τις βασικές αρχές του εμπορίου είναι να δίνεις κίνητρα στον καταναλωτή για να αγοράζει περισσότερα προϊόντα και να συνεχίζει να αγοράζει στο μέλλον από το κατάστημά σου (customer loyalty).

Μια από τις τεχνικές για αύξηση των πωλήσεων είναι να δίνεις ένα ποσοστό έκπτωσης όταν ο αγοραστής φτάσει ένα προκαθορισμένο όριο αγορών.

Πέρα από την έκπτωση στην αξία αγορών, συνηθίζεται τα eshop να προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες που ξεπερνούν μια συγκεκριμένη αξία. Είναι στο χέρι σου να πετύχεις μια καλή συμφωνία με μεταφορικές εταιρίες, ώστε να είσαι σε θέση να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά ακόμα και για παραγγελίες μικρής αξίας.

Τέλος, μια επιπλέον τεχνική για να παρακινήσεις έναν πελάτη να αγοράσει από εσένα είναι μετά από μια μεγάλη αγορά να του δώσεις κάποιο εκπτωτικό κουπόνι για επόμενες αγορές.

Το WοrdPress έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει όλες τις παραπάνω προσφορές και να τις προσαρμόσει στις ανάγκες σου.

#8 Δώσε στον Αγοραστή Δυνατότητα να Καθορίσει Ημερομηνία Αποστολής Παραγγελίας

Φαντάσου να πραγματοποιείς τις αγορές σου σ’ ένα eshop, όλη η διαδικασία αγοράς να είναι εξαιρετική αλλά όταν φτάνεις στο καλάθι και το checkout να σκέφτεσαι αν τα προϊόντα θα φτάσουν στο χώρο σου την ημέρα που δε θα είσαι εκεί για να τα παραλάβεις. Με την προσθήκη επιλογής ημερομηνίας παραγγελίας το WordPress επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν την ημερομηνία που θα φτάσει η παραγγελία στα χέρια τους. Έρευνες έχουν δείξει πως η παραπάνω δυνατότητα μειώνει την εγκατάλειψη του καλαθιού έως και 50%.

#9 Grouped Products και Force Sells

Τι είναι τα grouped products (ομαδοποιημένα προϊόντα).

Είναι συχνό φαινόμενο η αγορά ενός προϊόντος να συνδυάζεται με την αγορά συμπληρωματικών προϊόντων τα οποία πολλές φορές είναι απαραίτητα στη χρήση του αρχικού αγαθού.

Παράδειγμα: Όταν αγοράζεις ένα κινητό ενδεχομένως να χρειαστείς μια θήκη, ένα προστατευτικό οθόνης, ένα power bank και μια κάρτα μνήμης. Όλα τα παραπάνω συμπληρωματικά προϊόντα ενδέχεται να έχουν τεχνικά χαρακτηριστικά από τα οποία μπορείς να επιλέξεις την έκδοση που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σου (θήκη σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα, 2mm ή 3mm προστατευτικό γυαλί, 16gb ή 32gb μνήμη κ.ο.κ.)

Με την επιλογή grouped products του WordPress έχεις τη δυνατότητα να εμφανίσεις στην ίδια σελίδα όλα τα παραπάνω, κάνοντας καλύτερη την εμπειρία του χρήστη στο eshop σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Τι είναι το force sell;

Force sell είναι η αυτοποιημένη προσθήκη στο καλάθι συμπληρωματικών και απαραίτητων προϊόντων ενός βασικού αγαθού.

Παράδειγμα: Αγοράζεις μια συναρμολογουμένη ξύλινη βιβλιοθήκη. Για να είναι ασφαλής η κατασκευή θα χρειαστείτε επιπλέον βίδες, καρφιά και ένα κλειδί άλεν. Το force sell μας επιτρέπει να γίνει αυτόματα η προσθήκη των παραπάνω προϊόντων στο καλάθι, διευκολύνοντας το χρήστη και επιταχύνοντας τη διαδικασία αγοράς.

Υπάρχουν 2 περιπτώσεις force sell:

  • Normal force sell Ο χρήστης μπορεί να αλλάξει την ποσότητα των συμπληρωματικών προϊόντων ή να αφαιρέσει μερικά από αυτά.
  • Synced force sell Ο χρήστης δε μπορεί να αλλάξει παραμέτρους στα προϊόντα. Αν αφαιρέσει ένα από τα προϊόντα στο καλάθι, θα αφαιρεθούν και τα υπόλοιπα. Η παραπάνω τεχνική εφαρμόζεται σε περιπτώσεις όπου το κύριο προϊόν αχρηστεύεται χωρίς τα συμπληρωματικά.

#10 Απλοποίησε το Checkout

Οφείλεις πάντα να σκέφτεσαι πελατοκεντρικά. Στα πλαίσια της προσπάθειάς σου να προσφέρεις μια ευχάριστη εμπειρία στο χρήστη, μπορείς να διευκολύνεις τη διαδικασία checkout αφαιρώντας πεδία ή αχρείαστα βήματα τα οποία ενδεχομένως να λειτουργήσουν αποτρεπτικά προς το χρήστη και χαθούν πιθανές παραγγελίες.

Έρευνες έχουν δείξει πως 1 στα 10 άτομα που εγκαταλείπουν το καλάθι τους το κάνουν επειδή η διαδικασία πληρωμής είναι πολύ μεγάλη. Μείωσε την εγκατάλειψη του καλαθιού προσφέροντας ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς σε μία σελίδα, με το WooCommerce One Page Checkout.

Extra tip: να δημιουργείς πάντα ένα αντίγραφο ασφαλείας του καταστήματός σου ή να εκτελείς αλλαγές σε ένα δοκιμαστικό (staging) περιβάλλον για να βεβαιωθείς ότι δε θα δημιουργηθούν προβλήματα!

Επιλέγοντας να κατασκευάσεις το νέο e-shop σου με την πλατφόρμα του WordPress, έχεις τη δυνατότητα να αξιοποιήσεις όλες τις παραπάνω λειτουργίες και τεχνικές.

 

Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού μπορούν να σε καθοδηγήσουν σωστά, και πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου, προκείμενου να δημιουργήσεις ένα eshop που θα καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεσαι.

Κατασκευη website

Ο Μιχάλης είναι Digital Project Coordinator στο τμήμα κατασκευής website του Χρυσού Οδηγού. Ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, αναλαμβάνει τη συλλογή του υλικού και την επίβλεψη της συνολικής πορείας υλοποίησης των WordPress websites. Δίνει λύσεις και ιδέες στους πελάτες ενώ συνεργάζεται και με τα τμήματα development και πωλήσεων. Ο Μιχάλης προσπαθεί πάντα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και τη δημιουργία websites που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε επαγγελματία.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου